Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kan ikke se noe positivt med meg selv:(

Gjest Guest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gjest_*

hei

jeg klarer ikke å se noe bra i meg selv; jeg føler meg relativt dum(sliter med å huske ting, lærer sent osv), er ikke særlig veltalende(lett for å si feil ting og sliter med å finne de rette ordene osv). Jeg liker heller ikke kroppen og utseende mitt særlig, selv om jeg egentlig ser ganske ok ut. Greia er bare at jeg ikke ser ut slik jeg har lyst til å se ut!

Med andre ord, jeg har et meget negativt selvbilde og for at dette skal forandre seg, så må det SKJE noe. Enten så må jeg bli meget flink i noe eller/og blir mer likt og respekter av andre mennesker. Hvis jeg hadde klart å få meg dame, så tror jeg det hadde hjulpet meg mye, siden jeg da hadde følt at jeg hadde vært "bra" nok til at en person kunne elsket meg

Jeg vet ikke om jeg har for høye krav til meg selv, men nå for tiden så føler jeg meg alt for mye som "average joe" og jeg liker det veldig lite. Dette får meg til å se på livet veldig lite seriøst og jeg ser nesten på alt som en lek.....jeg føler lissom ikke at jeg lever og er lykkelig.

Jeg har derimot en fin hobby, som gjør meg glad, men den krever en del penger og tid, noe jeg ikke har alt for mye av dessverre:(

Hilse mann på 27år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må du gjøre bevisste tiltak for å bli fornøyd med deg selv. Det er ikke en eneste grunn i verden annet enn det som sitter i hodet ditt for hvorfor du ikke skal være fornøyd med deg selv.

Det finnes noen konkrete ting du kan gjøre for å føle deg vel, men alt bunner ned til hva du sier til deg selv i hodet ditt. Sånn du snakker nå, noe som er ganske tydelig i innlegget ditt, så forteller du deg selv hele tiden at du ikke er den man er fornøyd med. Og det vil rett og slett overbevise deg selv om at du nettopp ikke er den du kan være fornøyd med.

Heldigvis kan du endre den tankegangen og overbevisningen ved noen verbale øvelser foran speilet hver morgen og hver kveld. :) Bare se deg selv i øynene i speilet hver morgen og fortell deg selv høyt om hvor bra du ser ut. Hvor rå fyr du er, og hvor mye du bidrar til å gjøre andres dager så mye bedre.

Det høres skrudd ut, og det kommer til å føles veldig rart ut de første gangene, men det hjelper på å få snudd tankegangen din.

Det andre du skal gjøre er å faktisk se så bra ut at du kan se deg i speilet og tenke "WOW! Jeg ser utrolig bra ut!"

Fiks håret ditt. Har du ikke en frisyre nå, så gå til frisøren og gi frisøren frie tøyler til å gi deg en frisyre som passer ansiktsformen din. Gjorde dette selv for et par år siden, og endte opp med en frisyre jeg aldri hadde trudd kom til å kle meg, men den kledde meg sinnsykt bra. :)

Så går du til favorittklesbutikken din, og spør ekspiditøren om å hjelpe deg med å finne noen klær som kler deg. Prøv masse klær til du har funnet noen nye klær som du kler og som du smiler av å se deg selv i speilet.

Prøv ALT som ekspeditøren viser deg, også de klærne du tror ikke vil kle deg. Det vet du ikke før du har på det plagget. Ikke vær redd for at du virker masete eller klengete på ekspeditøren. Det er derfor h*n er der, og mest sansynlig er du bare en god fargeklatt i dagen hans/hennes fyllt med grå "Nei takk, jeg bare titter"-mennesker.

Så det siste du skal gjøre, er å rette opp holdningen din. Vær bevisst på at du går med strak rygg, hodet opp, og skuldrene bakover. Ikke overdriv. Du skal være selvsikker, ikke overlegen. ;)

Se alltid fremover når du går, og aldri ned i bakken med mindre du prøver å unngå å tråkke i en vanndam eller andre ulumskheter.

Denne holdningen vil gå rett inn på psyken din og hjelpe på selvfølelsen. Du vil føle deg kraftigere, høyere og mer balansert noe som skaper god selvfølelse.

Begynn med dette med en gang, så kommer du til å se en kraftig forbedring ila de neste ukene. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Snu det negative til noe positivt

Tenk at du har 100 positiveting for hver negativeting du har.

Bli flink i noe du liker, så har du enda en positivside.

Hos meg holder hobbyen meg i live ^^

Tanker er skumle ting :S

Folk som har det bra, kan jo tro at de har det dårlig.

Pga egne eller andre folks tanker

Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_*

jo, takk for responsen, men jeg har faktisk både grei klesstil og veltrentkropp. Når det gjelder hårfrisøyre, så er den kanskje litt kjip, siden jeg nesten alltid bruker en maskin..men det er en grunn til det.Jeg hater nemlig håre mitt også, er ekstremt tykt og stritt, et helvete å ha med å gjøre. Til og med frisører har "klaget" på håret mitt mens de har kluppet meg(ikke at det er årsaken til at jeg bruker maskin selv)

Jeg har som nevnt i første post en hobby som gjør meg glad, men den krever mye tid og penger. Føler også at jeg noen ganger får lite postivit respons på det feltet også,selv om jeg føler at jeg begynner å få teken på de jeg driver med

Greia er vell at det er for lite positivt i livet mitt og jeg føler ikke at jeg "lever". Har jo et par gode kompiser, men er jo ikke så ofte det skjer noe med dem heller, siden to av dem er blitt tøffler etter at de fikk dame. Jeg er også den typen som alltid vill ha best kameratskap med eldre kompiser, som jeg vokste opp med på skolen, så å finne seg nye gode kompiser er IKKE lett

Hvis jeg hadde fått dame, så hadde jeg nok sett litt lysere på ting, men jeg suger på sjekke fronten og jeg finner det meget vanskelig å ha en fin samtale med en jente på byen osv

Men men, ting er kanskje ikke fult så ille som jeg får det frem her, men jeg føler at jeg beygynnner å miste livsgnisten litt og det er ikke bra når man er i midten av 20 årene:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...