Gå til innhold

AMD X4 945 3.0ghz KJØLEPASTA? :S

Anbefalte innlegg

Bestilte i går kveld, men er usikker om det er forhåndsmontert kjølepasta? Burde vel det siden den var såppas dyr? Står iallefall på Komplett.no at man må bemerke seg at kjølepasta allerede er montert. Mens på Netshop hvor jeg bestilte, så står kjølepasta som et tilbehør. Så er usikker.

Hjelp.

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bestilte i går kveld, men er usikker om det er forhåndsmontert kjølepasta? Burde vel det siden den var såppas dyr? Står iallefall på Komplett.no at man må bemerke seg at kjølepasta allerede er montert. Mens på Netshop hvor jeg bestilte, så står kjølepasta som et tilbehør. Så er usikker.

Hjelp.

Har samme prossesor, som jeg bestilte hos komplett, da var der allerede lagt på et lag med kjølepasta, men er usikker på netshop.

Lenke til kommentar
Om man kjøper boxed, så har vel AMD allerede lagt på pasta under kjøleren. Men entusiaster flest tar som regel den bort, og legger på sin egen. Derfor står sikker den andre som tilbehør, men du må jo ikke kjøpe den.

Fikk svar av Netshop. Den var allerede montert på ;)

Men så har jeg jo selvfølgelig klart å bestille for rask ram i forhold til HK. Er det fortsatt mulig? HK støtter maks 1333 mhz, mens jeg bestilte 1600mhz ddr3 brikker. :S

Han dogy93 ellerno her på forumet som sa det, faen :p

Lenke til kommentar

Bare rolig, RAMen skal fint fungere selv om den er spesifisert til å kunne kjøre på høyere hastighet enn HK. 1333mHz er den hastigheten HK offisielt støtter, men de fleste klarer en god del mer ved overklokking. Dersom du velger å sette innstillingene på AUTO både for CPU og RAM, så vil HK bare klokke ned RAMen til å kjøre på 1:1 hastighet med CPUen (altså 1333mHz, så vidt jeg vet). Hastighetene som produsentene oppgir er bare hva de garanterer at produktene kan kjøre på max, ikke hva de er nødt til å kjøre på.

Lenke til kommentar
Bare rolig, RAMen skal fint fungere selv om den er spesifisert til å kunne kjøre på høyere hastighet enn HK. 1333mHz er den hastigheten HK offisielt støtter, men de fleste klarer en god del mer ved overklokking. Dersom du velger å sette innstillingene på AUTO både for CPU og RAM, så vil HK bare klokke ned RAMen til å kjøre på 1:1 hastighet med CPUen (altså 1333mHz, så vidt jeg vet). Hastighetene som produsentene oppgir er bare hva de garanterer at produktene kan kjøre på max, ikke hva de er nødt til å kjøre på.

Takk for informasjonen. Var klar over dette ca 15 min etter at jeg sendte posten. Ble litt nervøs, for hadde vært kjipt å måtte avbestille orderen og gå glipp av all den prosenten jeg fikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...