DJ_Dark Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 Det hadde vært noe det. :!: Greit at vi ikke har alt for mange gode hodespillere, men Nani feks skal få lov til å slå cornerene lengre/høyere enn første stolpe uansett. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 Er Gibson god på hodet? (Seriøst spørsmål, aldri sett han vinne en duell engang.) Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 Er Gibson god på hodet? (Seriøst spørsmål, aldri sett han vinne en duell engang.) Kanskje han skal ta cornerne? Evt. dundre ballen i mål fra sekstenmeteren (utover skrudd corner). Stusset litt på det selv. Vi har da ikke så dårlige spillere i feltet? Vidic er kongen av lufta. Rio er også brukbar. Fletcher scoret et par på hodet mot City i fjor. Rooney var helt vill på hodet i fjor. Berba er ikke dårlig han heller. Vi trenger helt klart bedre dødballtakere. Nani er elendig på cornere. Giggs er god, men spiller sjeldent. Satt og så på Blackburn sist de spilte. Alle cornerne fra Gamsten kommer direkte i feltet, og treffer nesten alltid en medspiller. Skuffende at en klubb som United ikke leverer bedre. 1 Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Er Gibson god på hodet? (Seriøst spørsmål, aldri sett han vinne en duell engang.) Kanskje han skal ta cornerne? Evt. dundre ballen i mål fra sekstenmeteren (utover skrudd corner). Stusset litt på det selv. Vi har da ikke så dårlige spillere i feltet? Vidic er kongen av lufta. Rio er også brukbar. Fletcher scoret et par på hodet mot City i fjor. Rooney var helt vill på hodet i fjor. Berba er ikke dårlig han heller. Vi trenger helt klart bedre dødballtakere. Nani er elendig på cornere. Giggs er god, men spiller sjeldent. Satt og så på Blackburn sist de spilte. Alle cornerne fra Gamsten kommer direkte i feltet, og treffer nesten alltid en medspiller. Skuffende at en klubb som United ikke leverer bedre. Heilt enig. Mer kvalitet i United en et par lusne scoringer på corner. Etter mitt syn burde det vært 15-20 dødballscoringer på en sesong for united. Bøtter jo inn mål på innleg fra kant. Hvorfor skal laget plutselig være mye mindre giftige på dødball fra kant? Ja, det er mer bevegelse i angrep kontra dødball, men uansett så er mangen av scoringene kommet etter rene dueller. Målene vi slipper inn kommer vel helst fra tabber i forsvar/midtbane, samt dårlige markeringer, og ikkje på tapte dueller i dødballsituasjoner.(Ikkje heilt sikker, men føler det slik) Så tolker det dithen at United stiller godt på defansiv dødball og da burde de jo få det til på offansivt og. Med Ronaldo i klubben satt jo Vidic mye flere i nettet enn no. Det må jo ligge noko i det. Pr. dag så løper det jo ingen risiko for motstanderen på corner. EDIT: Sorry for den håplause 'SAMNORSKEN' min, men sånn blir det mer og mer her jeg funnet ut. Språket mitt ligger tett på nynorsk, så må skrive bokmål. Klarer ikke skille mellom språket og nynorsk lenger. For lenge siden skulebenken. Endret 21. desember 2010 av ThOms-N Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 Er Gibson god på hodet? (Seriøst spørsmål, aldri sett han vinne en duell engang.) Vel nå vil jeg først bare si en ting, Vidic offensivt er oppskrytt, et mål i år? Hvor mange ifjor? Han er god, men ikke ekstraordnær. Gibson kan slå cornere. Derfor nevnte jeg han, på hode er han på lik linje med det Keane var i sin tid. Kan gå opp og finne rommet, men hører til sjeldenhetene at han faktisk får ballen på mål. Jeg skulle ønke vi kunne klone Bierhoff ellernoe, savner at vi faktisk er en virkelig trussel på dødballer. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2010 Berbatov er OK på hodet når han gidder å hoppe... Spøk til alvor - det største problemet denne sesongen har vært ubrukelige cornere fra Nani. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2010 Er det ikke vi som har flest gåller etter dødball hittil i sesongen da..? Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 22. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2010 Blackburn er et dårlig eksempel, Latias. De har en bevisst strategi på hvordan de slår cornerne og også spillerne til å slå cornere slik, når det er sagt har Gamst en av Englands beste dødballføtter så han slår dem vanligvis godt. Det ser ikke ut som om vi trener noe særlig bevisst på dødballer i United, derfor har vi også de håpløse korte til tider. