Gå til innhold

leve uten å kunne kommunisere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min brors kone går gjennom noe lignende nå.

Hun lider av kronisk utmattelsessyndrom, og ligger i en seng med hørselvern, bind for øynene, får mat gjennom peg, og har omtrent null kontakt med omverdenen. Dette har vært hennes hverdag i over et år. Må være helt forferdelig, det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Min brors kone går gjennom noe lignende nå.

Hun lider av kronisk utmattelsessyndrom, og ligger i en seng med hørselvern, bind for øynene, får mat gjennom peg, og har omtrent null kontakt med omverdenen. Dette har vært hennes hverdag i over et år. Må være helt forferdelig, det er det ingen tvil om.

Jeg har en kompis som har samme, han tar medisiner og funker tilnermet normalt men blir utmattet når han stresser/ved fysiske påkjenninger.

Regner med at noen har det verre enn andre :|

Lenke til kommentar
Jeg har en kompis som har samme, han tar medisiner og funker tilnermet normalt men blir utmattet når han stresser/ved fysiske påkjenninger.

Regner med at noen har det verre enn andre :|

Ja, hun hadde det slik i starten, men er nå den som er hardest rammet i Norge.

Det som er vanskelig er at ingen vet en god måte å behandle dette på.

Men, vet ikke helt hvordan jeg hadde taklet å ligge i "bevisst koma", slik det påstås at denne mannen har gjort. (selv om jeg ikke helt tror på historien) Tror det hadde vært like greit å ikke leve da.

Lenke til kommentar

Virker jo helt jævlig å måtte ligge slik i en uendelig tid og bare kunne se i taket og høre en samtale mellom noen andre av og til. Det er som å ha verdens kjipeste jobb uten å få betalt hele døgnet hele uka! Man må jo bli helt ødelagt i hodet uten noen form for stimulans? Bare det å sitte isolert i ei mørk fengselscelle må være bedre.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Enig med sitatet der... Må være veldig klaustrofobisk. Hvis man ikke kan kommunisere i det hele tatt så vet jeg ikke om jeg ville trodd jeg var i live i det hele tatt.. det måtte vel blitt som en drøm der du ikke kan påvirke noe, bare se ting utspiller seg. kjipt hvis sykepleiern var fæn av Kari Svendsen eller no sånt og hele tiden spillte det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...