Gå til innhold

Nettverk via strømnettet - erfaring ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, har fire "Devolo dLAN 200 AVplus Powerline Starter" i bruk, og de er veldig fine på alt bortsett fra hastigheten. I praksis ligger vi på rundt 2.5MB/s overføringshastighet, noe som gjør at det tar evigheter å skulle sende store filer over lokalnettet. Responstiden på den er derimot veldig fin, og opplever ingen pakketap. Ligger på ~3ms responstid mot serveren min, som har ~15m 2,5kvadrat uskjermet strømkabel mellom homeplug-punktene.

Håper dette hjalp deg litt i avgjørelsen :)

Lenke til kommentar
Flott! Tror dette blir løsningen! Genialt med strømuttaket igjennom!

Hva med Internettoverføring? Lever det opp til hastighet oppmot 200 Mbps? Har du prøvd spill på nett? (CoD, MoH, tunge grafiske spill)

Du kommer nok ikke i nærheten av 200Mbps dessverre, husk at dette er teoretisk maks hastighet. Du kan kanskje komme i nærheten hvis du kobler 2 begge punktene i samme stikkontakt, men da er jo liksom poenget med disse pluggene borte. I praksis vil du få dårligere og dårligere hastighet jo lenger fra hverandre pluggene er (ikke luftlinje, men lengde på strømkabelen signalet følger).

Som clvn sa har han 2.5 MBps på hjemmenettet, noe som tilsvarer ca 25 Mbps som igjen er langt fra 200.

Jeg prøvde noen 1Gb home plugs, men fikk ikke nok kapasitet på hjemmenettverket for det jeg skulle bruke dem til, så ble sendt i retur.

Tror det fungerer greit sålenge de to kontaktpunktene er på samme strømkurs, men må signalet igjennom sikringsskapet eller en trafo tror jeg dessverre ikke du kommer til å bli veldig fornøyd med kjøpet hvis du skal gjøre mer enn å surfe litt på Internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...