Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Jeg har jo skrevet en egen tråd om hvorfor vi trenger en defensiv midtbanespiller. Vi har ikke sluppet inn så mye mål fordi vi mangler offensive spillere.

 

Vi har jo kun defensive midtbanespillere. Carrick, Fletcher, Scholes, Anderson og Gibson. Ok, de to siste var på kanten, men de er hvertfall mer defensive enn offensive.

 

En av de du nevner der er en defensiv midtbanespiller og det er Carrick. Fletcher er litt midt i mellom. Alle de andre spiller pga sine offensive kvaliteter.

 

Og det vises på resultatene også. Motstanderene våre bøtter inn med mål selv om forsvaret egentlig har spilt bra

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt uenig. Scholes pleier å ligge ca. 3 meter foran midtstopperne og kommer så og si aldri i scoringsposisjon lenger. Fletcher er midt i mellom, ja kanskje. Men de defensive kvalitetene overgår de offensive til de grader. Anderson prøver kanskje å være en offensiv midtbanespiller, men det eneste han duger til om dagen er å kjempe. Dette har jeg sagt før, men den beste kampen jeg har sett Anderson i var da han spilte sammen med Hargreaves sentralt på midten på Anfield for tre(?) år siden, forøvrig den kampen Tevez putta vinnermålet. Uansett, den kampen spilte han defensivt, og kjempet Gerrard ut av kampen. Han gjorde vel noe av det samme mot Fabregas senere den sesongen også.

 

Når jeg tenker over det var førstesesongen til Anderson hans beste hos oss, hva skjedde?

Lenke til kommentar

Hei, lenge siden nå, men ser det er mye av de samme gamle kara som holder til her fortsatt :-) når det gjelder rooney, og om det viser seg å stemme at det er forholdet til Sir Alex som svikter, tror jeg han drar til real Madrid for å reise tilbake til United når mourinho tar over(mest sannsynlig) klubben :-) ellers så er det vel CL kamp i kveld og den vises vel på viasat fotball? Blir vel viasat on demand eller stream gjennom livesport247

 

Mvh Zaltatov

Lenke til kommentar

Tja, folk tror om et bytte med Real, Rooney mot Benzema, pluss noen grunker?

Tror det ville vært en dårlig løsning for oss. Men bedre enn at Rooney kjøper seg ut av kontrakten til sommeren selvsagt.

 

Scholes er forøvrig en offensiv midtbanespiller. Han ligger dypt, men han er ikke akkurat noe å skryte av defensivt. Grunnen til at han er på banen er for at han kan strø rundt seg med gode pasninger. Hvis Carrick kommer seg tilbake i form trenger vi ikke flere defensive midtbanespillere. Men kommer han tilbake i form? Han har vært ute av form i over 2 år nå. Fletcher er god nok, men det holder ikke med bare en spiller. Midtbanen vår har blitt voldtatt i år. Den har vært elendig. Everton, Tottenham, Arsenal, City og Chelsea har alle midtbaner som er bedre enn vår.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Hehe, uka før PL-start var alle her overbevist om at vi hadde den beste midtbanen da vi grusa Chelsea sin 3-man-army med Carrick og Scholes.

 

Dette er et spørsmål om form i mine øyne heller enn klasse.

 

Og Benzema, please. Håper Fergie vet bedre enn som så. Da tar jeg faktisk seriøst Diarra istedenfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er et spørsmål om form i mine øyne heller enn klasse.

 

Absolutt. Får vi Carrick og Fletcher tilbake i form, noe de selvfølgelig vil med tiden, så har vi to gode midtbanespillere som er flinke bakover.

 

Det vi trenger på midtbanen er en som kan avløse Scholes, en som kan gi de andre spillerne tid til å flytte seg oppover på banen ved å holde på ballen for så å slå en genial pasning. Fabregas hadde vært perfekt for oss, men det blir vel med drømmen.

Lenke til kommentar

Hehe, uka før PL-start var alle her overbevist om at vi hadde den beste midtbanen da vi grusa Chelsea sin 3-man-army med Carrick og Scholes.

 

Dette er et spørsmål om form i mine øyne heller enn klasse.

 

Og Benzema, please. Håper Fergie vet bedre enn som så. Da tar jeg faktisk seriøst Diarra istedenfor.

Form is temporary class is permanent. :)

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar

Har slitt med å legge energi inn i det jeg har gjort de siste to dagene. Føler meg tom innvendig, mest fordi jeg ikke kan skjønne bæret av hvorfor Rooney vil dra. Han har alltid gitt meg inntrykket av noen som brant for klubben. Kanskje det er naivt av meg å tro det grunnet måten han forlot Everton på, men... Jeg er et minst like stort spørsmålstegn som resten av United-supporterne her. Jeg har ikke tatt til å uttrykke hat eller forakt til nå, fordi jeg vil vite hvorfor, for deretter å basere reaksjonen min utifra det. Jeg må vite grunnen til at han drar før jeg lar raseriet slippe ut. Bedre føre var enn etter snar.

 

Jeg føler meg fortsatt tråkka på. Jeg var tolv år gammel når Rooney kom til klubben og satte inn tre fantastiske mål i debuten. Det er sånn helter fødes. Rooney kom til å bli tidenes beste United-spiller, det var jeg helt sikker på. Derfor vil jeg ikke svartmale han fullstendig. Jeg gir han faktisk muligheten til å forklare seg. Om man ser bort ifra de åpenbare legendene som har spilt for United de siste seks årene; Scholes, Giggs og Solskjær for å nevne de viktigste, så har han vært favorittspilleren. Da gjør det vondt å høre at spilleren har gått fra å ville binde seg til klubben på livstid til å ville forlate så fort som mulig. Jeg skjønner det ikke. Jeg skjønner ikke hva som ikke er godt nok for han i United, og i hvert fall ikke hvordan han skal finne det i en annen klubb.

 

Om det er pengene er han død for meg. Enkelt og greit, men jeg kan ikke forestille meg at Rooney er villig til å drite de som har heiet på han uten å mukke i seks strake år så regelrett i trynet for noen skarve millioner ekstra i banken. Han har aldri slått meg som typen som motiveres av litt høyere ukelønn, så jeg kan ikke fatte at det skulle være derfor. Dette faktum gjør det endra litt hardere å takle om det faktisk skulle være tilfellet.

 

Jeg tror det er utenomsportslige årsaker, og at han vil dra utenlands for å slippe unna pressen eller noe annet som har gitt han problemer i England, men det vil være kun Rooney selv som har forårsaket disse problemene, så pepper skal han ha, i så fall. Klubben han drar til (om han ikke legger opp fullstendig, det er jo også en mulighet, om enn ganske liten) gir en indikasjon på hva motivasjonen er. Drar han til City eller Chelsea er det ikke livet i England som ikke funker for han, og da blir det jævlig hett i toppen på undertegnede, det lover jeg! Da er han en judas av verste sort og får behandling deretter fra min side.

 

Jeg venter i spenning på en uttalelse fra Rooney. Han skal ha noe jævlig godt å si i sitt forsvar før jeg vil se han i United-trøya igjen, og med tanke på at det er Rooney det er snakk om tror jeg det blir vanskelig for han. Han er ikke den mest taleføre skapningen på planeten, akkurat. De neste dagene kan bli veldig harde.

Lenke til kommentar

Det blir heilt klart spanande å sjå kva slags uttalelse Rooney vil komme med, for noko må han etterkvart ytre. Samstundes så tvilar eg sterkt på at vi får høre Rooney sin versjon, men heller at vi får høre rådgjevarane til Rooney sin versjon, som mest truleg vil vere meir intelligent sett saman enn om Rooney skulle funne på noko på eiga hand. Med tanke på at det meste ser ut til å tyde på at verken Rooney eller familien ynskjer seg vekk frå England, så er det ikkje så mange klubbar han kan ende opp i. Uansett kva som kjem fram, så vil eg stille meg svært skeptisk til innhaldet. Eg veit ikkje om eg vil klare å tru på kva som blir sagt, uansett kva det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...