Applebee Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jepp, det som er så flott Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Ser ikke tapet. Bruker ikke public trackers. Selv tar jeg det meste direkte fra "scenen", men public trackers er en uvurderlig kilde for å finne long-lost gems. Edit: Nei, æsj, her ble det mye engelsk. Endret 27. november 2009 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Har enda tilgode å se scenen, men har aldri egentlig hatt noe behov for public trackers for å finne noe. Men jeg tror ikke det er særlig lurt å diskutere dette her, med tanke på reglene. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 R*I*P Mye bedre enn TPB på mange måter, mye mer oversiktlig side og med bedre søkemotor. Mer stabil også. Denne kommer til å bli sårt savnet... Lenke til kommentar
SVD Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Ja Søkemotoren i TPB suger, får fnatt av den så jeg bruker heller ikke den siden mye, heller mininova, slutt på det også nå da Lenke til kommentar
Revox Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Ser ikke tapet. Bruker ikke public trackers. Men flesteparten gjør det fordi de ikke gidder å slikke røven til en annen for å få invite til en privat server. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Ser ikke tapet. Bruker ikke public trackers. Men flesteparten gjør det fordi de ikke gidder å slikke røven til en annen for å få invite til en privat server. Verdt det hvis man har en god opplinje Endret 27. november 2009 av HauksA Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Fatter ikke at folk bruker torrents når det fins usenet Bruker forsåvidt demonoid hva public trackers angår. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Fordi Usenet koster penger? I alle fall om man skal ha tilgang til alle de gode binaries-gruppene. Det er nok heller ikke så tilgjengelig i den grad torrents er, veldig mange som aldri har hørt om news. Endret 27. november 2009 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Fordi Usenet koster penger? I alle fall om man skal ha tilgang til alle de gode binaries-gruppene. Det er nok heller ikke så tilgjengelig i den grad torrents er, veldig mange som aldri har hørt om news. 200kr for 3mnd, det er ikke mye med tanke på max hastighet hele tiden, ssl og man slipper å dele noe. Veit ikke hvordan "the scene" fungerer men det meste blir lastet opp på usenet i løpet av minutter. eneste som jeg syntes er kjipt er at det er ting ifra norske scene grupper som ikke blir lastet opp Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Usenet er vel så enkelt å sette seg inn i som torrents, og prisen man betaler med tanke på innhold og fart er bagatellmessig. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Skulle ha likt å sett en statistikk over antall besøkende de siste dagene for mininova Lenke til kommentar
Grix Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Skulle ha likt å sett en statistikk over antall besøkende de siste dagene for mininova http://www.alexa.com/siteinfo/mininova.org Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hmm.. så ganske stabil ut den egentlig. Regner med den går raskt ned de neste dagene ^^ Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Var midt i noen nedlastinger jeg. Leste jeg feil eller stod det noe om at men fikk fullføre nedlastinegen på en eller annen måte? Endret 28. november 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
atleau Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 www.torrentzap.com ser ut til å ta over for mininova. Ligner iallefall veldig på layout'n. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Fordi Usenet koster penger? I alle fall om man skal ha tilgang til alle de gode binaries-gruppene. Det er nok heller ikke så tilgjengelig i den grad torrents er, veldig mange som aldri har hørt om news. 200kr for 3mnd, det er ikke mye med tanke på max hastighet hele tiden, ssl og man slipper å dele noe. Veit ikke hvordan "the scene" fungerer men det meste blir lastet opp på usenet i løpet av minutter. eneste som jeg syntes er kjipt er at det er ting ifra norske scene grupper som ikke blir lastet opp Du har rett i at det absolutt er en overkommelig pris for de fleste. Men, som påpekt tidligere, tror jeg grunnen til at så langt færre bruker Usenet enn torrents, er nettopp fordi man må betale for det. Altså er det mange som ikke vil fram med Visa-kortet sitt, enten det koster ti, eller tusen, kroner. Dessuten er det langt færre som vet å benytte seg av Usenet, enn torrents. Når det gjelder scene-releaser, blir disse som regel lastet opp på diverse større Usenet-grupper, i løpet av noen få sekunder eller minutter etter pre. Dette gjør seg riktignok gjeldende også på de fleste private torrent-sider. Et ferskt eksempel fra en av torrent-sidene jeg er medlem av: The Final Destination BDRip XviD-iMBT (Uploaded 52 secs after pre.) Med mindre man benytter seg av NZB-filer for Usenet, kan det være veldig trøblete for en del nye brukere å navigere seg rundt og finne alt innholdet man er ute etter. De fleste umodererte Usenet-gruppene er veldig rotete. Dog er Usenet en uvurderlig kilde for materiale som er vanskelig å finne på de tradisjonelle torrent-sidene. Edit: Det du betegner som "the scene" er for øvrig kun det første leddet i spredningen av piratkopiert materiale. Det innebefatter kun topsites (private FTP-servere på gigabit-linjer). Scenen er veldig lukket, og blir man tatt i å spre scene-materiale utenfor "scenen", får man kappet av hånda og blir bannet fra samtlige scene-sites (FTP-serverne). Endret 28. november 2009 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Norbits de kan nok ungå veldig lenge fra sånne nedleggelser pga. man må ha en spesiell ip adresse og ivit fra bruker om man skal være medlem Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Var midt i noen nedlastinger jeg. Leste jeg feil eller stod det noe om at men fikk fullføre nedlastinegen på en eller annen måte? Kan fint benytte DHT/PEX.. Da kan du fint laste opp og ned selv om trackeren er nede. Dessuten er det flere trackere bundet opp med de fleste torrentene du finner(fant) på mininova. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå