Gå til innhold

SSD til laptop

Trikrin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du ute etter en billig SSD, kan du jo ta en titt på Kingston Notebook bundle.

https://prisguiden.no/produkt/111562

https://prisguiden.no/produkt/111561&cat_id=9

Disse SSD'ene er ikke like raske som noen av de andre på markedet. Til gjengjeld er disse mye billigere. Gir mangedobbel bedre ytelse enn en vanlig laptop harddisk. Du får med all utstyr du trenger for å klone disken din. Og etterpå kan du bruke din gammle/nåværende harddisk som en ekstern harddisk, det følger med lite kabinett du legger disken oppi.

Lenke til kommentar
Da blir det en ferrari med Windows 7 i stedet for min Lada Niva med Vista :-)

Her en artikkel du kanskje bør lese; TEST: 10 SSD-er: Hvilken SSD skal du velge? i PC World.

Jeg på min side har bestilt en Multicom Xishan W760 - 15.6" HD/HD+/Full HD, Intel Core i7 mobile. Problemet for Multicom og meg, er at de ikke har hatt skjermen jeg ønsker på lager, men venter at den sendes meg i neste uke.

De siste dagene har jeg grublet på SSD disk jeg også, en OCZ 250GB SSD 2.5" SATA-II flashbasert harddisk, Core Series V2, 170/98MB's read/write [+2 805,-]

Burde bli passe futt i den, istedt for 320/7200 HDD, men det er jo et prisgap på kr 2.592, men da får jeg også utnyttet mer av kraften til maskinen. Nå er det tenke - tenke :hmm:

Lenke til kommentar
Da blir det en ferrari med Windows 7 i stedet for min Lada Niva med Vista :-)

Her en artikkel du kanskje bør lese; TEST: 10 SSD-er: Hvilken SSD skal du velge? i PC World.

Jeg på min side har bestilt en Multicom Xishan W760 - 15.6" HD/HD+/Full HD, Intel Core i7 mobile. Problemet for Multicom og meg, er at de ikke har hatt skjermen jeg ønsker på lager, men venter at den sendes meg i neste uke.

De siste dagene har jeg grublet på SSD disk jeg også, en OCZ 250GB SSD 2.5" SATA-II flashbasert harddisk, Core Series V2, 170/98MB's read/write [+2 805,-]

Burde bli passe futt i den, istedt for 320/7200 HDD, men det er jo et prisgap på kr 2.592, men da får jeg også utnyttet mer av kraften til maskinen. Nå er det tenke - tenke :hmm:

Hvis dere titter litt i første posten på linken under så vil dere få se oversikter på ytelsestester for SSD. Det er både Intel, Ocz og flere andre merker testet. Og det er sammenlignet med en veldig rask konvensjonell disk. WD Velociraptor.

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD

I følge de testene vil min OCZVertex 250 GB disk være nesten 6 X raskere enn VelociRaptor, og sannsynligvis 15 til 20 X raksere (om ikke mer) enn den 5400 HHD som sitter nå i min bærbare. Blir litt bedre når jeg får ny bærbare, og da kan bytte HHD på denne fra 5400 til en 320/7200 disk.

Viste at SSD var raskt, men ikke så raskt :dribble:

Lenke til kommentar
kjøp heller en annen disk. greit at den er stor, men invester heller i en vertex eller intel. de er ikke plaget med stuttering. sjekk gullars sin tråd om ssd for hvilken ssd du bør kjøpe.

Hvor finner jeg den tråden?

Har funnet profilen hans her.

Har funnet den nå, her er den for andre som er også er på jakt etter info.

Endret av Protest
Lenke til kommentar
Ja, beklager at jeg ikke postet lenken, men mobilen har ikke noen mulighet til klipp og lim. :)

For min del, så har jeg funnet hovedtråden om SSD, og der ble jeg sterkt frarådet til å kjøpe DEN SSD disken fra OCZ av GulLars. Multicom har på sin side sagt at DEN disken fra OCZ ikke vil leveres lenger, og dermed er problemet kanskje løst fra min side ....

Ja, nesten. Tror en Intel SSD disk kanskje blir for dyr for meg, og at det blir en 320/7200. Må vrenge lommeboka!

Lenke til kommentar

Er i vurderingsfasen for å kjøpe meg ein ny bærbar og tenker då kanskje på å slenge inn ein SSD-disk. Men så la eg no merke til at PCen eg vurderar å kjøpe, Asus UL30, i følge komplett støttar Serial ATA-150, medan det på f.eks. Intel X25-M står Serial ATA-300. Kva vil dette ha å seie for meg? Er det gode SSD-diskar som støttar 150? Burde eg heller gå for ein PC med 300 når eg først er gira på å investere i ein SSD-disk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...