Gå til innhold

Manchester United U21-tråd

archanios

Anbefalte innlegg

Forholdsvis sterkt lag i kveld. Spent på fleire av dei som skal utpå, men kanskje spesielt om Obertan og Mame kan bevise såpass at ein eller begge kan vere aktuelle for benken på søndag eller neste helg.

Forresten nokon som veit ein plass som viser reservane, eller var det sånn at den ikkje gikk i dag? Youth cup kampen med mange spanande spelarar visast jo på Viasat Fotball.

Endret av archanios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte at Josh King ble skrytt opp i skyene av en eller annen knall som følger reservene. Han mente King er den som har imponert dem mest av reservene på mange år. De måtte tilbake til Norman Whiteside for å finne en som imponerte like mye i så ung alder.

Vi får håpe de har litt rett.. :)

Lenke til kommentar

King skadet etter at Nils Johan Semb valgte å ta han ut og bruke han på landslaget, 5 dager etter at han returnerte fra skade til United. Klubben var selvsagt uenig, men det blåste Semb i og dermed endte Joshua opp skadet. Klubben er visstnok rasende, fordi han var på vei til å kunne slå igjennom på førstelaget.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kamp startet akkurat nå mot everton. Obertan, Anderson og Diuof fra start. Kan følges på united.no, eller kanskje på stream. Fergie er på tribunen.

Laget: Foster; De Laet, Gill, C. Evans, Fabio; Stewart, Anderson, Possebon, Obertan; Norwood, Diouf.

Benken: Zieler, R. Brown, Moffatt, Wootton, Brandy.

Lenke til kommentar

Vant greit 2-0 da, anført av Obertan og Anderson. Etter det jeg leser så hadde united storkontroll og en del sjangser, men brant en del pluss god everton- keeper. Mye grisespill av everton som endte med rødt kort liten skade på De Laet, som fullførte, og Fabio som måtte ut.

Diuof og Stewart scoret målene.

Referat fra united.no:

Anderson og United-reservene slo Everton enkelt 2-0 i regnværet på Moss Lane. Diuof og Stewart scoret målene for serielederen.

Ole Gunnar Solskjær stilte med et sterkt mannskap mot Everton i kveld. Ben Foster, Anderson, Gabriel Obertan og Mame Biram Diouf var alle i startelleveren.

Anderson og Obertan viste begge glimrende takter, og de to stod bak det aller meste som Manchester United skapte framover på banen.

Braslianeren, som ikke har vært i Uniteds førstelagstropp på flere uker, spilte igjennom Diouf da serielederne tok ledelsen et par minutter før hvilen. 22-åringen var iskald og gjorde ingen feil alene med Evertons keeper. Scoringen kom i en periode der United lenge hadde stanget mot Evertons forsvarsmur.

Men reservene var ikke fornøyde med å gå til pause med en 1-0-ledelse. Gabriel Obertan gikk på et langt løp og fant Cameron Stewart, som fikk nok rom til å finne veien til nettmaskene på glimrende vis på overtid i første omgang.

Andre omgang ble preget av at Manchester United kontrollerte kampen. Laget spilte seg til flere store muligheter, men en opplagt Everton-målvakt sørget for at det "bare" ble 2-0.

Seiren gjør at United rykker fra i toppen av reserveligaen. Ole Gunnar Solskjærs mannskap leder nå med fire poeng.

KAMPFAKTA

Manchester United 2 - Everton 0

43 min. 1-0 - Diouf

45 + 1 min. 2-0 - Stewart

Laget: Foster; De Laet, Gill, C. Evans, Fabio (Brown 9 min.); Stewart, Anderson (Wootton 59 min.), Possebon, Obertan; Norwood, Diouf (Brandy 62 min.)

Benken: Zieler, R. Brown, Moffatt, Wootton, Brandy.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...