Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sier heller at vi kjøper en dedikert høyreback før en reserve for Pat. Jeg er ikke enig i at Da Silva og Gibson skal ut døra først, garantert ikke de som hever mest lønn. I tillegg er de ikke mett. Jeg er også uenig i at Gibson er så ræv som alle skal ha det til, dog ser jeg ikke han som noe fast sentral midtbane, squadplayer at best. Park, Carrick og Owen er spillere jeg vil ha ut for å gjøre plass til friskere blod. Carrick er dog med et stort forbehold, det som bor i han er fantastisk, om han kommer i form og viser glød vil jeg selvfølgelig ha han videre.

Macheda, jeg vet ikke hva jeg skal si. Viser null og niks når det gjelder. Likevel virker det som han gjør det helt fantastisk på trening og reservekamper.

Lenke til kommentar

Anderson har vært fryktelig de kampene jeg har sett i år.

Bebe har jeg sett litt av i to kamper - ene kampen var sist cupkamp hvor han nesten imponerte meg. Mot Sunderland har han et bra løp som skaper rom til Berbatov sin sjanse, vår eneste sjanse i kampen. Hurra!

Gibson - tja - Blir nok en spiller som Lee Sharpe og Ben Thornley i mine øyne om han forsvinner nå. Blir han et par-tre år til, så har vi kanskje en Nicky Butt. Grei squadplayer som ingen savner når han forlater oss.

Tvillingene på backen må vi selvsagt beholde. 20 år gamle og god i premier league målestokk.

Lenke til kommentar

No må du tenke på at Ando har vore ute sidan februar eller noko sånt, og ikkje kan forventast å vere på topp på ei stund endå. Der synest eg heller ikkje det er dei fotballmessige ferdigheitene som begrensar han, men at kanskje eindel utanomsportslege sysler har ført til litt negativ merksemd rundt han.

At han har vore spesielt dårleg for oss i dei få kampane han har fått er eg rett og slett ikkje enig i heller. Han har ikkje vore brilliant, men han har vore veldig positiv til å akkurat vere tilbake frå skade, og det kan også til no sjå ut som at han har fått lov å vere litt meir offensiv, og litt meir kreativ enn slik han har vore brukt tidligare i United. Dersom det får halde fram, så trur eg fort at han kan verte nesten som ein ny spelar for oss, som kan få ut meir av det store potensialet han har. Det er klart at han kan fungere som eit rivjern på midten som terroriserer motstandarane, men eg trur han vil vere best dersom han får litt meir kreativ fridom og litt tid på seg i ei sånn rolle. Då vil vi kanskje få sett litt meir av det brasilianske i han, som er måten han er oppvokst å spele på og som var måten han blei brukt før han kom til United.

Ser også at det er mange som ønsker Park ut av klubben, men her må korttidshukommelsen ha tatt fullstendig over, evt så er det senilitet over ei lav fjøl ute å går. Etter eit godt VM, så har det ikkje løsna fullstendig for Park til no denne sesongen, men han har vist dei par siste sesongane kor viktig han kan vere for oss på sitt beste. Three-lung Park er fullstendig ødeleggande for motspelarane når han er på sitt beste og då kan vi også sjå sånt som når han kontrar inn scoringar som mot gunners i fjorårssesongen då han vel også scora i fleire kampar på rad og viste mykje flotte takter både offensivt og defensivt.

Eg ser gjerne at det blir litt utskiftningar i stallen, der Owen står forholdsvis høgt på mi liste til tross for at han plutselig poppar opp med scoringar her og der, men det eg meinar vi bør fokusere mest på pdd er rett og slett å få inn gode nok erstattarar for dei spelarane som vil forsvinne i løpet av 1-3 sesongar. Det betyr at vi må ha inn ein ny 1.keeper ettersom VDS dessverre bevegar seg mot slutten av karriera og PIG neppe vil gjere mykje meir utav seg enn han gjer i dag. Høgrebacken må forsterkast med ein fast mann, om ikkje Rafael plutselig skal finne ut at han kan spele intelligent defensivt og ikkje berre ture på som ei duracellkanin på speed. Eg synest at Da Silva-brødrene ser spanande ut for framtida, men dei må begge to ta ganske store steg i forhold til å bli tryggare defensivt.

Vi har Smalling og Evans som unge og lovande midtstopparar pr i dag, men spørsmålet er om det vil vere nok den dagen Rio legger støvlane på hylla. Det trenger ikkje å vere så lenge til det, dersom skadene held fram med å hope seg opp. I tillegg så er det dessverre uungåeleg å vurdere kva vi skal gjere med erstattarar for Scholes og Giggs. Vi bør helst ha erstattarar for desse klare den dagen dei legger opp og då trur eg at vi må han inn nye spelarar, og ikkje bør forvente at dei vi har pr i dag går inn i dei rollene som forsvinner ut. Det kan sjølvsagt hende at Anderson, Cleverley eller andre kan ta steg mot å ta over litt av det ansvaret som Scholes har hatt i laget, men eg er framleis temmelig skeptisk til at Bebe blir ein erstattar for Giggs. Nani er framleis i utvikling og ser ut til å gjere klokare valg jo meir han får spele, men han er framleis mest effektiv på høgrekanten, på same måte som Valencia som strengt tatt berre er effektiv på høgrekanten.

Spelarar eg ikkje er heilt sikker på om eg syns vi bør ta vare på: Owen, Gibson (fint skudd, mykje dårlige pasningar, dårlige valg, balltap, dårlige valg og dårlige valg(pdd)). Kuz kan nok komme til å forsvinne om vi hentar inn ein ny keeper som førstevalg.

Dersom eg skal vere veldig realistisk, så trur eg egentlig ikkje at det vil komme til å skje voldsomme salg av spelarane som er i klubben pr i dag. Eg trur heller vi vil sjå at ein del av spelarane som trekk på alderen vil gje seg, og så blir det spanande å sjå om vi får inn noko friskt blod i deira plass eller om vi prøvar å halde fram med det materialet som fins i klubben no. Noko må nok inn, men det kan nok tenkast at det ikkje blir av det kaliberet som mange her inne ynskjer seg. Når det gjelder ein del av dei unge spelarane som mange her vil kaste ut av klubben raskast mogeleg, så er det ikkje verre enn å sjå til Nani, som mange har sett på som ein dass i lange tider, men som mot slutten av fjorårssesongen og i inngangen til denne sesongen viser så mykje postive takter at tilogmed Lucky har roa seg ein liten smule ned. Dette viser sjølvsagt at unge spelarar kan trenge tid, speletid og at det kan vere tilfeldigheiter som må til for at dei skal blomstre.

No vart dette mykje meir enn det skulle bli i starten, men sånn går det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

det som virker åpenbart er at Evans ikke bør ha en fremtid i United hvis han fortsetter med det spillet han har vist denne sesongen! Pdd bør Smalling kunne bli prioritert til backupplass nr.1, kan umulig være dårligere enn det Evans har vist så langt.

Videre blir det spennende å se om Lindegaard er tiltenkt rollen som ny backupkeeper, men kan hende at SAF har større planer for han enn som så(hvis det blir noe ut av)Men ville være rart hvis ikke for vi har jo sett på han 5 ganger nå.

Ellers krysser jeg alle fingre og tær for at Sneijder skal bli United-spiller, samtidig som man på topp nok bør frigjøre enda en plass slik at vi kan hente en ny goalgetter. Vi mangler en Torres, det er helt sikkert. Og det hjelper ikke akkurat på saken at Rooney har vært dritt så langt.

Lenke til kommentar

Skulle til å spørre hva folk syns om Otamendi, så ser jeg at han har gått til Porto... Har ikke sett så mye av han, men det lille jeg har sett virket det som at han hadde et kjempe potensiale..

Syns heller ikke Carrick skal ut, syns han er undervurdert. Men tror nok vi må kvitte oss med noen midtbanespillere, vi har veldig, veldig mange av dem..

Lenke til kommentar

det som virker åpenbart er at Evans ikke bør ha en fremtid i United hvis han fortsetter med det spillet han har vist denne sesongen! Pdd bør Smalling kunne bli prioritert til backupplass nr.1, kan umulig være dårligere enn det Evans har vist så langt.

