Poppe Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg har et Intel 875p hovedkort med innebygd Adaptec ICH5 sata kontroller. Den fungerer bra med en s-ata disk men jeg får ikke installert dvd brenneren. Den vises i bios men umulig å finne i XP home. Er det noen vet hvordan dette kan ordnes? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Trur du må installere driveren til den. Se om det ligger noe på hjemme siden til produsenten (skyt meg viss jeg tar feil, men kan huske det var noe sånt me win xp) Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ser du den i diskbehandling( %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s i Kjør), vindu nederst til høyre(CD-ROM). Har den en stasjonsbokstav? Hvis ikke høyreklikk den, og gi den en stasjonsbokstav. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Takk for tipset,skal prøve det.Dette er en Pc til en annen så det vil gå noen dager før jeg skal prøve det. Når det gjelder driver så er det vanskelig å få lagt den inn når Windows ikke ser enheten. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Ser du den i diskbehandling( %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s i Kjør), vindu nederst til høyre(CD-ROM). Har den en stasjonsbokstav? Hvis ikke høyreklikk den, og gi den en stasjonsbokstav. Nei,jeg ser den ikke der heller så er det noe annet jeg kan prøve på? Lenke til kommentar
anss123 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Min SATA brenner fungerer bare når den er koblet til en kontroller i "IDE" modus. Se om Adaptec ICH5 kontrolleren din står i IDE, RAID eller AHCI modus. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Min SATA brenner fungerer bare når den er koblet til en kontroller i "IDE" modus. Se om Adaptec ICH5 kontrolleren din står i IDE, RAID eller AHCI modus. Hvor finner jeg ut hvilken modus den står i? Endret 14. desember 2009 av Poppe Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det er sannsynligvis en innstilling i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå