benjamin84 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Skal starte et prosjekt om en måneds tid på en shuttle (SB61G2 forhåpentligvis), skal bl.a. sette inn vindu/plexi i siden, 10cm katode og ha 2x60mm vifter i toppen av kabinettet. Har aldri moddet et kabinett før, men gleder meg som en unge til å få startet dette prosjektet! Uansett, jeg har et par enkle spm... 1. Hvor tykt burde plexiglasset være? Jeg skal få kuttet ut et stykke hos en glassmester, men regner med det finnes utallige forskjellige typer plexi. 2. Hvor mye større skal plexiglasset være enn hullet i kabinettet? Etter det jeg skjønner burde glasset festes med silikon, correct me if I'm wrong. 3. Hva er det beste verktøyet for å kutte runde hull i aluminium? Hullene kommer til å synes ganske godt på toppen av kabinettet så de burde være så perfekte som mulig. Skal ha to stk 60 mm chrome viftegriller på. 4. Hva er den beste dobbeltsidige teipen til å stealthe DVD drevet med? 5. Lurer på om jeg skal erstatte viften som sitter på ICE kjøleren, helst til en som bråker mindre. Er det noen spesielle vifter som burde brukes eller funker en hver 80mm vifte? Lenke til kommentar
ice0L80r Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 de høres spennende ut! stå på Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 takk for oppmuntring om det er no interesse kan jeg sikkert legge ut litt bilder og slik når den tid kommer (men først må universitets eksamnene unnagjøres:o) Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Ja, det er utrolig stilig å modde et Shuttle-kabinett! Jeg har gjort det selv på min SB51G, les mer om dette her. Svar på spørsmålene dine: 1. Plexiglasset jeg bruker i mitt sidevindu er 3mm tykt. Fikk kuttet det ut hos min lokale glassmester for 100 spenn (jeg ville ha drillet hull i sideglasset for skjermkortvifta, samt at jeg også har et vindu på toppen av kabinettet). 2. Mitt sideglass er 1,5-2cm større enn vindushullet på toppen og på sidene, men nederst er det bare ca. 1cm pga den korte avstanden til chassis-sporet. Jeg har brukt Biltemas Silikon Transparent (art. 36-2405), dette funker fett. 3. Jeg har brukt en såkalt Nibbling Cutter til å kutte hull i kabinettdekslet mitt. Det er mulig å få til perfekt runde hull med denne (eller en annen nibbling-tang), men dette krever mye finklipping og pussing. Så sånn sett burde du heller gå for en hullsag beregnet for bruk med en drill (HSS bimetall). 4. Jeg har brukt 3M Scotch hvit (15mm bred og 2mm tykk) dobbelsidig tape (husker ikke helt hva den nøyaktig heter). Fell inn DVD-drevet så langt inn du kan (ved å kun feste skruene i de nederste skruehullene på drevrammen), da slipper du at platen du stealther med ødelegger profilen på kabinettet. 5. Du kan bruke hvilken som helst 80mm vifte, bare så lenge den har 3 ledere (1 leder for RPM avlesning), slik at det innebygde kontrollsystemet for viftehastigheten fungerer som det skal. Selv bruker jeg en Antec med 3 blå LEDs, denne går på ca. 2500 RPM ved full hastighet, og ved ca. 1900 RPM ved normale temperaturer (40-45 grader). Ta gjerne en tur innom forumet til Sudhian Media/SFF Tech, der finner du masse relatert til Shuttle-systemer og modding av disse... Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Takk for svar EvilEddiE! Var faktisk ditt prosjekt som delvis inspirerte meg, vanvittig stilig kabinett du har! (desverre er SB61G2 den nye stilen shuttle kabinetter, så jeg får ikke lagt inn no bilde eller no slikt der) Vel vel, poster nok noen bilder så fort jeg får begynt Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Det er en guide til å montere vindu her på siden. Den burde du ta en titt på. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 for å stealthe cdrommen er nok lim best vil jeg tro Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 evileddie: Hva er det du spruter i deg på det tg bildet? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 evileddie: Hva er det du spruter i deg på det tg bildet? Det lurte jeg også på :wink: Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Beklager for litt sent svar, men her kommer det: Denne boksen inneholder komprimert luft, som ved inhalering kjøler ned stemmebåndene slik at man får en sinnsyk dyp stemme. Dette ble mitt bidrag til all "Arne"-ropingen på TG03... Men dette er ikke helt ufarlig, les mer om eventuelle skadevirkninger i denne HW.no-tråden... for å stealthe cdrommen er nok lim best vil jeg tro Den dobbeltsidige tapen jeg brukte er såpass sterk at man skal slite med å få den av. Dvs. så holder den mer enn nok for stealthe-plata... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå