Gå til innhold

BK: Sen kveld på Ring 3


AiKi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne blitt bedre ved å bruke HDRI for å få frem detaljer i de mørke partiene.

 

Men et stort pluss skal jeg gi for en fargetemperatur som ikke er helt på jordet. Har sett alt for mange nattfoto med en helt spinnvill fargetemp. Det er så amatørmessig at jeg ble sint bare av å skrive dette her.

 

Ellers fin s-sving. :)

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger. :)

 

Ang. mangel på gulfarge, har jeg tatt bildet i RAW og behandlet i Lightroom (hvor jeg brukte hvitbalanse-verktøyet). Usikker på hvordan det gjøres i PS, men en (av sikkert mange) måter å gjøre det på, er ved å hente opp Levels (CTRL+L) og deretter trykke på den gråfargede pipetten (i midten av tre), og deretter finne noe som er grått/hvitt i bildet. Akkurat her gir asfalten og veimarkeringene ganske gode resultater, så kan man evt. finpusse ved hjelp av Hue/Saturation-verktøyet (CTRL+U) etterpå.

I LR satte jeg temperaturen selv, tror den var ganske lav p.g.a. det normalt gule lyset fra veibelysningen.

 

 

Kunne blitt bedre ved å bruke HDRI for å få frem detaljer i de mørke partiene.

 

HDR var en god ide! Skal ha det i bakhodet til neste gang stativet slenges på ryggen om kvelden.

Har du tilfeldigvis noen erfarnger med HDR på bilder av ikke-statiske motiver? Kunne sikkert ha eksponert lysere uten at det hadde vært noe problem, får ta en testrunde med diverse lukketider og se hvor mye jeg kan hente i råfilene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...