Gå til innhold

Har noen erfaring med å gjenoppbygge batteriet selv?

Pallantir

Anbefalte innlegg

Jeg har en Zepto Znote 6224W, og batteriet varer i under en time på fullt. Jeg regner med at det ikke er så lenge til det blir enda dårligere. Sånt pleier å gå fort. Nå er batteriene til den utrolig dyre (nærmere 900 kroner sist jeg sjekket), og dessuten er jo Zepto som dekker Norge og Danmark konk (flaks at min pc alt har fått byttet hovedkort i sommer...). Men den består jo av vanlige celler som er å få tak i på eBay og sånt. Har noen bygd opp et batteri på den måten, og funker det greit? Jeg vet at det er problemer med balansen i sånne batterier, men det er verdt et forsøk. Bedre enn å sette pc-en som stasjonær maskin, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, dette batteriet varte bare i et års tid før det begynte å droppe, fra to timer til halvannen. Nå er det nede i under timen. Så det er neppe så stor sjansen for at det nye vil vare så mye lenger. Tror det er dårlig kvalitet på disse batteriene, jeg har sett reklame for erstatningsbatterier der det står at de bruker bedre celler enn de originale... Men så er de da også et godt hakk dyrere igjen.

Edit: Og på min Asus M6VA som jeg hadde i to år før denne, og som min sønn nå har, varer batteriet fremdeles nesten like lenge som da det var nytt. Bruken er nøyaktig den samme på de to pc-ene.

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...