Gå til innhold

Anbefaling/fraråding om webhotell.

MikkelRev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Subsys Standard koster 480/år, og da får du 1GB diskplass. 180,- for ekstra domene.

One 10 koster 235/år, og da får du 3GB diskplass. 150,- for ekstra domene.

Hva er det som er bedre med Subsys egentlig? Er det phpmyadmin på One.com ?

Ja, i tillegg til et enkelt webhotell-admin der du kan opprette e-postkontoer, gjøre enkle innstillinger på php-konfigurasjonen (error-message og globals) osv.

For ditt bruk virker det mer enn tilstrekkelig. One.com er også en stor aktør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Allright, nå har jeg registrert meg på one.com. Jeg har fått domene itf-honefoss.no, men ønsker i tillegg å ha itf-hønefoss.no til samme nettside. One.com tillater ikke æ ø å i domenenavn, og de tillater heller ikke mer enn 1 domene.

Jeg kunne kjøpt enda et webhotell et annet sted som tillater ø i domene, bestilt itf-hønefoss.no derifra, og lagt ut en index-side der som redirecter til itf-honefoss.no. Men er det noen bedre måter å gjøre det på?

@Stiansjakk

hostm2.com er sikkert bra, men tror ikke du kan få .no-domene der?

@flexa

www.webhotellshop.no kunne vært et alternativ om jeg hadde sett på det før.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

golarge skal jo ha 115kr for et domene som er på kanten til ran.

så deretter hoste siden hos en shady hobby-host som er optimistisk si de eksisterer om et år, høres ut som en solid og sikker plan ja!

siden du anbefaler de i alle postene dine antar jeg det er ditt hobbyprosjekt du reklamerer for.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

det der betyr jo ikke annet enn at NOEN har postet de er bra.

om vi ser på f.eks ene reviewen "I am glad to do business with Hostm2 in more than 1 year. There was no issues absolutely at all."

hosten har jo ikke engang eksistert i over et år...

mine raske observasjoner om hostm2.com:

1. domenet er registrert gjennom en proxy dns for og skjule hvem som eier det, dette lyser useriøst.

2. domenet er såvidt over året gammelt, siden har ikke vært oppe engang året.

3. siden deres er hostet hos en shady levrandør.

4. domenet eller firmanavnet er ikke engang nevnt på bransjen sitt største hosting forum.

ser ut som en typisk "hit and run" side som prøver få inn litt penger så forsvinner.

hos golarge så jeg på domeneprisene som er 75kr så "Kr 40 tilkommer pr domene dersom en ikke bestiller webpakke.

Alle priser er eks. mva."

og ja jeg vet hva affiliate er :)

er selv affiliate for 2hosts men da snakker vi hostingpakker fra 500$ og oppover, ikke delt oversolgt hosting.

forsøker heller ikke med salg på annet enn forum/sider faktisk ment for dette.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
For det fuste, å gå på godaddy.com og søke på whois, så e d sikkert ikke d lureste veien å klare å klage webhosting på.

nei søke på firmaet på de største hosting firmaene innen hosting bransjen er lureste måten, der er ikke hostm2 nevnt en eneste gang....

seriøse forum hvor for og legge ut en review må du faktisk dokumentere at du er kunde.

review sider er desverre 98% av de kjøpt og betalt samt de resterende holder null kontrol på hvem som poster reviews eller om de engang er kunde der.

Disse sidene har også kanskje created seint, men de har hosted mer an de årene, jett pga?

jo pga de har kanskje fått kontrakt TLD services der de måtte kanskje shifte.. lol

uberhost.net

biggest-hosting.com

domener er ikke noe du bare mister...

da skal du gå ganske langt i svindel eller straffbare handlinger skal du bli fratatt internasjonale domener.

men på den første har du delevis rett da, hosten de videreselger servere fra har eksistert ganske lenge.

men de har vært noen år i bransjen selv som ihvertfal er positivt.

-------------------------------------------------------------------

for folk: nyttige linker

-------------------------------------------------------

http://www.webhostdir.com/search/profile.aspx?spid=17488

http://www.web-hosting-top.com/web-hosting...tm2.com-reviews

ja en pressemelding fra segselv med godord om segselv samt falske reviews er bra omtale gitt :D

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Hei,

Nå spørs det hvor mye kunnskaper du har fra før av, og hva du klarer å gjøre selv. Webhotellshop tilbyr cpanel kontrollpanel og fantstico som etter min mening et godt alternativ for deg som ønsker å lage hjemmeside på en enkel måte uten å ha noe kunnskaper om php o.l.

Nå skal det sies at fantastico kanskje ikke er like enkel som alternativet webs.com, men har du litt kunnskaper fra cpanel og fantastico tidligere så bør ikke dette være noe problem. :thumbup:

Du kan f.eks installere wordpress, joombla, mambo og phpbb (forum) på en enkel og rask måte uten å måtte være avhenging av php kunnskaper og database. ;)

Endret av flexa
Lenke til kommentar
Hei,

Nå spørs det hvor mye kunnskaper du har fra før av, og hva du klarer å gjøre selv. Webhotellshop tilbyr cpanel kontrollpanel og fantstico som etter min mening et godt alternativ for deg som ønsker å lage hjemmeside på en enkel måte uten å ha noe kunnskaper om php o.l.

Nå skal det sies at fantastico kanskje ikke er like enkel som alternativet webs.com, men har du litt kunnskaper fra cpanel og fantastico tidligere så bør ikke dette være noe problem. :thumbup:

Du kan f.eks installere wordpress, joombla, mambo og phpbb (forum) på en enkel og rask måte uten å måtte være avhenging av php kunnskaper og database. ;)

For å si det sånn så har jeg ingen erfaring med noen slags koding. Hehe. Kanskje jeg heller skal gå for Webs Premium.

Lenke til kommentar

hei igjen,

Wordpress er ganske enkelt å bruke, uten koding. Det er mange som bruker wordpress og som er kjempe fornøyd.

Missforstå meg riktig. Det er absolutt ingen koding ved bruk av fantastico. Å installere f.eks wordpress går uttrolig raskt og veldig enkelt selv for nybegynnere. Kodingen er kun viss du ønsker å gjøre endringer i php. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...