Limbeck Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Velger å ta det hele med ro enda. Men skulle det skje så får vi se om andre vil blomstre. Vi bruker å klare oss greit etter at store spillere har forlatt oss. Vi har vert knallgode i angrep i år, og det med en dårlig Rooney Men jeg er enig i at hvis han går og vi ikke handler noe serlig så blir det et lite ragnarok Endret 17. oktober 2010 av Limbeck Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Undrer på hvor Rooney kan bli solgt. Ser ikke for meg at han kommer til å lykkes noe særlig i Spania eller Italia. Tviler også på at han går til et annet britisk lag, Tyskland hadde vært best bet. (hypotetisk sett, selvfølgelig) Om han går så går han vel til den klubben bruker å hente de beste spillerene våre Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Nå svartmaler du veldig, Limbeck, selv om jeg ser poenget ditt. @Vesta: Alle ville beholde Ronaldo hadde det bare ikke vært for at Ronaldo selv ønsket seg vekk. Man kan ikke drive å ruge på en spiller som ønsker å spille et annet sted i flere år. Spesielt ikke når man får et så stort bud som det vi fikk på han. Når det gjelder Tevez oppførte han seg respektløst overfor klubben og SAF. Han sutret i media fordi han ikke fikk spille fra start hele tiden for oss, og mot slutten kom han vel med en del direkte løgner i media også. Sånn kan man ikke holde på. Endret 17. oktober 2010 av Geir M Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Lurer på hvor mye vi evt. får for Rooney. Tror ikke det blir så fryktelig mye. Hvis han forlater oss er det fordi han enten vil det selv, eller fordi han ikke vil skrive under ny kontrakt. Isåfall blir prisen selvsagt mye lavere enn i Ronaldos tilfelle. I tillegg er det en ikke ubetydelig kvalitetsforskjell på Ronaldo og Rooney, samt at sistnevnte har relativt lav kommersiell verdi. Men, med Citys inntog så har prisnivået blitt presset kraftig oppover, og mtp. hvor mye spillere som Milner, Yaya Toure o.l. blir solgt for, så kan det godt være at Rooney også får en ganske heftig prislapp. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Undrer på hvor Rooney kan bli solgt. Ser ikke for meg at han kommer til å lykkes noe særlig i Spania eller Italia. Tviler også på at han går til et annet britisk lag, Tyskland hadde vært best bet. (hypotetisk sett, selvfølgelig) Hvis man lykkes i PL vil man bare gjøre det bedre i Spania eller Italia. Hvorfor ville han ikke lykkes der? Nivået er lavere. Forsvarsspillerne er dårligere. Det eneste måtte være språk og kultur. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det er jo nok av spillere som har dominert i PL som ikke har klart seg nevneverdig i Spania. Michael Owen, Mcmanaman (feilstavet), Woodgate +++ I Spania forventes det mer finesse, jeg tror Rooney mangler det som skal til for å dominere der. Berbatov f.eks, hadde nok vært en gud. Lenke til kommentar
Vestaa Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Tevez tildenser hos Rooney altså? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Engelske spillere har ikke til vane å gjøre det godt i Spania\Italia. Rooney er erketypisk engelsk spiller. Real kjøper nok ikke Rooney, det har jeg minimalt tro på Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Lurer på hvor mye vi evt. får for Rooney. Tror ikke det blir så fryktelig mye. Hvis han forlater oss er det fordi han enten vil det selv, eller fordi han ikke vil skrive under ny kontrakt. Isåfall blir prisen selvsagt mye lavere enn i Ronaldos tilfelle. I tillegg er det en ikke ubetydelig kvalitetsforskjell på Ronaldo og Rooney, samt at sistnevnte har relativt lav kommersiell verdi. Men, med Citys inntog så har prisnivået blitt presset kraftig oppover, og mtp. hvor mye spillere som Milner, Yaya Toure o.l. blir solgt for, så kan det godt være at Rooney også får en ganske heftig prislapp. Kommer mye an på om det blir en bud krig. Tror Fergie vil prøve å unngå å selge til engelske klubber men vist Barca og Real begynner å by så kan det bli høyt. Tipper ca 30 mill. Standard Men jeg har ikke mye tro på at han drar. Dette er en typisk media bull etter formsvikt og div. uttalelser. Jeg synes det er litt merkelig når det står at Rooney gjerne vil bo i Manchester. Det bruker jo å være grunn en til at spillere drar Det er ikke akurat et ferieparadis Endret 17. oktober 2010 av Limbeck Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det er jo nok av spillere som har dominert i PL som ikke har klart seg nevneverdig i Spania. Michael Owen, Mcmanaman (feilstavet), Woodgate +++ I Spania forventes det mer finesse, jeg tror Rooney mangler det som skal til for å dominere der. Berbatov f.eks, hadde nok vært en gud. Da de spillerne du nevner gikk til Spania var nivået i PL lavere enn i Spania. Nå er situasjonen motsatt. Ingen av disse spillerne har noensinne vært Rooney-klasse heller, i hvert fall ikke 09/10-Rooney. Jeg tror Rooney hadde bøttet inn med mål dersom han hadde kommet til en av storklubbene i Spania eller Italia. Jeg ser bare ikke hva som skulle hindre han i å gjøre det. