Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan forkorte mensen? (tidligere "hvordan utsette mensen" ;))

Lillemeg87

Anbefalte innlegg

Jeg har time hos gynekolog på tirsdag, og har muligens mensen da. Vil veldig gjerne prøve å utsette mensen hvis det er mulig. Er ikke noen krise, men allikevel litt ekkelt å ha mensen hos gynekolog :p

Jeg bruker til vanlig ingen p-piller. Har en gang før brukt Primolut for noen år siden på ferie. Det funket bra. Men det er jo reseptbelagt, og har ikke mulighet til å skaffe det til tirsdag.

Så det jeg lurer på er om det vil funke hvis jeg begynner med p-piller i noen dager? Eller må man ha brukt p-piller en stund for at det skal funke? Noen andre tips?

Endret av Lillemeg87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke begynt med p-piller nå, for så å slutte med dem etter så kort tid, nei, om det er det du mener. Det anbefales vel ikke, mtp. at man blir frarådet å slutte med piller om man slår opp med kjæresten, f.eks., fordi man ikke vet hvor lang tid man kommer til å være single/sexløs. Så tro'kke det du..

Gynekologen har sett det meste, så selv om det er litt flaut, så går det sikkert greit.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har time hos gynekolog på tirsdag, og har muligens mensen da. Vil veldig gjerne prøve å utsette mensen hvis det er mulig. Er ikke noen krise, men allikevel litt ekkelt å ha mensen hos gynekolog :p

Jeg bruker til vanlig ingen p-piller. Har en gang før brukt Primolut for noen år siden på ferie. Det funket bra. Men det er jo reseptbelagt, og har ikke mulighet til å skaffe det til tirsdag.

Så det jeg lurer på er om det vil funke hvis jeg begynner med p-piller i noen dager? Eller må man ha brukt p-piller en stund for at det skal funke? Noen andre tips?

Hei.

Ring til gynekologen din og ber om råd. De må også ta hensyn til pasientens velvære.

Som oftes får man en time "før" eller "etter"

Vaio :)

Lenke til kommentar

hmmm tja nå er jeg singel og har ikke hatt samleie og kommer sannsynligvis ikke til å ha det heller i nærmeste fremtid, så graviditet er ikke noe jeg bekymrer meg for ;)

Nekter å utsette timen siden jeg har ligget på sofaen i ca 3 uker pga kvalme og smerter som mest sannsynligvis skyldes en cyste på eggstokken.

Har kraftig mensen så kan bli litt ekkelt, men som Right sier så har vel gynekologen sett det meste :p

Lenke til kommentar
Æsj, i dag kom mensen :/ Fins det noen måter å bli fortere ferdig med mensen? :p Noen jeg kan gjøre for å få ut blodet fortere? Eventuelt minske blødningene litt? Eller er jeg fortapt og må sitte å blø ned hele gynekologkontoret? :blush:

Jeg hadde tatt en telefon for å høre hva de sier. Det tar jo ikke så mange dagene før det er over, og en uke fra eller til er vel ikke krise?

Tror ikke det er noe du kan gjøre, nei. Da hadde det vel vært ganske velkjent.. ;)

Lenke til kommentar

Tja, kan vel det, men vil helst ikke utsette timen i det hele tatt, da jeg håper på operasjon før jul.

Skal vel egentlig bare gjennomføre vaginal ultralyd, så det har vel ikke noe å si før undersøkelsen sin skyld om jeg har mensen?

Dette er en privat gynekolog. Da jeg har vært hos gynekologer på sykehuset har de skrevet i brevene at jeg ikke trenger å avbestille time hvis jeg blør, kun hvis det skal tas celleprøve (hvilket jeg ikke skal)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...