Gå til innhold

PL: 29.11.09 v Chelsea, Emirates Stadium

invalid_user

Arsenal - Chelsea  

16 stemmer

1. 1. Arsenals beste spiller?

• Manuel Almunia
      0
    • Bacary Sagna
      0
    • Armand Traoré
      0
    • William Gallas
      4
    • Thomas Vermaelen
      0
    • Cesc Fabregas
      3
    • Alexandre Song
      2
    • Denilson
      0
    • Samir Nasri
      1
    • Andrei Arshavin
      2
    • Eduardo
      0
    • Theo Walcott (sub)
      1
    • Carlos Vela (sub)
      0
    • Tomas Rosicky (sub)
      3

Anbefalte innlegg

Chelsea vant fortjent, uansett hvordan man vrir og vender på det.

De vant fullt fortjent, men jeg må si at Arsenal spilte en meget begredelig kamp.

Det er synd å si det, men i dag fikk vi bekreftet at vi ligger en del unna Chelsea kvalitetsmessig og at vi blir alt for veike når vi møter en slagkraftig mannskap.

Håper virkelig Wenger kjøper mer muskler til vinteren/sommeren, samt litt mer rutine. Det er ikke tilfeldig at vi har tapt alle storkampene i år. Jada, vi hadde fortjent mye mer mot Manutd og ManC, men at the end of the day klarte vi aldri å sette sjansene våre - dette klarte vi heller ikke i dag.

Gratulerer med seieren, Chelseafans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjipt å spille som en bøtte med dritt på en av de viktigste kampene i sesongen. Vi taper fortjent, men vi har jammen meg utur når vi får de to måla i trynet rett før pause. Da er det utrolig tøft å reise seg igjen. Det er bare å fantasere om hvordan kampbildet hadde sett ut hvis vi hadde hatt Robin van Persie på banen. Eduardo ble regelrett foret med stikkere, men klarte ikke å utnytte en eneste. Ganske oppsiktsvekkende at han blir tatt av banen så tidlig til fordel for Vela, tyder på at Wenger så det vi andre gjorde, Eduardo får ikke til noe. Kjipt å tape mot et lag proppfullt med usympatiske køller, men what can you do. Vi får satse på CL i år. Liksom.

Lenke til kommentar

Å herregud for en møkkakamp. £FC får spille som de vil, og vi blir totalt overkjørt.

De største problemene var ikke defensivt i min mening. Selv om Vermaelen dreit seg ut på mål nummer 2, så var det lite noe lag kunne gjort på de to andre. (om man har Almunia i mål, that is. ;))

Som jeg sa før kampen, 0-3 :( Og Eduardo er en shitsekk som vi ikke har bruk for, etter han knakk benet og kom tilbake, kan jeg ikke huske noe positivt han har gjort for oss.

Spiller ratinger:

Almunia: 6, skulle tatt frisparket eller solid, og en kanon redning.

Sagna: 5, hadde ikke kontroll på Cole i det hele tatt, lot han slippe til for mye.

Gallas: 6, solid. Veldig usynlig i min mening. En av få på laget som virkelig prøvde, og prøvde å bidra framover. Sterk mentalitet.

Vermaelen: 6, kommunikasjonsfeil, ellers ikke mye galt i min mening.

Traorè: 4, etterlater mye rom i hele kampen, slår forferdelige innlegg.

Cesc: 6, gjorde lite ut av seg idag, unødvendig gult kort på slutten. Nå skal det nevnes at jeg ikke tror det er han sin feil at vi ikke fikk det til idag, men heller angrepet rundt han som ikke fikk til en dritt.

Song: 6, solid. Så ikke så mye til han fremover, men følte han klarte den defensive jobben veldig bra den omgangen han var utpå der.

Denilson: 5, usynlig.

Nasri: 5, bidro med lite idag.

Eduardo: 2, piece of shit. Rett og slett. Helt elendig, har en god involvering hele kampen. Er treg, svak, dårlig første touch, slår dårligere pasninger en Lucas og klarer generelt sett ikke en forbanna dritt.

Arshavin: 6, skapte problemer for Chelsea, skulle ha scort 10 sekund før annuleringa.

Innbytere:

Walcott: 6, fikk bare en omgang idag. Fikk det ikke helt til med å skape sjangser idag. Ellers en ok framvisning.

Vela: 6.5, veldig fornøyd med Vela idag egentlig, prøvde å prøvde og ble på ingen måte kastrert av Chelsea slik Eduardo ble. Skulle ha avslutta et par ganger, istedenfor sløste han vekk mulige sjangser, men det kommer med erfaringen.

Rosicky: 6.5, lite å si på han idag. Gjorde ingenting stort ut av seg mens han var på banen, slo gode pasninger.

Til slutt.

Fuck Off Chelsea FC.

You ain't got no history.

10 fa cups, 13 league titles.

That's a fucking history.

Lenke til kommentar

Almunia: Må ta en del av skylden for alle tre målene. Halvdistanse, kommunikasjonsfeil og de tre andre 4 store-keeperne hadde tatt det frisparket. 3.5

Sagna: Sleit voldsomt med Drogba, og begge innleggene som førte til mål kom fra hans side. 3.5

Gallas: Er generelt litt shaky, men gjør heller ingen store feil. 5

Vermaelen: Er på en nedgående kurve, og gjør sin dårligste kamp i Arsenal-trøya. 4.5

Traore: Med tanke på at jeg skalv i knærne når jeg så navnet hans på lagoppstillinga, gjør han en godkjent jobb. 5

Fabregas: Middels av Cesc. Svært god pasningskvalitet i første, men bruker for lang tid med ballen og mister den farlig flere ganger. 6

Song: Gjør som vanlig en god jobb. 6.5

Denilson: Ikke komfortabel. Blir alt for anonym og tar langt fra nok ansvar. 4.5

Nasri: Fremdeles litt anonym, men er god med ball og er en av de som skaper mest. 6.5

Eduardo: Katastrofe. Får mye å jobbe med, men klarer aldri å få med seg ballen. Er komplett usynlig i det oppbyggende spillet, og møter aldri. 2

Arshavin: Rusten som fy. Viser glimt av kvalitet, men alt for sjeldent til å prege kampen. Bør score når han har åpent mål på 16 meter. Tydelig at han ikke er i form. 4.5

Walcott: (45) Får en tilnærmet umulig oppgave når han kommer inn, spiller ok men aldri noen trussel. 5

Vela: (57) Positivt innhopp, men mangler enda litt på nivået 5

Rosicky: (66) Skaper lite, blir et nummer for liten i duellene. 4.5

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Poll oppe nå. Synes at Gallas var vår beste spiller. Syns han spiller med hjertet utpå drakta og er generelt veldig solid. Kan dessverre ikke gjøre så mye med målene. Her er ubegrunnede ratings fra meg:

Almunia 5

Sagna 4

Gallas 6

Verminator 5

Traoré 5

Song 6

Cesc 6

Denny 6

Nasri 5

Arshavin 5

Eduardo 3

Lenke til kommentar

Denne kampen viser hvor mye Arsenal trenger en spiller som Van Persie eller Bendtner på topp. De trenger en sterk spiss som kan holde på ball, for resten av spillerne blir for veike til å gå i kroppsdueller gang på gang. Tror noe bør gjøres i Januar-vinduet. Balotelli inn på lån eller noe sånt. Arsenal har gått fra å rundspille et hvert lag de har møtt, til å være fullstendig tannløse uten Van Persie. Synes veldig synd på Arsenal som år etter år spiller flott fotball og er best i ligaen, før de blir ødelagt av skader.

Chelsea var best i dagens kamp, uten å imponere noe sørlig offensivt. Ganske kjedelig kamp, med får sjanser. Chelsea er verdens beste på å hindre andre lag i å spille sin beste fotball, både på godt og vondt. Noe vi så idag og mot Barcelona ifjor. Jeg mener Chelsea kunne fått 1 straffe når Vermaelen holder rundt livet til Terry. På den første situasjonen med Anelka får han bare en hånd under armen før han lener seg bakover i det han skyter. Ingen store protester heller og ikke nok til å få straffespark synes jeg.

Lenke til kommentar

Det verste med dagens kamp er at eg totalt har mista trua på at dette laget nokonsinne kan vinne noko. Spelarar som Song, Denilson, Nasri, Eduardo, Vela...vel, ca heile laget med eit par hederlege unntak, er ikkje sterke nok i hovudet til å vinne noko som helst er inntrykket eg sitt igjen med. Dei mistar all sjølvtillit med ein gong motstandarden, og eg blir like skuffa kvar gong ein kamp som dette kjem. Eg har i alle fall mista trua - for no - og det verkar det som at spelarane også har gjort.

Ingenting hadde gleda meg meir enn om dei skulle bevise meg feil, men utan eit par solide (både fysisk og mentalt takk) tillegg til stallen ser eg ganske enkelt ikkje at det skjer. :(

Lenke til kommentar

Utrolig merkelig å ta ut Song etter første omgang som kunne vært viktig med "lang"pasningene sine til Walcot ti rom osv. Tror rett og slett Wenger ELSKER Denilson, som får fullføre den kampen selv om han ikke bidrar med noe. Arsenal var jo best i første omgang før ekle flaksen til Chelsea rett på slutten av omgangen, så å ta ut Song som bidro en del til det positive som kom fra Arsenal i pause istedenfor å få ut Denilson ble helt feil. Visste det bare gikk en vei etter Song, den viktigste delen av midtbanen i en slik kamp, ble tatt ut. Uheldige i dag, selv om Chelsea kanskje fortjente å vinne overalt. Utrolig at Mikel ikke fikk rødt kort i hele 90 min, helt fucked up.

Og Rosicky var jo bare positiv etter han kom inn på Hegland, bedre enn de fleste. Et par herlige pasninger og et innlegg som var ihvertfall 2-3 ganger bedre enn resten.

Og til slutt; Goddamn, Eduardo sliter. Må få spille kamper mot dårlige lag på Emirates nå snart sånn at han kan få litt selvtillit tilbake, jeeez.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Fox, vær så snill, ro deg litt ned, eller vent noen timer med å diskutere etter en slik kamp.

Almunia - Har et par gode redninger, men også svært tvilsom posisjonering på de to siste målene.

Sagna - Sliter litt med posisjoneringen defensivt, som førte til at han kom på etterskudd mot Anelka i straffesituasjon nr. en, som regel dårlige innlegg de gangene han var med frem.

Traoré - Prøvde litt for mye et par ganger, men prøvde iallfall. Gjorde flere enkle, trygge valg langt ned på banen, og reddet inntrykket med dette.

Gallas - Et par bommerter i dag, men like vel fremstår han som den eneste rolige i forsvaret i dag.

Vermaelen - Så langt den svakeste kampen i Arsenal-trøya. Utrolig unødvendig oppførsel mot Terry i feltet som burde blitt straffet med straffe.

Fabregas - Gode pasninger, men lite driv i spillet. Frustrert mot slutten, og pådrar seg et unødvendig gult kort.

Song - Bryter godt, men også han har noen uheldige innvolveringer i dag. Mener uansett at han burde blitt på banen kampen ut.

Denilson - Usynlig, og med stor feilprosent på avgjørende pasninger. Burde blitt byttet ut ved halvtid.

Nasri - Passer absolutt ikke på kanten fremme, og gjorde ingen spesielt god figur.

Eduardo - Virker tappet for selvtillit, og virker treg. Dårlig bevegelse på flere angrep som ødela for lagkamerater på vei fremover. Burde blant annet ved skuddforsøket til Nasri i første omgang ha trukket til siden, og dermed ha gitt Nasri noe bedre rom eller kommet seg i en god posisjon selv.

Arshavin - Virket til tider uinteressert i kampen. Svak i dag.

Walcott - Har et par småfriske forsøk tidlig, men forsvinner helt ut av kampen.

Vela - Virker smånervøs, men alt i alt en grei innsats.

Rosicky var for meg Arsenals klart beste offensive spiller. Det virket som han hele tiden var et steg foran, bare så synd ingen andre fulgte ham slik at kampen i hvert fall kunne blitt avsluttet med verdighet.

En ting jeg bet meg merke i ved flere anledninger var svært liten vilje til å gå på løp for å gjøre seg spillbar eller for å trekke med seg forsvarere ut av posisjon. Lite bevegelse etter at ballen var spilt.

Møkkakamp fra Arsenals side.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...