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Woodgate sleit vel mest pga skader? Men Rooney tror jeg hadde passet godt i den Italienske ligaen. Uansett, han selges ikke. De finner en løsning før den tid, håper jeg ... Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det er jo nok av spillere som har dominert i PL som ikke har klart seg nevneverdig i Spania. Michael Owen, Mcmanaman (feilstavet), Woodgate +++ I Spania forventes det mer finesse, jeg tror Rooney mangler det som skal til for å dominere der. Berbatov f.eks, hadde nok vært en gud. Enig. En tung brøytende spiss blir ikke helt riktig. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Tevez tildenser hos Rooney altså? Nei. Han har ikke klaget på manglende spilletid, og hele den tullesaken om hvorvidt han var skadet eller ikke anser jeg ikke for å være av alvorlig karakter. Endret 17. oktober 2010 av Geir M Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det er jo nok av spillere som har dominert i PL som ikke har klart seg nevneverdig i Spania. Michael Owen, Mcmanaman (feilstavet), Woodgate +++ I Spania forventes det mer finesse, jeg tror Rooney mangler det som skal til for å dominere der. Berbatov f.eks, hadde nok vært en gud. Enig. En tung brøytende spiss blir ikke helt riktig. Det virker ikke riktig fordi man ikke er vant med det. Men det betyr ikke at det ikke ville fungert. Nistelrooy gjorde det svært bra i Real f.eks. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Stemmer, Nistelroy gjorde det bra, der har du rett. Men han er jo også en helt annen spillertype enn Rooney, han er teknisk dyktig og utrolig flink til å komme i scoringsposisjon. Ikke veldig lik Rooney mao. De kvalitetene Nistelroy har/hadde er verdsatt i alle ligaer. Synes bare det blir litt feil å si at siden PL er en mye bedre liga enn La Liga, så vil de beste spillerne i PL levere varene også i La Liga. Det ligger mer til det enn det. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Tevez tildenser hos Rooney altså? Nja. Tevez dro det veldig mye lengre. Som å påstå at han ikke har fått tilbud om overgang selv om han hadde fått det. Og han sa vel nei til et tilbud også. Og Rooney har vel enda ikke sagt at han føler de andre ser ned på han og fryser han ut. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Jeg sliter fortsatt med å se nøyaktig hva som ville gjort at Rooney ikke skulle lykkes der. Jeg tror ikke forsvarerne i Italia eller Spania ville gjort en bedre jobb enn de i PL. Det at han er en litt utypisk spiss tror jeg ikke bare er en ulempe heller, da de ikke har møtt noen som Rooney før. Men dette blir (mest sannsynlig) en rent hypotetisk diskusjon. Jeg tror og håper at Rooney blir i klubben helt frem til han legger skoene på hylla. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Jeg tror ikke Rooney ville vært noen målmaskin i noe særlig større grad i Spania eller Italia. Det er ikke målscoringsferdighetene som gjorde Rooney til verdens beste spiss en liten stund ifjor, men det er det arbeidet han alltid inntil årets sesong, har lagt rundt laget. Rooney har bortsett fra ifjor, aldri hatt en sesong som skriker toppscorer, for han har alltid ligget mellom 10 og 20 mål i PL. Mye av suksessen hans foran mål ifjor kom av at han var main target i Man Utd, og da kommer det mange mål i tillegg, som det gjorde med Ronaldo og Nistelrooy før han. Ronaldo har jo ikke toppet sesongen han hadde i PL hittil i La Liga, og det var en sesong der topplagene og kanskje PL generelt sto sterkere enn nå. Folk her på forumet generelt har en tendens til å tro at forsvarerne i andre land er klovner og slipper inn mål på bestilling, men dette er helt feil. Skal ikke mange årene tilbake hvor Man Utd møtte Villareal en 4-5 ganger uten å få hull på byllen en eneste gang, mens Valenica, selv med tap, er kanskje det laget som har spilt best mot Man Utd i år. Rooney må først og fremst finne tilbake til formen sin igjen, for den er langt unna hva den tidligere har vært. Personlig tror jeg ikke han kommer til å score noe mer, eller komme veldig nære målstatistikken fra ifjor, om han så skulle spille i PL, La Liga eller Serie A. Han overpresterte målmessig ifjor, men det er ikke det som gjorde han til PLs beste spiller ifjor, for der var f.eks Drogba bedre, men Rooney var drivmotoren i angrepet til Man United og bidro til at de kunne lage så mange mål in the first place. I år har Nani og Berba delvis tatt over der Rooney mangler fra ifjor. 1 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har liten tro på at Rooney skal bli en stor hit i Spania/Italia. Det er en helt annen type fotball. Jeg er også uenig i at forsvarsspillerne generelt holder høyere nivå i England kontra Italia. Rooney har forutsetningene for å lykkes i alle ligaer, men jeg tror neppe han kommer opp det nivået han var på i fjor i Spania noen gang. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Wayne Rooney skal ha informert klubbledelsen om at han ikke ønsker å signere en ny kontrakt og vil bort fra Man. United. Vi kommer med mer på www.tv2sporten.no straks! Sagaen fortsetter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå