CypheroN Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Så episode 10 nå, og må bare si at jeg dette er helt fantastisk. Må nok plassere dette over The Wire, Sopranos, etc. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg falt av i midten av sesong 2 for noen år siden (dere vet nok hvor). Fikk meg aldri til å ta opp igjen resten av serien, så jeg klarer meg fint med sesong 1 og halve sesong 2. Har også sett filmen, den er grei. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Har sett hele serien engang, og må si dette er uten tvil den beste serien eg noengang har sett. For en Atmosfære, helt ubeskrivelig herlig serie. Har hele Twin Peaks boksen og har tenkt til og starte fra episode 1 igjenn i kveld og ta en episode hver kveld fremover. Alle bør se denne serien minst engang! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Koser meg veldig mye for tiden, holder på med den. Ca halveis. Veldig fin å se i jula, vinterserie, frost og kald atmosfære. Veldig skummelt til tider da, og t.o.m. trist Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Ja Twin Pekas passer veldig bra på denne tiden av året, det skaper noe ekstra. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg elsket denne serien, men synes første sesong er litt for tam. Det blir for mye såpe. Andre sesong derimot er konge hele veien. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Omvendt vel? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg liker DVD-omslaget på sesong 1. Du veit, det med det plastdekselet over. Ga meg litt av et støkk i sin tid. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Syns sesong 1 er best her. Ikkje så mye 'action' men det skal det heller ikkje være. Herlig stemmning. Sesong 2 er super den og! Har lite negativt og si om serien egentlig. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Tror ikke dette er noen særlig spoiler. I serien våkner Cooper opp en del ganger og er bestemt på å sette virkelighetsnære drømmer til livs. Det samme skjedde i Lost i en sesong med Locke. Serien har med andre ord inspirert både her og der. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Omvendt vel? Nei, jeg foretrekker sesong to. Det er som med det meste av Lynch. Første halvdel er normal, andre er... vel, Lynch-et. Nå vet jeg ikke hvor mye han var med i andre del (selv om han spiller i serien), men andre halvdel gjør Twin Peaks til det det ble. Første er på mange måter bare en svært bra såpeserie. Andre halvdel er... vel, en Lynch-serie. Endret 8. desember 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Sorry, men det er jo omvendt? Første halvdel er om Laura Paulmer og et stort mysterie. Så får vi vite det, og det blir mer "små-problemer" og såpeserie fra ep 16-17 ca og utover (har ikke sett ferdig så vet ikke mer ....) Endret 8. desember 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 De fleste er vel av den oppfatning at første del av Twin Peaks er best. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 The Crow mener jo konsekvent det motsatte av alle andre. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Det er greit at han mener del 1 er svakere (selvom de fleste andre mener motsatt), men å si at del 2 er mer Lynchisk er vel direkte feil, nesten. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 The Crow mener jo konsekvent det motsatte av alle andre. Jeg holder meg konsekvent til min egen oppfatning. Om den er motsatt av "alle andre" er bare en tilfeldighet. For å sitere Raistlin fra Dragonlance: Jeg følger dere ikke. Jeg går bare tilfeldigvis samme vei. (litt nerdete, men samme det.) Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Lynch var mer involert i sesong 1 enn 2, ikke minst på manussiden. Sesong 2 byr likevel på fire suverene episoder i regi av han. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Lynch var nok mer involvert i første sesong, men det gjør den ikke automatisk bedre. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Twin Peaks er en av mine favorittserier. Ser serien for andre gang i disse dager. Elsker hele Twin Peaks-samfunnet og alle de herlige karakterene som bor der. Serien er på sitt beste i de episodene hvor det blir skikkelig surrealt og Lynch-isk. Det er en underliggende forstyrrende atmosfære nesten gjennom hele serien. Uglene, trærne om natten, gatelyktene som skifter fra grønt til rødt osv. Fantastisk. Endret 11. desember 2009 av Speik Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Twin Peaks har noe egent som ingen andre serier har, eller vill klare og få. En serie man virkelig lever seg inn i, er som en egen verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå