Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser ofte i denne bloggen: http://premierleague.bloggain.se/information/index.xhtm;jsessionid=8F580517CF056996E4DAEFFB83A3AE3A?webgainGroupId=36017

 

"Så blir jo spørsmålet - hva er best - £50 millioner fra Real Madrid eller £80 millioner fra Manchester City ? Faktum er at vi trenger pengene - og det kjøpet vil uansett garantere at City utestenges fra C.L om 2 år. Rooney er snart et avsluttet kapittel - det viktigste er at vi finner bra spillere å bruke pengene på."

 

Noen som vet hva han/hun mener med dette?

Lenke til kommentar

Historien var kjent lenge før den kom ut i media, både av journalister og folk i Manchester. Men Journalistene hadde ikke pengene til å finne bevisene som trengtes for å spikre Rooney på korset. Rooney var også klar over at dette villle komme ut, mest sannsynlig også under VM.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Vi får sannsynligvis alt for mye for han. Om han virkelig ikke har gitt Sir Alex grunn til hvorfor han vil forlate klubben, så er Rooney en dass verdt mindre enn en krone - og jeg tror vi får langt mer for han.

 

Ser de spekulerer i £30M på Redcafe. Kanskje mer om han går til City. £20M om han drar til Real, for vi er farmerlaget deres (også sender de med en kar i retur).

Lenke til kommentar

Leser ofte i denne bloggen: http://premierleague.bloggain.se/information/index.xhtm;jsessionid=8F580517CF056996E4DAEFFB83A3AE3A?webgainGroupId=36017

 

"Så blir jo spørsmålet - hva er best - £50 millioner fra Real Madrid eller £80 millioner fra Manchester City ? Faktum er at vi trenger pengene - og det kjøpet vil uansett garantere at City utestenges fra C.L om 2 år. Rooney er snart et avsluttet kapittel - det viktigste er at vi finner bra spillere å bruke pengene på."

 

Noen som vet hva han/hun mener med dette?

Visst du tenker på den delen med utestengelse i frå CL so har det vært snakk om å stenge ute klubbar som ikkje kan vise til eit fornuftig regnskap(husker ikkje i farta kva som var kriteriane), slik at vi skal unngå slike vanvittige fordela Chel$ki og $hitty får i frå rike eigera.

Endret av Tafsen
Lenke til kommentar

Når Rooney kommer på Old Trafford med City vil jeg at skal det være judas bannere, det må være en karikatur av det stygge utseendet hans, selvfølgelig en money grabber banner, en horepuler banner må vi ikke glemme. Hele stadion må også synge you scouse bastard hele kampen. Hadde ikke gjort noe om noen hadde svinetaklet han så hardt at han hadde brekt beinet heller.

Endret av Simenrf
Lenke til kommentar

Som det står i brevet fra Stretfordend, han har 2 valg. Enten så kan han snu helt, og bli legende. Ellers så kan han gå til Shitty og forhåpentligvis dø en langsom død der. Vidic får faen meg grisetakle han hvis han tør å sette beina på Old Trafford igjen etter en evt overgang.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Får prøve å få ned mine tanker om dette. Våknet opp til dette nå for en time siden (Døgnrytmen fra helvete har innhentet meg igjen), og blir helt sjokkert.

 

Det første jeg tenker på er at nå går det til helvete med klubben. Stjernespillere i klubben har kommet på kant med Sir Alex før, spillere som på det tidspunktet var uvurderlige for klubben. Men United kom seg alltid videre, fordi de hadde stammen i laget, de hadde spillerne som ventet på å ta over, og de kom tilbake med titler, jmfr. Stam, Beckham, van Nistelrooy.

 

Men det her er krise. Laget er i en bølgedal, jeg har ikke sett Manchester United så dårlige som nå i min tid som supporter. Selv ikke fra 03-06 da laget ikke vant ligaen på tre sesonger. Ikke at laget var dårlig da heller, selv på den tiden vant man jevne kamper på bortebane og knuste drittlag på hjemmebane. I denne sesongen gjør vi ikke det. Vi kan allerede nå konstatere at det ikke blir noe ligagull på dette laget, vi er bak City, vi er a poeng med Spurs. Hele sesongen har vært en trist affære. Wayne Rooney er på papiret en av verdens beste spisser. Selger vi han er vi fucked så hardt at det kan ta 10 år før dette laget kan vinne et ligagull igjen. Vi klarte å komme tilbake da vi solgte Nistelrooy, Beckham m.fl, men hvis Rooney forsvinne er vi fucked big time grunnet laget vi har nå. Vi kommer til å være i en bølgedal så lenge at en FA-cupseier vil føles ut som en Champions League-tittel.

 

Hva syntes jeg om Rooney? Jeg er sjokkert, jeg er lamslått, ord kan ikke beskrive den frustrasjonen jeg føler nå, og jeg klarer faktisk ikke å få det ut skrevet akkurat hva jeg føler inni meg nå, men jeg kan prøve å få forklare det. Wayne Rooney er en av få jeg ville tro skulle være Red for life. Spilt i klubben siden 2004, allerede en veteran i klubben, en av verdens beste spillere, elsket av Stretford End, en som alltid har blødd for drakta. Og nå skal han forsvinne? Til Manchester City? Til den råtne drittklubben der uten noe som helst form for sjel eller historie what so ever, og selve prakteksemplet på hva som er forferdelig og uetisk i dagens fotball? Utenkelig. Hvis det blir en realitet så er det ufattelig. Skulle det skje så skal jeg brenne Rooney-drakta mi, og nyte det. Din helvetes kødd av en bestemorknuller og forpulte scouse-avskum.

Endret av NightKeeper
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For ein gongs skuld når det gjeld Manchester United, så har eg store problemer med å skrive noko. Det er 6 år sidan Wayne Rooney signerte for klubben min. Det har vore ei reise med både opp- og nedturar, mykje nesten, men kanskje litt mykje venting på at alt skulle klaffe. Forrige sesong gav oss endeleg den spelaren vi hadde regna med at han skulle verte og strengt tatt så var det berre skader i avgjerande delar av sesongen som var negativt med Rooney 09/10. Endeleg fekk vi sjå det store potensialet utnytta maksimalt, med mål i alle mogelege variantar, kombinert med ein vilje og arbeidsmoral som få andre kan skilte med. Håpet for dei fleste United-fans var vel at dette var ein trend som skulle halde fram i mange år. No ser det i staden ut som at minna frå forrige sesong vil drukne i skandaler, utroskap i meir enn ei tyding og ballespark på alle som har brydd seg sidan dag ein på Old Trafford.

 

Det er ikkje store mogelegheitene for tvil når sjefen sjølv innrømmer at "gullguten" vil vekk frå The Theatre of Dreams. Tapet sportsleg kan ein nok etterkvart klare, dersom den økonomiske godtgjersla er gunstig nok og klubben faktisk får nytte av ei eventuell overgangssum, men følelsesmessig vil nok denne sagaen volde mykje smerte hjå dei trufaste raude djevlane. Mykje vil sjølvsagt avhenge av kva som skjer fram mot ein eventuell overgang og sjølvsagt spesielt av valget av eventuell ny arbeidsgjevar. Om Rooney vel å spytte klubben og fansen endå meir i andletet enn det ser ut til at han har gjort til no, ved å gå til ein annan engelsk klubb, så vil det verte særs vanskeleg å ta frå han stempelet som den største svikaren i klubben si historie. Tevez, Kenyon, etc vil ikkje ha noko å stille opp med. Dei vil ikkje komme i nærleiken. Dei vil neppe vere verdt å nemne i same samanheng.

 

"Is the door still open if Wayne changes his mind?

 

Of course. David’s prepared to offer the best terms possible for any player in the country. We realise and recognise the quality of the player, that’s why negotiations were started early summer, two years before his contract was up, to extend that contract. And also extend at the behest of the player itself. He said he wanted to stay for life. We were honouring that request from Wayne to stay at the club, at the club he loved. He said the best thing he’d ever done was to sign for Manchester United. So David was prepared, with the discussions with our owners, to offer Wayne the best contract that anyone could have in the country."

 

Døra står vidopen om han skulle finne på å faktisk tenke seg om i meir enn to sekund. Spørsmålet er nok likevel om skaden er så stor at han ville måtte spelt mange mannsaldrar for å bøte på inntrykket hjå fansen. Vil det vere mogeleg for fansen å legge dette bak seg, forgive but not forget, eller kanskje både tilgi og gløyme? Kan vi ha ein spelar i klubben som tilsynelatande utan nokon god grunn ynskjer seg vekk frå oss?

 

Det er ingenting nytt i at vi må sleppe våre største profilar. Det ser nesten ut til at det har blitt ein del av å vere Manchester United. Når eg var yngre var det ofte ikkje det som opptok fansen mest, men heller at vi aldri signerte dei store stjernene. Akkurat det har vi ikkje forandra så mykje på, men heller freista å halde fram med utviklinga av spelarar som skal sette sine tydelege spor i den internasjonale fotballen. Det er tungt uansett kven vi mistar, for dei må erstattast på eit eller anna vis. Kanskje er dette eit tydeleg teikn på at vi kan kome til å ha ein nedadgåande kurve i åra som kjem, men det ligg i denne klubben sin natur at uansett kva slags motbør vi møter, så gir vi oss ikkje utan kamp.

 

Eit godt spørsmål no er sjølvsagt kva vi skal gjere med Rooney dei neste månadane, fram til vi eventuelt kan få shippa han vekk i januar, eller til sommaren. Skal han spele, sitte på tribuna eller kva? Korleis klarar vi å takle å ha ein så profilert spelar i stallen, som viser så tydeleg at han er ein stad han ikkje ynskjer å vere? Skal vi satse på at Scholes gjer som han gjorde i dag, og verkeleg gir han skader så han uansett ikkje kan spele eller skal vi la han rotne i ein krok?

 

Gje meg eit lag der alle som ein er som Gary Neville, Paul Scholes eller Ryan Giggs.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva skal vi med en defensiv midtbanespiller? Hele laget består jo snart av spillere av defensiv kaliber. Vi trenger en målscorer av rang, samt en offensiv midtbanespiller som kan åpne alt av forsvar i alle kamper..

 

Og ikke minst trenger spillerne skyllebøtter av Fergie i pausen slik at dem skjønner kampen ikke er over før 90+tillegg+fergietime.

 

Måtte le litt av denne, men Spurs har gjort et og annet varp på overgangsmarkedet før:

http://www.footylatest.com/tottenham-serious-about-the-signing-of-the-century/17292?

 

Edit 2:

En av de bedre pakkeløsningene jeg har sett. Sett at vi får £55M for Rooney, samt at andre klubber ikke priser sine spillere like hinsides når United banker på døren.

http://www.caughtoffside.com/2010/10/19/manchester-united-plan-55m-triple-raid-in-attempt-to-rebuild-after-likely-rooney-exit/?

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Skaden har allerede skjedd for min del. Jeg vil ikke ha Rooney lenger. Jeg vil aller helst at han drar rett til City nå. Fucking shite.

 

Om hele grunnen er terorien om Colleen og Kai og at Wayne gjør dette for dem bør han gå ut og si det (fint innpakka), i tilegg til å flytte til en klubb utenfor England, så skal jeg til nøds ikke spytte han i trynet mentalt hver gang jeg ser han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...