Frode99 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hei. Jeg har en del problemer med treg lasting av sider osv. Jeg tok derfor en tracert av 2 tilfeldige sider: Den timer alltid ut på 1. Er ikke det nettopp routeren? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Tracert pinger vell hver komponent på vegen mot målet som du tracer mot. Timeout kan like gjerne bety at enheten ikke svarer på ping. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det er vel bl.a. noen Speedtouch routermodem som ikke svarer på tracert. Ikke noe å bry hodet med egentlig Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Ok Men noe er det i alle fall.. Jeg kan f. eks ikke gå på vg.no på denne PCen, da stopper siden opp, i tillegg til at jeg mister internett forbindelsen. (selv om det ser ut som jeg er koblet til fortsatt, ikon nede i hjørnet) Hva i alle dager er det da? :\ De aller fleste sidene virker, men ikke vg.no. Merkelig nok fungerer den fint på min laptop. I hendelseslisten har jeg mange slike hver eneste dag: The IP address lease 195.134.62.40 for the Network Card with network address 0x00261880E7AD has been denied by the DHCP server 0.0.0.0 (The DHCP Server sent a DHCPNACK message). og Name resolution for the name [diverse internett adresser] timed out after none of the configured DNS servers responded. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg ville sendt en mail til din ISP med feilmeldingene for å høre om de har noen tips. Når det gjelder ditt problem på den ene maskinen, så kan det være en ide å bytte driver til nettverkskort eller prøve et annet nettverkskort (f.eks trådløst) og se om de samme problemene oppstår. Prøv også å kjøre kommandoen ipconfig /flushdns på maskinen. Prøv disse linkene mot VG http://193.69.165.21 og http://vg.no Hvis kun den første fungerer så er det oppslag av DNS som svikter hos deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå