Forthun Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hei, jeg har nettopp fått min nye maskin i hus, inkl 2 NEC 23" IPS skjermer. Jeg har skjermkort hd 5770, og 3 skjermer, alle har DVI, men NEC skjermene har også Displayport, er det noen som vet om det går å koble alle disse skjermene i Eyefinity? Er det jeg trenger da kun en DisplayPort kabel, isåfall, er det noen som har en anelse om hvor man kan få kjøpt en sånn kabel, helst i Bergen, men evt på norske nettsider? Eneste jeg finner er adapter her og adapter der.. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Spelaren Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2132255 Amentio ser ut til å ha en, dyr riktignok. Lenke til kommentar
Ktarn Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 (endret) Den tredje skjermen må enten ha DP, eller være koblet gjennom et aktivt adapter. Har du DP på skjermene holder det å kjøpe en helt vanlig DP-kabel. Er du ikke så heldig må du kjøpte et aktivt adapter. Aktivt adapter vil si et adapter med strøm, som er ca. 10 ganger så dyrt som en omformer. Det eneste adapteret jeg har funnet er dette. Den eneste nettbutikken som hadde det inne da jeg sjekket i helgen var Dell US, de selger det med et annet merke (Bizlink), men det er samme adapter. Dell US leverer selvfølgelig ikke til Europa. Ink. mva og frakt fra postboks i USA ble prisen rundt 900,- Den eneste europeiske nettbutikken jeg fant var Kabeltje, pris: 125€+mva og frakt. De er fortsatt utsolgt. Det beste sikkert å prøve å finne en kinesisk versjon av samme adapter og bestille fra Asia. Se forøvrig denne tråden på widescreengamingforum for test. Endret 2. desember 2009 av Ktarn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå