Gå til innhold

PL: 29.11.09 v Chelsea, Emirates Stadium

invalid_user

Arsenal - Chelsea  

16 stemmer

1. 1. Arsenals beste spiller?

• Manuel Almunia
      0
    • Bacary Sagna
      0
    • Armand Traoré
      0
    • William Gallas
      4
    • Thomas Vermaelen
      0
    • Cesc Fabregas
      3
    • Alexandre Song
      2
    • Denilson
      0
    • Samir Nasri
      1
    • Andrei Arshavin
      2
    • Eduardo
      0
    • Theo Walcott (sub)
      1
    • Carlos Vela (sub)
      0
    • Tomas Rosicky (sub)
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mutu, det har du rett i :) Chelsea var bunnsolid i deres egen banedel, men jeg snakker om midtbane. Spes Mikel. Som Herr Brun ikke skjønner seg på, "blant annet Mikel nede ved flagget i det 75.". fordi han brukte albue og arm til å slå Rosicky ned, sjekk gjerne kampen en gang til dere. Lampard, og han serbisk høyreback(Ivanioc eller noe) drev jævlig mye ettertakling, noe som irriterer meg! Og det verste av alt at dommeren lot det.

Traore gjorde det én gang og fikk med en gang gult kort. Det skjedde aldri med Chelsea, Mikel fikk til slutt et gult kort.

Slik eg oppfatter situasjonen ved hjørneflagget: Mikel er i duell med Rosicky om ballen. Mikel brukte albuen litt uten at linjedommer, som stod 1 meter frå situasjonen, reagerer. Deretter prøver Mikel å skjerme ballen, mens Rosicky bruker armene for å få Mikel vekk. Då bestemmer linjedommer, av ein eller annen merkelig grunn, å gi frispark, til Arsenal. Mikel blir forståelig nok fortvilt og når Almunia kommer og skal ta ballen blir ikkje situasjonen betre.

Dommeren var hele tiden treig med å blåse, elendig dommer.

Lenke til kommentar
Blir spennende å se United på Emirates. Jeg har nemlig tro på at Arsenal ikke kommer til å tape så alt for mye poeng hjemme i år (de ble jo også snytt på OT...)

Og vi ble snytt på SB.

Og vi ble snytt mot Lyon.

Daniel: Haha, jeg elsker enkelte av dine poster. Totalt usaklig, men akk så herlig.

Schjellin: Ja, United hadde dommeren mot seg på SB.

De som sier det om kampen i dag, bør alvorlig vurdere å lese boken "Fotball for dummies", evt. ta seg en liten høneblund - for de kan umulig være ved sine fulle fem...

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Dommeren var bra. Et par situasjoner jeg klikka helt på, men det var kanskje mer frustrasjon over egen spiller.

Mikel skulle vel hatt tre-fire frispark før han setter albuen i ansiktet på Rosicky, som svarer med å dytte Mikel som om han var en 200 kilos jerndør. Rar situasjon, en av de merkeligere på en stund.

Lenke til kommentar

Mikel skal heilt klart ha frispark. Andy Gray sa vel noko sånt som at; der er det frispark(til Mikel), der er det enda eit frispark ... og der er det frispark til Rosicky.

Ang. at United-supporterar ser på dykkar spel og vårt eiget som forskjellige ting, vel er ikkje det naturleg? Ein ser gjerne på kva ein sjølv held på med på ein mildare måte enn kva andre driver med. Det vi har holdt på med i år, høyrer jo ikkje heime på øvre halvdel av tabellen og vi manglar mykje på den flyten som vi til tider har vist tidligare år, kanskje spesielt i 07/08. Eg var til tider imponert av delar av spelet til Chelsea. Det er jo heller ingen som tviler på at Chelsea er sjukt solide og trygge bakover. Når det er sagt så spelte Arsenal, som vanleg, klart penast fotball, men dei manglar fysikk og skikkelige tenner framover, når dei møter såpass solide lag.

Lenke til kommentar
*snip*

Ja, jeg er iallefall enig med alle andre i denne tråden. Kanskje den ene personen som ikke er det burde innse at vedkommende kanskje tar feil, og droppe debatten.

En kan godt diskutere enkeltsituasjoner, men å påstå at dommeren ødela kampen i en fair kamp som ender 0-3 blir bare dumt.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Blir spennende å se United på Emirates. Jeg har nemlig tro på at Arsenal ikke kommer til å tape så alt for mye poeng hjemme i år (de ble jo også snytt på OT...)

Og vi ble snytt på SB.

Og vi ble snytt mot Lyon.

Haha, jeg elsker enkelte av dine poster. Totalt usaklig, men akk så herlig.

Ja, United hadde dommeren mot seg på SB, men de som sier det om kampen i dag, bør alvorlig vurdere å lese boken "Fotball for dummies", evt. ta seg en liten høneblund - for de kan umulig være ved sine fulle fem...

Var det siktet til meg? Jeg sier ikke at Arsenal ble snytt for noe idag, jeg heller skjønner ikke den Mikel situasjonen. Men det var du som startet den snytt bølgen der du sa at Arsenal ble snytt på OT. Og ikke kom her å si at jeg er usaklig for du er det også.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet til Arsenal mtp. å bli en skikkelig utfordrer til gullet akkurat nå er heller forsvaret. Nullen holdes aaaalt for sjelden, og mot tøffe, fysiske lag blir det uforholdsmessig store problemer.

Et annet problem er at angrepsspillet er så lite effektivt mot solide forsvar. For høy fiksfaks-faktor. For mange innlegg fra backer som ikke eier innleggsfot (i dag Song og Traore). Du kan ikke forvente å spasere ballen i mål mot Chelsea. Angrepsspillet var faktisk mye bedre mot United, da gikk det fort fremover med få touch og avslutningene kom til riktig tid.

Lenke til kommentar
Var det siktet til meg? Jeg sier ikke at Arsenal ble snytt for noe idag, jeg heller skjønner ikke den Mikel situasjonen. Men det var du som startet den snytt bølgen der du sa at Arsenal ble snytt på OT. Og ikke kom her å si at jeg er usaklig for du er det også.

Neinei, hverken det første eller tredje (etter litt endring) avsnittet var til deg. Det første var til Daniel. Innrømmelsen i forhold til situasjonene mot United var til deg.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Wow.. Mitt første innlegg her på diskusjon.no..

Skikkelig kjipt med tapet idag, jeg klarer ikke helt å se at det er "full fortjent" da chelsea scorer 2 mål på 2 halvsjanser. Både udyktig og uheldig av forsvarsrekka å ikke løse de situasjonene bedre enn de gjorde. Drogba´s frisparkmål er noe Almunia skulle ha tatt, en ikke særlig hardt eller høy ball mot den delen av målet han dekker burde han virkelig ha tatt.

Men en ting som virkelig irriterer meg er den destruktive fotballen Chelsea driver med, hekting og holding når Arsenal spillerne har spilt eller glidd forbi. Der mener jeg at dommeren gjør en dårlig jobb, se iløpet av de 10-15 min så er Mikel involvert i 3 slike situasjoner. Burde ikke dommeren slå ned på sånt? (det samme skjedde på OT, der Fletcher herja som han ville med destruktivt spill men det er off-topic) Deretter velger dommeren å bruke minutter på enhver frispark situasjon på å snakke og "advare" spillere, dette drar ned Arsenals tempo og hjelper Chelsea med å få laget bak ballen. Dette var egentlig en 0-0 kamp med få sjanser og avslutninger, der ballen spratt Chelsea´s vei og hvor Chelsea virkelig hadde marginene på sin side..

Når det gjelder Rosicky/Mikel situasjonen så er det slik at Mikel ved flere anledninger brukte albuen mot en pressende Rosicky, defor ble det frispark til Arsenal, og der er Mikel ganske heldig at linjedommern var svak ikke markerte for gult kort til Mikel. (som ville ha blitt hans andre).

Lenke til kommentar
Ja, bare fortsett med det du. Prøv å vri deg unna.

Så du mener at dømmingen bare gikk en vei, når Chelsea skulle hatt to straffer? Jeg vrir meg ikke unna, det er det helt andre som gjør - som ikke har nevnt de situasjonene.

Jeg har innrømmet at Mikel levde på kanten i dag (selv om den situasjonen det ble blåst på med corneren var feil. Han skjermer ballen). Ellers var det faktisk Arsenal som nøt godt av dommeren i dag.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Jeg motsier det ikke, men det forsvarer ikke det Chelsea har gjort. Når jeg klager på måten Chelsea bruker midler på for å stoppe Arsenal, er du veldig kjapp å motsi det ved å nevne straffe.

Jeg har innrømmet at Mikel kanskje skulle hatt rødt. Ellers bikket det begge veier, som det alltid vil gjøre i et storoppgjør. Derfor trekker jeg frem straffesituasjonene - for Arsenal spilte ikke akkurat som engler de heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...