Gå til innhold

Twin Peaks - Alle sesonger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Definitivt en av mine favorittserier. Oppdaget den selv ganske sent, for ca. et par år siden. Husker foreldrene mine så på den når jeg var liten, og at det alltid lå en VHS-opptakskasett med Twin Peaks påskrevet i stuen.

Og siden foreldrene mine var ihugga tilhengere av denne serien, tippet jeg at det var en noe mer "normal" kriminalfortelling, da jeg ikke helt så for meg de som typene til å se på en slik serie.

Har vel sett serien 3 og en halv gang, siden jeg først oppdaget den og savner en serie som kan fange meg på samme måten som denne gjorde. Den serien som kommer nærmest må være Carnivàle.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Etter mye skryting (spesielt fra CypheroN) skaffet jeg meg boksen for noen uker siden, og har siden det sett en episode på senga før jeg går til sengs. For en herlig sengekos! Fantastisk stemning gjennom hele serien. Ligger hele tia en uggen følelse under det hele, og det med tanke på hvor "varmt" alt er filmet, det oser jo av farger og varmhet, men alikevel er det et jævli bakteppe.

Sesong 1 var helt klart best, og syntes det blei en "downer" etter at morderen ble avslørt. Lå å vaka litt før det blei litt mer spennede i sesong 2. Var ikke så fan av Windom Earl-greia, virka litt "teit". Fy steike så ekkelt det har vært under noen episoder, fikk nesten hjertetstopp når Maddy ser Bob krype opp bak vinduet og opp på sofaen, da måtte jeg nesten ta en liten pause. Siste episode var ekstremt spennende, sitter nå med et "fy faen... dette var genialt" etter å ha sett Cooper slå hodet inn i speilet og vi ser Bob igjen.

Lenke til kommentar

Har sett hele serien seks eller syv ganger siden jeg kjøpte den for et par år siden. Er helt avhengig, og det blir nesten bare bedre og bedre for hver gang jeg ser den. Spenningsmomentet er selvsagt borte, men jeg elsker karakterene, og det er de som gjør Twin Peaks så ufattelig unikt for meg. Stemningen, plottet og musikken er helt fantastisk, men uten de herlige karikaturene hadde jeg ikke orket å se serien såpass mange ganger som jeg har gjort.

Tror jeg starter opp igjen i kveld - herlig, inspirerende lesning! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...