Videre blir det spennende å se om Lindegaard er tiltenkt rollen som ny backupkeeper, men kan hende at SAF har større planer for han enn som så(hvis det blir noe ut av)Men ville være rart hvis ikke for vi har jo sett på han 5 ganger nå.

Ellers krysser jeg alle fingre og tær for at Sneijder skal bli United-spiller, samtidig som man på topp nok bør frigjøre enda en plass slik at vi kan hente en ny goalgetter. Vi mangler en Torres, det er helt sikkert. Og det hjelper ikke akkurat på saken at Rooney har vært dritt så langt.

99% uenig. Evans > Smalling, Lindegaard = veldig lite spennende, "en" Torres .. nej.

Evans har vært brilliant ser man helhetlig på det. At han har vært sløv de siste kampene forandrer ikke at han hadde en sesong over alle forventninger i fjor. Han har spilt bra mot store klubber i viktige kamper og han har spilt bra i mindre fighters. Hva har du sett av Smalling for å sette han over Evans egentlig? Latterlig i mine øyne da toppnivået til Smalling p.d.d. er lavere enn Johnnys såvel som at blunderne hans absolutt har samme frekvens som Evans sine. Alt lagt til side så er begge nevnte spillere superprospekter og menn for fremtiden (når vi ligger og blør fra hemoroidene i bunn av tabellen mens City røyker sigarer på toppen (ref: Tidenes mensepost fra Gold i RedCafe :thumbup: )). Statsa taler for Evans og mot korttidsbjørnene her inne angående de siste "strykkampene" han har hatt for oss. Å vurdere fremtiden til Evans etter sesongstarten er hårreisende, for så ille har den ikke vært.

Og "en Torres" (faen, hater det utrykket) er jo akkurat det vi har. Sippete og med null mental styrke til å klare å snu en dårlig trend når det butter, men samtidig flyter på en god bølge gjennom en hel sesong og bøtter 20+ i ligaen når han har dagen. Wayne Rooney heter han. Har tro på at Rooney kommer seg igjen, men det han har vist hittil i år har ikke vært bra.

Kudos til arch forresten. Setter alltid pris på innleggene fra den kanten.

• Liker 4
Lenke til kommentar

At Macheda ikke har blitt sendt på lån skjønner jeg lite av, syns han bidrar fint lite di gangene han har spillt.

Hans første touch på ballen mot Valencia var faktisk en målgivende pasning. Han var ikke særlig god mot Sunderland, men tror jeg var pga. det elendige laguttaket til SAF. Kan ikke sette Macheda og Owen på topp sammen i en PL-kamp og forvente scoringer.

Alle vet at selv om man scorer et viktig mål eller 2, og har en målgivende passning over x antall kamper, innhopp, vil ikke det si at man plutselig han en fast plass på førstelaget, å det vet jeg du er smertelig klar over, Gutten har potensiale ja, men det er så Jævli mye som mangler, å han er fortsatt ung

Lenke til kommentar

Alle vet at selv om man scorer et viktig mål eller 2, og har en målgivende passning over x antall kamper, innhopp, vil ikke det si at man plutselig han en fast plass på førstelaget, å det vet jeg du er smertelig klar over, Gutten har potensiale ja, men det er så Jævli mye som mangler, å han er fortsatt ung

Herlighet, hvor har jeg sagt at han har en fast plass på laget? Rollen hans burde være supersub, for det er slik han har skaffet poenga for oss. Siden debuten i PL står han med fem målpoeng på 400 minutter (80 minutter pr. målpoeng). Til sammenligning har Rooney brukt hele 95 minutter pr. målpoeng de siste tre sesongene i PL. Nå sier jeg ikke at han fortjener en fast plass på laget, men det blir feil å si at han ikke gjør jobben når han blir byttet inn. Akkurat nå vil jeg rangere han sist blant våre fem spisser, men det vil ikke si at jeg vil ha han ut av klubben. Han blir viktig i ligacupen, og vil nok ha en del å spille i FA-cupen og ellers mot slutten av diverse kamper også. Fyren er 19 år og har potensialet til å bli virkelig god. Synes vi heller skal kvitte oss med Mame Biram og Welbeck til å begynne med.

Kiko vil bli i United

• Liker 2
Lenke til kommentar

edit. Fryktelig hardt det gikk utover Ando :(

Ja, du kan han for`æ sjæl. Jeg er over Anderson. Han har sviktet meg i to år så tålmodigheten har dessverre forsvunnet og jeg har blitt nødt etter å lete etter andre favoritter.

For en wankfest det blir når Alexis signerer i Januar dere, fytti katta. Om Fergie gjør med han som han gjorde med Ronaldo - hjelper fyren å få endproduct i sitt spill, blir han lett en av verdens beste. Jeg tror han er en type spiller som gjør det bedre på en stor scene sammens med gode lagkamerater enn i bøsseklubben Udinese.

... Kommer til å bli et særdeles stygt fall om City eller Chelsea kjøper godgutten min.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Ymse kilder, men kvantiteten på dem tyder på at interessen for gutten i det minste er reel. Basert på direkte sitater av Ferguson der han skryter av spilleren, så vet vi at han er på radaren og derfor håper jeg at vi prøver oss i Januar nå som Valencia er ute såpass lenge.

Manchester United target Alexis Sanchez is reportedly ready to quit his job in Italy to Sir Alex Ferguson's team at Old Trafford.

Labeled as the "New Cristiano Ronaldo" United manager Ferguson is set to line up a January offer for the Udinese winger.

And reports in Italy revealed that Sanchez is ready to quit the Serie A outfit having fallen out of favour with defensive manager Francesco Guidolin who has left the talented winger out of the starting line up for the last three weeks.Ferguson said earlier this year: "He's a young player with a very promising future.""Sanchez has so much talent, that if he continues his progression, he could reach the level of Cristiano Ronaldo."Apparently the player would welcome a move to United in January, and has reportedly told club teammates in the summer it is his dream to play at Old Trafford.

United boss Sir Alex Ferguson confirmed his interest in Sanchez last week and could move for the winger with Antonio Valencia sidelined for much of the season.

Manchester United boss Sir Alex Ferguson is planning a summer bid for highly rated Chilean pair Alexis Sanchez and Mauricio Isla and the Old Trafford manager may be ready to offer players in exchange to help convince Italian side Udinese to sell.Ferguson is known to be a huge admirer of winger Sanchez who impressed many during this summers World Cup in South Africa. The 21 year old has been a big hit in Italy and has become something of a cult hero at the Stadio Friuli. Now it appears that his fellow countryman Mauricio Isla has also become a target of the Premier League side.

The adaptable youngster can play across both the midfield and defence in a number of positions and has been a mainstay at Udinese as a result. Ferguson may believe that bringing the pair in together would help ease them into life in England and Man United are willing to pay the valuation placed on the pair by the struggling Serie A side who currently sit at the bottom of the Serie A table.

The duo sprung to prominence after a wonderful display at the Under 20 World Cup in 2007 where they helped their country to a third place finish.

Udinese are struggling financially and may be willing to sell the pair for around £16-18m as they know that once interest is forthcoming and translated into an actual bid then the Chileans would not doubt have their heads turn by the interest and demand a move.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Skjønner for å være ærlig ikke hvorfor Solskjær vil bli Molde-trener. Gitt at han vil det selvsagt. Ulempene jeg kan kommer på:

1. Spillermateriellet er dårligere.

2. Profesjonaliteten, på spillerne og støtteapparatet, senkes opptil flere hakk.

3. Han mister daglig kontakt med verdenstoppen innen fotball.

Kan sikkert diske opp flere grunner. Karrieremessig kan det umulig være gunstig.

Fordeler:

1. Molde er "hjemme".

2. Han får disponere et lag som han selv ønsker. Som reservelagstrener har han ingen kontinuitet sånn sett, da SAF gir han beskjed hver uke hvilke spillere han får bruke.

Men uansett, det må være mye mer spennende å jobbe med såpass mange talenter, enn å visne bort i en avdanket klubb i en avdanket liga?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...