Gå til innhold

Dell Latitude E4200?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger sårt en ny skole-PC, og det ser ut som om det er Latitude E4200 fra Dell jeg ender med. Men, kanskje ikke så veldig overraskende, er det ikke bare skole-bruk som tekstbehandling og internett den kommer til å brukes til. Jeg kommer også til å bruke den til spilling når jeg ikke er hjemme (ikke som primær gaming-PC, det har jeg min stasjonære til), og for tiden er det hovedsaklig Heroes of Newerth det går i.

Det jeg lurer på, er om den vil kunne kjøre det greit. Jeg ser ikke noe om hva slags skjermkort som er i den, men resten av HW'en burde kunne kjøre det helt fint, eller? Noen som vet hva slags skjermkort den inneholder?

Jeg kommer til å kjøre Win7 Ultimate 32-bit (trenger vel strengt tatt ikke 64-bit?) og regner med å kjøre Office 2010, på 3GB DDR3 RAM, 1.60 GHz Core 2 Duo prosessor fra Intel, en 64GB Dell SSD.

Lurer også litt på om noen kan anslå batterilevetid på den ved vanlig bruk av tekst-behandling og internett (lite Flash og sånn), med et 6-cellers batteri (58 Wh), og nettverkskortet er Intel WiFi Link 5100.

På forhånd mange takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

litt offtopic men et kjempetips: http://www.greentech.no/ har fredagstilbud (altså idag) på en Dell Latitude E4300. Jeg har selv kjøpt en slik tidligere i høst, og er kjempe fornøyd. Benyttet meg også av dagens tilbud til å bestille en lik en i julegave. Den har batterilevetid på 5-6timer. (med 6cells batteri) NB: Informasjonen som står på siden stemmer ikke helt. I pcn står det en 120gb disk, og det følger med 6cells batteri. (gjorde iaff det hos meg) Prisen blir idag da 6500,- mao du sparer halvparten av prisen.

Pcene selges brukt, men de har såvidt vært brukt i det hele tatt, samt de har vært inne hos Dell for factory refurbish, så den ser og føles som en ny pc. som sagt, anbefales!

Lenke til kommentar

Var den dårligere speccet enn du skal ha? Hvor da? :p eneste som er dårligere er harddisken. Men uansett, det er samme specs på E4300 og E4200, med unntak av at sistnevnte har mye svakere prosessor grunnet størrelsen. Kan også nevne at SSD'n fra Dell ikke er verdt prisen. Det lønner seg å kjøpe uten SSD og heller bestille SSD separat fra en nettbutikk.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at det var flere ting som var hakket dårligere enn den jeg skulle ha. Dessuten var den med Vista, og ikke Win7 :p

PCen bestilles som arbeidsredskap til firmaet, og må bestilles i sin helhet fra Dell, så å kjøpe SSD fra et annet sted er nok ikke aktuelt.

Forresten, jeg lurer på om noen kanskje har en idé om hva som kan være galt med laptopen jeg har nå? Den nekter å starte når den er nedkjølt (sikkert et problem med batteriet), men det største problemet er at den stort sett ikke tåler bevegelse i det hele tatt. Om jeg løfter den, eller flytter litt på den mens den står på et bord, så pleier den å starte på nytt, og det samme gjelder om den får et lite støt eller slag. Ofte nekter den da også å starte på lenge. Den bare starter på nytt om og om igjen. Jeg tenker det kanskje er et problem med harddisken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...