gullien Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hei Skal bygge et lokalt kablet nettverk hvor oppdragsgiver har spesifisert følgende: Gigabit kablet lokalnettverk (ikke koblet mot internett) 1 skriver 5-6 pc-er helst NAS-løsning via USB (ekstern disk) Hva trenger jeg? Har fra før av en 3 år gammel JensenAirlink router. Antall tilkoblete enheter gjør at routeren har for få porter Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 er alt utstyret såpass nært at en switch kan dekke alt? isåfall holder en d-link 1216t som er en kraftig gbit smartswitch til en billig penge. av nas skal det bare brukes usb disk eller er det mulighet for usb disk utenom diskene i nas som er ønsket? får enkle nas adaptere som bare bruker usb disker ganske rimelig. Lenke til kommentar
gullien Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Utstyret er plassert såpass nært at en 5m kabel fra switch vil dekke alt. Det er vel ikke mulig å få en kombinert router/switch? Routeren i dag er visst 100Mbit. "NAS"-løsningen blir foreløpig vanlig ekstern disk med usbtilkobling rett i router/switch tenker jeg. Senere vil nok en skikkelig nas bli brukt. Hvor finner jeg isåfall nas-adapterne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå