Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Vi slipper da ikke inn så mange mål? De fleste målene vi slipper inn er på hodet fra dødball. Leste et sted at vi har sluppet inn mest mål fra hodet i PL, men det kan umulig stemme. Vi er blant lagene som har sluppet inn færrest mål, men jeg har også gått til at mange av dem kommer på hodet eller som følge av en dødball.

 

Tidligere hadde vi Scholes på midtbanen som stod for det kreative offensivt. Nå er han flyttet bak som en ballfordeler i beste quarterback-stil, og han står vel knapt for skudd på mål.

 

Adam har litt samme rolle i Blackpool, og ikke det vi trenger mener jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angrep er det beste forsvar er langt på vei tull

Alle de gangene vi tapte en seier i sluttminuttene var fordi vi la oss tilbake og prøvde å kontrollere inn seieren.

 

Jeg er enig i at man skal angripe med måte og alt det der,men den utrolige defensive holdningen din provoserer meg litt.Du holder med feil lag,bytt til AC Milan eller noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken defensiv midtbanespiller er det vi har mistet før denne sesongen da? Når defensive midtbanespillere er problemet denne sesongen, må det være lett å peke på hvem vi har mistet de siste årene.

 

Faktum er at vi har mistet offensive spillere som sørget for å alltid sette press på motstanderne. Ronaldo, Tevez og Valencia er spillere som har vært borte denne sesongen som også har vært toneangivende i de siste sesongene. Valencia har vi snart tilbake, men de to andre er det lite å gjøre noe med.

 

I tillegg har Gibson aldri fått mer spilletid tidligere sesonger. På en annen side er det ikke Gibson sin feil at SAF stadig velger å bruke ham.

Fletcher har vært litt dårligere denne sesongen, og Carrick har nesten sluttet å treffe på lenger pasninger fremover på banen. Samtidig tar Carrick oftere "trygge" valg nå enn tidligere. Det gjør han dessverre litt mindre kreativ.

 

Vi har vært fryktelig dårlig mot etablert forsvar i år. Om vi ikke kan komme på overganger, gir vi stort sett ballen til Nani og venter på noe action. Nani velger ofte å gå for skuddet når vi spiller mot etablert forsvar. Når man i tillegg ser at Nani har det laveste snittet av mål per skudd av samtlige United-midtbanespillere (0,07 mål per skudd! - Gibson har samme statistikk, men Nani har langt flere skudd), sier det seg selv at han enten:

a) skyter for ofte

b) skyter for dårlig

c) vurderer situasjoner feil og skyter når han burde sentret (minner om at han har flest assist i PL)

 

Tidligere sesonger har vi hatt Wes Brown og Neville på høyreback. Begge disse er høyere enn Rafael, og det kan kanskje ha noe av årsaken til at vi taper flere hodedueller i feltet enn tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående Rafael og tapte hodedueller så har høyden hvertfall ikke en dritt å si. Så lenge Rafael er på rett plass så kommer han som regel mer enn høyt nok.

 

Hvertfall betydelig høyere enn Neville noensinne har gjort. Så tror ikke det er problemet, da er det mer plasseringsevne som tidvis mangler.

Lenke til kommentar

Ingen av de vi har mistet er en kreativ CM. Vi har spillere som tar over andre sine roller. Ronaldo drar <> Nani blomstrer. Rooney slutter å scåre <> Berbatov blomstrer. Er vel bare det sentrale forsvaret som har sviktet når Rio er ute, men Evans har storspilt i mange kamper før.

 

Men når man ser på spillet så synes jeg ikke det mangler kreativitet. Vi produserer jo i lange baner. Både sjangser og mål. Dette viser også statestikkene.

 

Hva dere vil ha en kreativ CM for vet jeg ikke

 

Vi ligger an til 83 ligamål. Vi har scåret flere i to sesonger etter 2000 og det er 01-02 og forrige sesong. Offensivt har vi gjort det veldig bra denne sesongen. Det er defensivt det svikter og derfor trenger vi en duellsterk CM

Endret av Limbeck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nani er kanskje i full blomst, men Ronaldo var en diamant.

I tillegg var det generelt flere mål fra midtbanen. Carrick var langt mer kreativ osv.

 

I forhold til i fjor etter like mange runder har vi scoret 6 mål mindre og sluppet inn 1 mål mer. I tillegg spør jeg igjen, hvem av de vi har mistet defensivt på midtbanen som gjør at vi plutselig slipper inn 0,5 mål mer i snitt per kamp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nani er kanskje i full blomst, men Ronaldo var en diamant.

I tillegg var det generelt flere mål fra midtbanen. Carrick var langt mer kreativ osv.

 

I forhold til i fjor etter like mange runder har vi scoret 6 mål mindre og sluppet inn 1 mål mer. I tillegg spør jeg igjen, hvem av de vi har mistet defensivt på midtbanen som gjør at vi plutselig slipper inn 0,5 mål mer i snitt per kamp?

 

Vi har ikke mistet noen sentrale midtbanespillere.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Nei. MEN:

 

- Scholes og Giggs har blitt eldre.

- Carrick og Fletcher har blitt dårligere.

- Anderson og Gibson har kun blitt marginalt bedre.

 

Så behovet er definitivt der.

 

Hadde jeg vært ansvarlig til sommeren (sikkert bra jeg ikke er det) hadde jeg nok gått for noe slikt:

 

Inn: Venstreback, sentral midtbane og venstrebent ving.

Ut: Evra og Carrick eller Fletcher.

Lenke til kommentar

Har dere ikke gitt opp? Dere diskuterer med en som vel har rett en gang i skuddåret, kanskje. Ferguson er ute etter mer offensiv kraft, uten tvil. Om det er iform av en box-to-box player eller en ren offensiv spiller vet jeg ikke. Det er likevel helt tydelig at han sikter seg inn på noe annet enn det vi allerede har, som er defensive midtbanespillere. Selv om noen andre definerer dem som noe annet.

 

Å hevde at vi trenger mer defensiv kraft etter å ha sett den kanskje mest fantasiløse angrepsfotballen for United på et tiår i forrgie halvår, vel det er beyond me. Jeg er med på at vi kan bytte ut de som hviler på laurbæra om det er det som må til (les: Carrick, Fletcher), men vi trenger faen ikke flere av samme sorten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil på ingen måte kvitte meg med Fletcher eller Carrick, men jeg mener vi bare bør bruke en av om gangen. Carrick er vel den som har manglet mest på toppformen de siste sesongene. Etter CL-finalen i 2009 har han vært særdeles lite offensivt orientert. En ting jeg ikke var klar over inntil nylig var at Fletcher står for flere assists enn Carrick. I år har Fletcher 4-5 mens Carrick har 0. Slik har det også vært de siste årene.

 

Gibson kant leies ut til Blackburn eller noe neste sesong.

 

Anderson hadde en kamp eller to hvor jeg var helt i himmelen, men mot City var han mer tilbake til det normale. Han er på banen, uten å bidra så mye i den ene eller andre retningen. Følte han slo veldig mange pasninger til venstre, når han burde/kunne vridd spillet motsatt.

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke nødvendigvis at Fletcher skal ut. Fletcher er en United-gutt som har spilt fantastiske kamper for oss, samtidig som han ikke klager over tidvis lite spilletid. Det jeg sier er at vi trenger friskt blod på midten, og at noen må vike for at andre skal få plass. Scholes og Giggs er begge gamle som jeg synes vi skal se på som en slags "bonus", dvs. at de ikke bør regnes med i en stall på samme måte som de andre. Anderson har nettopp signert ny kontrakt, så han er vel ikke på vei ut. Så slik jeg ser det må enten Carrick eller Fletcher vike. Av de to heller jeg kanskje mest mot Carrick, siden han ikke kommer fra akademiet.

 

Men så har vi jo Cleverley da, som veldig mange er veldig entusiastiske over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...