Jo Are Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hei Var sist hos tannlegen for ca. 1 år siden og da mener jeg å huske at tannlegen sa at jeg hadde krav på gratis tannlege ut det året jeg fylte 18, stemmer dette? Takker for svar Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det stemmer. Du har krav på gratis tannpleie ut det året du fyller 18 år. En rekke andre grupper har krav på gratis tannpleie lenge utover dette. F.eks psykisk utviklingshemmede eller folk med odontologiske problemer. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Det stemmer. Du har krav på gratis tannpleie ut det året du fyller 18 år. En rekke andre grupper har krav på gratis tannpleie lenge utover dette. F.eks psykisk utviklingshemmede eller folk med odontologiske problemer. Var det jeg tenkte meg, da er dette siste året mitt med gratis tannlege. Har mistanker om hull skjønnr du Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Men hva har jeg betalt for da??? Helvete! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Haha, den er litt kjip. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg tror det også er sånn at så lenge du går på en videregående skole så får du gratis tannlege gjennom skolesystemet. Lenke til kommentar
EspnV Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Man har gratis tannlege ut året man fyller 18 år såfremt det er til en distriktstannklinikk hvis jeg ikke tar feil. Og 75% rabatt ut år man fyller 20. Slik det fungerer her iallefall. Lenke til kommentar
Hole Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Er ikke det litt urettferdig da? Da kan jo en som er født i januar ha gratis tannlege til han omtrent er 19, mens en som er født i desember kun har det ut desember? Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Det kalles survival of the fittest. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Tannregulering er ikke endel av det her. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Tannregulering er bare unødvendig tull uansett. Kan ikke begripe at folk faktisk betaler for det tullet, er ingen jeg kjenner som faktisk har trengt tannregulering som har regulert tennene. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Nei det er vel bare for at tennene skal se fine ut, men det er det da vel ingen som bryr seg om? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Tannregulering er bare unødvendig tull uansett. Kan ikke begripe at folk faktisk betaler for det tullet, er ingen jeg kjenner som faktisk har trengt tannregulering som har regulert tennene. Tannregulering, unødvendig? vel i mitt tilfelle så har jeg knapt nok kunnet spist nå, kjeven min har villet låst seg og knekt seg selv. i mitt tilfelle (og veldig mange andres) så er regulering nesten livsviktig Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 I forhold til hvor mange som har regulert tenderne så er dere ikke så veldig mangen. Ja, det er noen som har (hatt) problemer med tennene og da har trengt tannregulering, men de fleste har ikke det. Beklager at jeg ordla meg feil. Lenke til kommentar
jonaz91 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Tannregulering er ofte nødvendig. Eg måtte til dømes ha det fordi undertennene mine beit på rota til framtennene mine, sånn at eg ville ha mista dei etter 5-6 år approx, sa tannlegen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå