T310 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hei jeg lurer på hva som er forskjellen på Java og Mophun Takk for alle svar Lenke til kommentar
levlex Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Java er et program eller et verktøy som brukes på mobiler idag for at man skal kunne bruke programmer (msn, spill osv). Kameraene på enkelte mobiler er også bygget på java (t720i, SX1) Mophun er en spillmotor som gjør at spill kan lastes ned og spilles på mange forskjellige mobiler. Dette er bedre enn Java på spill (kommer 3Dversjon snart) og er svært brukervennlig. Det krever heller ikke like heftig prosessor som Java. Dette gjør at billigere mobiler som feks. t310 kan ha en slik motor i seg. Lenke til kommentar
molna Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Kameraene på enkelte mobiler er også bygget på java (t720i, SX1) Det der vil jeg gjerne du skal forklare nærmere Lenke til kommentar
levlex Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Kameraene på enkelte mobiler er også bygget på java (t720i, SX1) Det der vil jeg gjerne du skal forklare nærmere t720i sitt kamera kjører via Java. Dvs at når kameraet skal sende preview-bilder til skjermen så oppdateres de via Java. Når jeg testet telefonen så gikk det ekstremt treigt, så syns det var en litt dårlig løsning. Ikke det at jeg har noen bedre! Stemmer det at SX1 sitt kamera kjører via Java? Lenke til kommentar
molna Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Vel, SX1-kameraet kjører definitivt ikke java Man kan aksessere kameraet på SX1 via java, men da er det jo snakk om 3.parts-applikasjoner. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Vel, SX1-kameraet kjører definitivt ikke java Man kan aksessere kameraet på SX1 via java, men da er det jo snakk om 3.parts-applikasjoner. Åja.... Jeg trodde at Jva var hovedapplikasjonen mellom telefonen og kameraet. Jaja. Tok visst feil gitt. Men t720i kjørte ihvertfall sitt kamera via java..... Klarer ikke bestemme meg om det var positivt eller negativt. Lenke til kommentar
Xeniobus Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 med mophun er det mer fps på spillene da? bedre grafikk osv? t610 har vel mophun? Lenke til kommentar
T310 Skrevet 27. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2003 |Typhoon| skrev: med mophun er det mer fps på spillene da? Hva er fbs? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 FPS = Frames per second altså bilder per sekund. Jo høyere, jo bedre Lenke til kommentar
molna Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Er ikke noe skikkelig fasitsvar på dette tror jeg. Jeg kan bare svare for java. Det avhenger bl.a. av hvor rask CPU (prosessor) og JVM ("java-motoren") mobilen har. 7650/3650 tror jeg klarer 100 fps i java, mens en vanlig mobil klarer rundt 15 fps. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Gjennomsnittlig er det flere fps i Mophun enn i Java. Vet ikke hvorfor, men trolig fordi systemkravene til Mophun er lavere. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 En vesentlig forskjell er at det ikke kommer freeware på mophun. De skal godkjenne alle utgivelser. Er en del utviklere på www.esato.com som prøver å utvikle spill på egenhånd. Men mophun motoren på mobilen krever imei autentisering som skjer når man laster ned fra godkjent site. Får håpe dissa hackerne klarer å finne en vei rundt det..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå