Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk særevne, trenger knusende hard kritikk og hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen skrivefeil her og der.

Det jeg ikke fant så bra var at du ikke har noen kilder på spilldelen. Det virker som du har hatt klare ideer om spill kontra bok, brukt kunnskapen du har om spill og så lest en bok. For at leseren skal forstå må du "lære" om spillet også, slik at innholdet ikke blir for avansert.

Så kort og godt, du må begynne spilldelen på et nivå som en uten kunnskap om spill skjønner, og du må underbygge påstandene og kunnskapen du viser med kilder.

Lenke til kommentar

Glemte å fortelle at selve oppgaven's essens må være av nordisk opphav. Boken gikk greit, men av nordisk spill så står det være til... :thumbdown:

Så jeg gikk med på et kompromiss med min norsk lærer at jeg skulle ta spill generelt og forholde meg til Morgan Kane boken som et referanse punkt på den litterære delen.

Men hva kan endres på den litterære da?

Lenke til kommentar

Funcom er norske og har utviklet mange spill, blant annet Final Fantasy serien. Den burde passe bra, du trenger ikke å spille igjennom hele greia, men å ta med noen bilder for å ha noen kilder å vise til. Musikk finnes også i FF.

Videre synes jeg du burde lese litt om adaptasjon, da ofte spill er basert på lore/skrevne tekster. Spill er et multimodalt medium (bruker flere virkemidler) mens en litterær tekst har bare et virkemiddel, teksten.

Det å ha med elektronisk avhengighet virket litt utenfor problemstilling.

Fiks også noen skrivefeil og feil setningsoppbygning, prøv også gjerne å forenkle avsnittene noe, spesielt det største avsnittet hadde mye "fyllstoff".

Endret av PinneVed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...