P-in-P Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hei! Nylig så gikk kontrollenheten eller forsterkeren til mitt z-5500 annlegg dukken så i den annledning lurte jeg på um det ville oppstå problemer hvis en kobler sub elementet rett på en sub utgang på en vanlig forsterker ? Forsterkeren jeg vurderer er en Yamaha RX-V365 https://prisguiden.no/produkt/109006/detaljer Sub elementet er på 8ohm, det er vel det som er standard ? Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hvis forsterkeren som driver sub'en er ødelagt sammen med kontroll-enheten, så vil det ikke være mulig å koble den til sub pre-out på en surround receiver. Denne utgangen leverer kun et lav-nivå signal, som sub'ens egen forsterker skal forsterke opp. Fungerer derimot sub'ens egen forsterker, så burde det la seg gjøre å koble denne til en surround receiver. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Mente ikke at jeg skulle koble den nye forsterkeren rett på den gamle, kanskje defekte, forsterkeren til settet, men åpne den og koble utgangen fra forsterkeren rett til sub-elementet inne i kassa. Skulle det kunne oppstå noen problemer med det ? Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Sub woofer utgangen på en surround receiver er en linje-nivå utgang, altså leverer den ikke noe effekt for å drive en sub-woofer, den leverer kun et lydsignal som forsterkeren i sub wooferen skal forsterke opp. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Hmm, er du sikker på dette ? Menes det med andre ord at alle forsterkere ment for hjemmekino o.l. er aktive ? Hvordan går det dersom en kobler elementet på frontutgangen da ? Med delefilter også for å være sikker ? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Noen surround receivere har mulighet for å drive et sub-element men tror ikke den du ser på er beregnet for det. Hva med å kjøpe en sub-forsterker til å ertstatte den originale i Logitechen? F.eks en slik: LINK Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Hmm, ja var ikke dum den delen der! Er det mulighet til å koble på høytalere på den også ? Den veggen med tekst om produktet var litt vanskelig å dra ut info fra Om ikke så trenger jeg en forsterker til resten av annlegget også og det blir fort for dyrt for fattige meg Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Den er kun så suben blir aktiv, må ha forsterker til de andre høyttalerne. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Ok, takk for svar folkens ! Da har jeg lært noe nytt som kanskje julenissen kan ha godt av å vite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå