xibriz Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg har prøvd å lest i manualen å søkt litt på nettet, men finner ingen informasjon om dette så jeg spør for sikkerhets skyld. Er det noen som vet om Maximus 2 Formula støtter port trunking? Dem har jo 2 ethernet-porter Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hvis det står IEEE dot1q i spesifikasjonene så gjør den det. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Ok, takk. Jeg finner ingenting om det i manualen, så da støtter HK nok ikke det. Syntes det var rart siden HK har så mange andre funksjoner. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Selv om du har 2 Gbit interface som du nevnte så betyr ikke det at kortet nødvendigvis har støtte for trunk. Trunk fungerer fint på ett Gbit interface men 2 stk. kan benyttes til Etherchannel (LACP) for dobbel båndbredde utnyttelse ved å slå sammen 2 stk. interface. Hva skal du i tilfelle bruke trunken til, mot en switch med flere VLAN (IP nett) ? Ellers er det mulig å få kjøpt et seperat NIC med trunk muligheter. Du har ikke gått glipp av noe uten trunk mulighetene hvis ikke maskinen skal brukes til et spesielt oppsett med server eller lignende hvor flere nett skal benyttes. Som oftest benyttes dette i et produksjonsmiljø. Lykke til med nytt kort Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Det jeg skulle bruke det til var å se om jeg oppnådde noe høyere hastighet ved overføring av filer mellom den stasjonære PCen og Qnapen. Jeg testet litt i går, å fikk positivt resultat. Med en kabel fikk jeg 40-45 MB/s, men med 2 kabler oppnådde jeg opptil 90 MB/s Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 da er det heller påtide kjøpe et nytt nettverkskort om de på hk er såpass dårlige. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) (tomt) Endret 1. desember 2009 av xibriz Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg er usikker på om jeg har CAT5 eller 6 kabler. Kanskje jeg brukte en blanding. Det kan du muligens se på den lille skriften på kabelen. Er vanligvis merket. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg har så korte kabler at det kanskje ikke har noe å si uansett (mindre enn 1.5m)? Skal sjekke når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå