NightKeeper Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 @Nightkeeper: Hva gjør at du setter Robson foran Scholes, eller Law foran Dennis Viollet for eksempel? Schmeichel vs Stepney? Stepney som for øvrig gjorde en redning i 68' som gjorde at Benfica ikke stakk av med Europacupen, blir aldri lei av å se den redningen. Uhyre vanskelig å kommentere på et der jeg bare har sett en god del klipp av en god del av de nevnte, men synes det uansett er rart å utelate Duncan Edwards som regnes av de som var så heldige å få se han som en fotballspiller verden ikke har sett maken til på et slikt lag. @FlinkeFreddy: Ronny Johnsen i førstelleveren? Har lyst til å høre hvorfor Jeg setter Robbo foran Scholesy fordi Robbo var drivjernet på midtbanen og verdensklasse i 10 år (De tre-fire siste årene var labrere), på et lag som ikke kan måle seg med de mesterlagene Scholes har spilt på. Han var lagets sjel, hjerte, leder og kaptein. I tillegg var han en fantastisk fotballspiller. Law er selvskreven, han var den første "King of Stretford End". Vant Ballon d'or (Eneste Utd-spiller sammen med Best, Charlton og Ronaldo som har vunnet den), han er blant Storbritannias beste spisser gjennom tidene og hadde nesten 200 mål for klubben. Han har klubbrekord i antall mål på en sesong også. Selv om han gikk til City på slutten av sin karriere så ble ikke omdømmet svekket. Stepney var en god keeper, men han har fått et litt for godt omdømme i de senere år spør dere meg, jeg sier ikke at han var dårlig, for det var han ikke. Han var førstekeeper for United i 12 år, men fikk bare med seg 1 (!) landskamp. Jeg sett redningen hans mot Eusebio i 68 flere ganger. Takk gud for de ekstraomgangene som vi dominerte. Grunnen til at han fikk få landskamper er dog fordi han måtte konkurrere med to av tidenes beste keepere i Gordon Banks og Peter Shilton , samt Chelsea-legenden Peter Bonetti. Schmeichel var dominerende og topp 3 i verden i 10 år, det er det hvertfall ingen tvil for min del Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hvem skal ta plassen fra disse da? Jeg ser virkelig ikke hvordan de ikke fortjener plassene sine. Det er vel kanskje heller ikke så rart at laget blir dominert av spillere fra et lag som har vært dominerende i Premier League? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hva med å lage voter der vi stemmer på posisjoner slik de gjorde på canal + i fjor? Laget deres vil nok ikke ende opp langt unna tidenes PL-lag hos Canal Digital. Latterlig mengde ManUtd-fans som stemte i den avstemningen. Evt at det har vært latterlig mange gode spillere fra United. Selv om jeg prøver å se på det laget objektivt greier jeg ikke godta at dette skal være tidenes PL-lag. De beste spillerene har vært i United. Det er kun Henry og som jeg har som soleklar fra resten av Premier League. Det er såklart mange andre spillere som kan forsvare en plass på tidenes lag over en United spiller. Men når sant skal sies så har United vært så dominerende at det hadde vært rart om tidenes lag fra Premier League ikke hadde majoriteten av sine spillere fra dem. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) SchmeichelNeville - Stam - Bruce - Irwin Best - Robson - Keane - Giggs Charlton Law Mange vil nok reagere på at jeg ikke har med spillere som Cantona, Scholes, Ronaldo mfl her, men i en klubb med en en slik historie så må til og med legender vike. Det blir helt feil å ikke ha med Foulkes, Stiles, Edwards, Macari m.fl. Men det vitner om en flott og suksessrik historie Kommentarer? Stam foran Pallister og Buchan? Stam var god, men spilte bare tre sesonger for oss. Ellers er jeg mye enig i laget ditt og senere oppsummeringen din i keeperdiskusjonen. Syntes det er tøft å dumpe Nobby og Cantona, men nå er det ikke plass til mer enn elleve spillere. Lurer på hvor mange andre klubber som hadde neglisjert spillere som Nistelrooy, Scholes (sykt!) Ronaldo, Cole og Beckham, bare for å ta noen fra nyere tid. Ingen tvil om hvilken klubb på balløya som har hatt flest profiler. En spiller som Andrei Kanchelskis ville vært ansett som kulthelt i hvilken som helst annen klubb i England, men jeg vedder mye på at mange på dette forumet ikke har hørt om fyren engang. PS: Dennis Law ble satt på transferliste av