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg har ingenting imot korte så leng det er en plan bak det, men å sende opp Rio og Vidic for at ballen ikke skal bli slått inn... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2010 Hvorfor er Blackburn et dårlig eksempel, Jørgen. Det som tydeligvis savnes er jo nettopp en plan bak dødballene, og da er jo et lag med en tydelig plan et svært godt eksempel... Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 22. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg roter, men takk for at du legger merke til det. Det jeg mente å få frem er at vi ikke kan slå dødballene på samme måte som Blackburn. Gamst nærmest chipper dem rolig inn i feltet slik at det er vanskelig å få dem ut av feltet, når du i tillegg har et lag med 5 - 6 gode hodespillere er det dømt til å bli mål. Kalinic, Samba, Nelsen, N´Zonzi, Benjani, Roberts, Mame Biram Diouf er alle svære fysiske typer på 1,85 +. I United holder det stort sett å ha kontroll på Rio (som sjeldent scorer) og Vidic i feltet. Vi kan helt sikkert vinne noe på å ha en plan (og trene den inn) på cornere, men hvor mye mer vi scorer på uten målfarlige hodespillere er jeg usikker på. Nå har vi vel egentlig ikke gjort det så altfor dårlig denne sesongen. Vidic har vel scoret tre og jeg kan ikke tenke meg at de kom på noe annet enn cornere. Jeg er ikke enig i at hovedproblemet til at vi ikke scorer flere mål på cornere er Nani, men Gamst har en dødballsfot som svært få i Premier League matcher. Jeg er uansett ikke i tvil om at jeg ønsker spillere med ferdigheter som først og fremst kommer til nytte for oss i banespillet og ikke på faste situasjoner, prioriteten ligger nok der på treningsfeltet også og jeg har liten tro på at vi driller faste situasjoner så mye som Blackburn, som i stor grad er avhengig av å score på disse. Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 22. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2010 Vidic har vel scoret tre og jeg kan ikke tenke meg at de kom på noe annet enn cornere. Think again. I årets sesong har ikke Vidic scoret ett eneste mål direkte fra corner. Siden Nani som oftest legger cornerne på første stolpe - og noen ganger for langt ut i feltet - synes jeg det er greit at vi tar korte cornere og heller lar Nani slå inn etter noen nye bevegelser. Lagene nå til dags er veldig flinke til å forsvare seg på cornere imot. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 22. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2010 Har de kommet på frispark? Jeg kan i farten ikke huske noen av målene. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2010 Det ene målet var mot Aston Villa. 2-2 målet, Vidic scorer mod hodet. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2010 - Scoret på hodet mot Everton. Opprinnelig var den en corner, men den ble klarert før det kom et nytt innlegg inn som Vida netter. Assist: Nani - Scoret på hodet mot Spurs. Frispark som blir slått inn i feltet. Assist: Nani - Scoret på hodet mot Villa. Vanlig spillemål. Vida er med opp for United trenger en scoring. Assist: Nani Innleggsfoten til Nani + hodet til Vida = dødelig kombinasjon Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 22. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2010 Du viser nok en gang at du fortjener å bli Årets Medlem, Latias. Takk Lenke til kommentar
Latias Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2010 Fergie utelukker Becks-overgang Litt synd i grunn. Med Park borte i januar, Valencia skadet og Bebe/Obertan helt ute i kulden, så hadde det ikke gjort oss noe om Becks ble lånt inn til slutten av sesongen. Tøffe kamper venter oss også etter jul. FA-cupen, CL, PL, flere hengekamper i PL. Kan ikke forvente at Nani og Giggs skal holde seg skadefrie resten av sesongen. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 24. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2010 Jeg håpet på Beckham-lån, men hadde liten tro på at det skulle skje. Lenke til kommentar
spicedgold Skrevet 25. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2010 Tror nok heller at Ferguson vil satse på de yngre spillerne når han vil rotere litt, låne inn Beckham vil ta plassen ifra de istedet for å gi de yngre spilletid. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2010 Lass Diarra til United? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå