Gå til innhold

Hvilket skjermkort?

eivindmik

Anbefalte innlegg

Hei. Tenker på å bygge en ny PC, men er litt usikker på valg av skjermkort. Maskinen vil blant annet brukes til grafikkbehandling, noe spilling og film (DVD/DivX). OS: WinXP og Linux.

Maskinen vil ha følgende komponenter:

Hovedkort: EPoX 8KHA+

Prosessor: AMD Athlon XP 1700

Minne: 256Mb DDR PC2100 184pin 266MHz cas2.5

Kabinett: HQ45/HQ48 300W

+ CD-brenner, 30GB IBM harddisk og diskettstasjon.

Tenkte på Hercules 3D Prophet 4500 Kyro II 64 MB og lurer på om dette vil være et godt valg? Vil gjerne også ha andre anbefalinger. Pris bør helst være i underkant av 1000 KR.

[ Denne Melding var redigert av: eivindmik på 2002-01-26 19:23 ]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3d Prophet 4500 med Kyro II er et godt valg og sansynligvis en vinner i si klasse. Bedre kort til den prisen får du ikke.

Eller du kan vente til Kyro 2 Ultra,... Men tror ikke ytelsen blir stort bedre,... selv om den vil være ca. like billigt.

Men du skal og ha Linux støtte.

Dette kortet er for øyeblikket ikke støttet under Linux.

Men har selv mailet PowerVR og SMT som laget Kyrom chippen. Og de svarte med at drivere var under utvikling og de ville være klare i begynnelsen av februar 2002. Det er ikke lenge å vente. Men om de blir gode eller ei er ikke godt å si.

Lenke til kommentar

Men du må ikke glemme at han skal bruke Linux og,...

Jeg bruker Linux full tid. - Slik jeg ser det suger ATI så ekstremt i Linux pågrunn av ellendige drivere. Men forruten om dette kunne jeg sagt meg helt enig i at ATI også vert et bra valg.

ATI må lære seg å lage egne drivere til Linux, slik blant annet NVIDIA gjør. Men de lager jo til FireGL korta sine da,.. så jeg vet ikke hva de holder på med jeg...

Lenke til kommentar

Har et Hercules 3D Prophet 4500 64MB - AGP, STM KYRO2, Tv-Out Retail. Kjøpt fra databutikken.com 21.01.02, ikke brukt(feil kort til mitt hovedkort). Bygger ny PC, men kompatilibetsøkeren på databutikken.com viste feil!!

Selges 750,- + norgespakke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...