Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United

Latias

Anbefalte innlegg

Ila to år (08) har vi kastet bort det som var verdens beste lag.

Enig, og det er bare trist måten vi har forfalt på.

Laget som startet i Moskva (kopiert fra ManUtdYouth på twitter):

VDS: På overtid

Brown: Skadeplaget. Har han også mistet tilliten til Ferguson?

Rio: Skadeplaget

Vidic: Kaptein, konge.

Evra: 30 år, har nok sett det beste av han.

Hargreaves: Skadeplaget

Carrick: Mistet form, permanent?

Scholes. På overtid

Ronaldo: Real Madrid

Tevez: Storspiller i City

Rooney: Ja...

Listen over verdensklassespillere vi har solgt som følge av Fergies feider begynner å bli helt latterlig lang.

Men allikevel skiller Rooney seg nevneverdig ut.

Ronaldo ville bort, samt at det var Rooneys, Berbatovs og til dels Nanis tur til å skinne.

Van Nistelroy forsvant på bekostning av Ronaldo og Rooney, ingen kan si at det var et dårlig "bytte".

Beckham forsvant vel tildels også på bekostning av Ronaldo.

Poenget er at i tidligere situasjoner var det erstattere tilgjengelig, jeg kan ikke helt si at vi har det nå. Berbatov er halvgammel, Macheda har potensiale, men det er fortsatt alt for tidlig å si noe om hvorvidt han vil slå gjennom eller ei. Diouf og Wellbeck likeså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tevez var trøbbel allerede da han var hos oss. At Rooney nå, i følge media, også er trøbbel betyr at han ryker på hodet ut. Fergie har vel sett at privatlivet går ut over prestasjoner på banen for Rooney, og derfor blir han benket.

Rooney oppleves ikke akkurat som den smarteste blant fotballspillerne, så jeg er usikker på om Rooney motsier SAF for å provosere sjefen.

Lenke til kommentar

United.no

Ulike engelske medier melder at Manchester United i dag har innkalt til pressekonferanse hvor både David Gill og Sir Alex Ferguson skal være tilstede. Pressekonferansen blir holdt i ettermiddag, og temaet er etter all sannsynlighet Rooneys fremtid.

Hmm, merkelig tidspunkt å tilkalle til en pressekonferanse på dersom Rooney er ferdig i klubben. Hadde sådan vært mer nærliggende med en ny kontrakt mht at det er såpass lenge til Januar og at verdien vil falle i dass om vi offentlig annonserer at spilleren blir solgt.

Evt har han allerede funnet en ny klubb? Er jo mulig selv om overgangen ikke går igjennom før Januar. Nå er jeg spent!

Edit:

Sir Alex Ferguson & David Gill are to hold a press conference on Monday lunchtime amid reports Wayne Rooney wants to quit Manchester United.

Jeg legger vekt på luchtime, mao en blunder av u.no

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

I Real har han vist seg som en like god Rooney i år (varmet benken). Det går vel mer på at SAF gjerne skulle hatt Benzema i sin stall.

Kaka på vei ned? Real slipper aldri Kaka, så den diskusjonen trenger vi egentlig ikke ta. Ingen klubb i verden takker nei til Kaka i dag..

Lenke til kommentar

Klart, ingen klubber som har råd og kan bruke en slik spillertype sier ikke nei til Kaka, men han kan ikke akkurat sies å ha overprestert i kongehvitt. Han var bedre for Milan, men for all del, han kan ta seg opp igjen og kvalitetene hans kunne vi alltid trengt i United, all den tid en kreativ spiller er mangelvare sentralt.

Benzema er god, ingen tvil om dét. Men han er langt mindre kreativ enn Berbatov og ikke så enormt mye bedre måltyv enn Chicharito og Rooney at det kan forsvare å bruke mange penger på ham spør du meg. Også spørs det hvor godt han ville like å bli rotert på til tider, virker litt arrogant.

Lenke til kommentar

Ja, utvilsomt en liten katastrofe, men les artikkelen til Ole P. Pedersen på united.no. Den inneholder mange gode poenger, og hvis det faktisk er sånn at det er hold i spekulasjonene, er jeg langt på vei enig med ham.

MEN, jeg er veldig redd for at mange penger vil gå tilbake til våre kjære amerikanske eiere. Er vel ikke så mange som fortsatt tror at pengene fra Ronaldo-salget kan brukes på spillere.

Lenke til kommentar

Ser på nettet at Man Utd vil kreve mer enn for Ronaldo? Kan det være sant da? Da må isåfall markedet ha gått opp, for Rooney har gjort en mye dårligere jobb med å utstille seg selv enn det Ronaldo gjorde.

Blir spennende å følge denne saken, man vet aldri om han er i unåde eller ikke, men når Guardian og MEN sier at det er noe trøbbel der, begynner man å lure.

Lenke til kommentar

Han vil utenlands, men akkurat i dag tror jeg nesten ikke han er smart nok til å slå gjennom i land hvor det ikke snakkes engelsk. Håper for hans del at jeg tar feil. =/

Edit:

Skrevet i frustrasjon over at noen som spiller på United angivelig ikke har United som eneste klubb de kunne tenke seg å være.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
1pm: Interesting piece from Paul Kelso, formerly of this parish on "Why Wayne Rooney will definitely (maybe) join Manchester City, or How I Missed the Story of the Year"

Almost exactly two months ago, on August 19, I took a call from A Guy Who Knows Things about a subject we have never discussed before or since:
's future. The information was presented as being "50-50" at best, and I was warned not to run with it unless I could get it independently verified. Potentially though it was dynamite. Rooney, The Guy said, was considering an approach from Manchester City, who were weighing up a £250,000 a-week offer. Despite the earthquake it would cause in Manchester, Rooney was beginning to consider it a real option for his next move.

You hear such rumours all the time, and often they lead nowhere. However today's 'Rooney to walk out on United' stories are impeccably sourced.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...