The Doc og dengang var det ikke dødssynd å gå til City, som det er i dag. Ironisk nok var det et Law hælspark som sendte United ned en divisjon året etter. Vi rykket rett opp igjen, det skal sies til managerens forsvar. For en arv for en klubb. Edit: Berbatov Hahaha, kødda du nå eller? Takk for dagens lattermild, jeg simpelthen elsker kamuflerte vittigheter. Endret 28. november 2009 av Plagueis Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Schmeichel Neville, Bruce, Pallister, Irwin Best, Charlton, Robson, Giggs Law, Nistelrooy Midtbanen er svinvanskelig. Keane. Ronaldo. Whiteside, Edwards, Stiles, Scholes. Og hvor er Cantona? Endret 28. november 2009 av Limbeck Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Peter G.Neville - Bruce - Vidic - Irvin Ronaldo - Keane - Scholes - Giggs Cantona ©- Rooney Bold = sikker Keeper: For meg blir alle andre målt opp mot Peter. Vi ser ikke etter ny keeper, vi ser etter en ny Peter. Lett en av SAF beste kjøp noen sinne. Forsvar: I midtforsvaret har vi hatt så mange gode at det er vanskelig å være sikker. Jeg tror en Blanc fra midten av 90-tallet ville vært en legende, men han kom til oss 5-6 år for sent. Bruce var fast med Pallister i hele min barndom, og vanskelig å komme utenom for meg. Rio og Vidic er/har vært solide sammen. Valget faller på Bruce og Vidic på grunn av evnen til å score litt mer mål enn hva man forventer av midtstoppere. I tillegg fikk jeg autografen til Bruce en eller annen gang på 90-tallet, og det gjorde inntrykk. Ville kanskje valgt en raskere makker til Vidic om jeg skulle sett dem i aksjon i dag.. Irvin var sikker som banken både på venstreback og fra krittmerket. Evra er god, men mangler 100-150 kamper for å være med i diskusjonen for min del. Neville er et greit valg. God pasnigsfot men manglet alltid litt fart. O'shea og Parker er gjevnt bak. Brown har også vært i klubben en evighet, men aldri blitt et klart førstevalg. Har inntrykk av at han har spilt når andre har vært ute.. Midtbane: Høyresiden må man nesten gjøre plass til Ronaldo. Beckham burde kanskje hatt plassen, men Ronaldo har vært større på banen over en sesong enn Beckham klarte i sin tid i United. Beckham var og er nok fortsatt større utenfor banen. Andrei burde kanskje vært nevnt, og nå er han også det. Sentralt er Keane soleklar for meg. Scholes burde kanskje vært soleklar for meg, men vi har hatt mange på midten i min tid. Robson var på hell, men jeg husker jeg ble satt på plass av fattern når jeg mente han ikke var god nok for United; Robson var god nok så lenge han ville spille. Nobby og Charlton var før min tid. Som på backen er venstremidt lett for meg. Giggs har ingen over, ingen ved siden og en bråte langt under. For en som aldri har opplevd Best, finnes det ingen andre. Angrep: Hvem skal spille med Cantona blir spørsmålet for meg her. Den eldre garde ville nok insistert på Charlton, Law, Tommy Taylor eller Viollett. For meg står valget mellom Rooney, Van Nistelrooy, Cole og kanskje Solskjær. Valget faller på Rooney fordi han er så komplett. Nistelrooy like bak på grunn av ekstrem effektivitet. Sikkert mange jeg har glemt, og noen som burde vært nevnt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Peter den store Neville-Ferdinand-Bruce Ronaldo-Scholes-Robson-Keane-Giggs Cantona-Best Bygger om litt, for å utnytte at det ikke er noen stoppere som er bankers. Har sett alt for lite av Robson og Best, men vi har alle lest om hvor store de var, så det blir feil å ikke få med på laget. Har pint meg selv i 30 minutter nå, tror jeg skal gi meg på topp. Føles som om jeg har skrevet en sakprosa på 7 sider. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Jeg gir Tidenes beste United-ellever enda en sjanse, denne gangen med spillere jeg også ikke har vært se heldig å se i aksjon, men som jeg har sett klipp og kamper i senere tid av. Peter Schmeichel Bill Foulkes - Steve Bruce - Jaap Stam Duncan Edwards George Best - Bobby Charlton - Bryan Robson - Paul Scholes - Ryan Giggs Denis Law Benk: Roy Keane, Pat Crerand, ,David Beckham, Alex Stepney, Gary Neville, Eric Cantona, Dennis Viollet. Spillere som ble vurdert men ikke kom med: Tony Dunne, Brian Kidd, Andrei Kanchelskis, Denis Irwin, Gary Pallister, Andy Cole, Ole Gunnar Solskjær, Edwin Van Der Sar, Nobby Stiles, Cristiano Ronaldo, Patrice Evra. Det er helt sykt å ikke kunne ta med disse. Jeg tviler på at man i det hele tatt har så mange å velge fra i noen annen klubb i verden. Jeg har sikkert glemt et par også. Jeg valgte å gå for en relativt utradisjonell formasjon med tanke på at vi har hatt så mye kvalitet forover i United at det rett og slett er umulig for meg å sette opp et lag i en 4-4-2 eller 3-4-3. Derfor har jeg valgt å go for en 3-1-5-1 der Bruce, Stam og Foulkes spiller stoppere med "Manboy" Duncan Edwards rett foran. Det var tungt å utelate Roy Keane fra laget mitt sentralt, men jeg føler at både Charlton, Robson og Scholes fortjener plassene sine. Best og Giggs er for meg selvskrevne. Det stod for min egen del mellom Cantona, Viollet og Law der Law stakk av med seieren. Sikkert mange som er uenige med noen av mine valg, og da tar jeg gjerne imot kommentarer. Endret 28. november 2009 av Wisbatov Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Wis: Det eneste valget jeg er imot er at du spiller med 10 spillere. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Selv om United har hatt noen store forsvarsspillere, så er det ikke særlig lurt å kun spille med to bak nei. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Det var visst plass til tre forsvarsspillere allikevel da Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Giggs har plass i alle tenkelige og mulige "beste united ellever" som er mulig å finne. Godt å se at ingen har utelatt han. Unntatt Psv(?) da... Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 (endret) Giggs ville vært venstreving på alle drømmelagene mine, omså det var Uniteds beste eller historiens beste lag. Endret 29. november 2009 av Stonemeister Lenke til kommentar
PSV Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg har ikke glemt Giggsy nei. Glad du er den første som reagerer. Peter Boleslaw Schmeichel - Gary Alexander Neville, Jakob "Jaap" Stam, Rio Gavin Ferdinand, Denis Joseph Irwin - David Robert Joseph Beckham, Roy Maurice Keane, Paul Aaron Scholes, Ryan Joseph Giggs - Eric Daniel Pierre Cantona, Rutgerus Johannes Martinus van Nistelrooij. Fabian Alain Barthez - Jean Ronny Johnsen, Gary Andrew Pallister, Nicholas "Nicky" Butt, Darren Barr Fletcher, Andrew Alexander Cole Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hahaha Psv: Eg er sikkert den eneste her på forumet som ikke har pugget alle tenkelige mulige og oppdiktede(?) mellomnavn på spillerne våre Derfor er det ikke blitt kommentert før. hehe Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Du er ikke den eneste som falt av lasset Jotun. For min del kunne det vært 11'ern til Marseille ala 1975. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hvorfor valgte du forresten den gærne franskmannen over Edwin, PSV? Lenke til kommentar
PSV Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Hvorfor valgte du forresten den gærne franskmannen over Edwin, PSV? Jeg hadde lyst å ha med Edwin også, men to keepere syns jeg ble litt for mye for benken. Det var dog veldig jevnt, og hadde det vært en annen dag kunne jeg valgt van der Sar over Barthez igjen. Selv om Barthez (som noen faktisk utrolig nok har nevnt i floppetråden) hadde sine sære opptredener så var han en fantastisk keeper. Jeg har ikke telling på hvor mange fantastiske reaksjonsredninger jeg kan trekke fram med ham. Og jeg er 100% sikker på at vi aldri hadde vunnet Premier League i verken 2000/01 eller 02/03 uten Fabian Barthez som bakerste mann. Mange husker desverre denne keeperen bare utelukkende på grunn av det de ser på Youtube/hører andre snakke om (Di Canio, Arsenal, Real M. for å nevne noen eksempler). Folk må huske på at vi har ikke fått inn så mange nye forsvarsspillere sålenge van der Sar har vært her i forhold til når Barthez var her. Når Barthez spilte for oss fikk vi inn nye forsvarsspillere nesten hver sesong han spilte, og det vil jeg påstå er direkte uheldig for en keeper å forholde seg til. Dette er noe av grunnen til at noen kan hevde at han tapte PL-gullet for oss i 2001/02. (for første delen av den sesongen var katastrofal, selv om det dog skal sies at andre del var fenomenal. (!) ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå