Gå til innhold

Mininova fjerner ulovlige torrenter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi Usenet koster penger? I alle fall om man skal ha tilgang til alle de gode binaries-gruppene. Det er nok heller ikke så tilgjengelig i den grad torrents er, veldig mange som aldri har hørt om news.

200kr for 3mnd, det er ikke mye med tanke på max hastighet hele tiden, ssl og man slipper å dele noe.

Veit ikke hvordan "the scene" fungerer men det meste blir lastet opp på usenet i løpet av minutter. eneste som jeg syntes er kjipt er at det er ting ifra norske scene grupper som ikke blir lastet opp

Lenke til kommentar
Fordi Usenet koster penger? I alle fall om man skal ha tilgang til alle de gode binaries-gruppene. Det er nok heller ikke så tilgjengelig i den grad torrents er, veldig mange som aldri har hørt om news.

200kr for 3mnd, det er ikke mye med tanke på max hastighet hele tiden, ssl og man slipper å dele noe.

Veit ikke hvordan "the scene" fungerer men det meste blir lastet opp på usenet i løpet av minutter. eneste som jeg syntes er kjipt er at det er ting ifra norske scene grupper som ikke blir lastet opp

Du har rett i at det absolutt er en overkommelig pris for de fleste. Men, som påpekt tidligere, tror jeg grunnen til at så langt færre bruker Usenet enn torrents, er nettopp fordi man må betale for det. Altså er det mange som ikke vil fram med Visa-kortet sitt, enten det koster ti, eller tusen, kroner. Dessuten er det langt færre som vet å benytte seg av Usenet, enn torrents.

Når det gjelder scene-releaser, blir disse som regel lastet opp på diverse større Usenet-grupper, i løpet av noen få sekunder eller minutter etter pre. Dette gjør seg riktignok gjeldende også på de fleste private torrent-sider. Et ferskt eksempel fra en av torrent-sidene jeg er medlem av: The Final Destination BDRip XviD-iMBT (Uploaded 52 secs after pre.)

Med mindre man benytter seg av NZB-filer for Usenet, kan det være veldig trøblete for en del nye brukere å navigere seg rundt og finne alt innholdet man er ute etter. De fleste umodererte Usenet-gruppene er veldig rotete. Dog er Usenet en uvurderlig kilde for materiale som er vanskelig å finne på de tradisjonelle torrent-sidene.

Edit: Det du betegner som "the scene" er for øvrig kun det første leddet i spredningen av piratkopiert materiale. Det innebefatter kun topsites (private FTP-servere på gigabit-linjer). Scenen er veldig lukket, og blir man tatt i å spre scene-materiale utenfor "scenen", får man kappet av hånda og blir bannet fra samtlige scene-sites (FTP-serverne).

Endret av Señor Bukkake
Lenke til kommentar
Var midt i noen nedlastinger jeg. Leste jeg feil eller stod det noe om at men fikk fullføre nedlastinegen på en eller annen måte? :huh:

Kan fint benytte DHT/PEX.. Da kan du fint laste opp og ned selv om trackeren er nede. Dessuten er det flere trackere bundet opp med de fleste torrentene du finner(fant) på mininova.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...