olufla Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Hei!...lurte på om det er vanskelig å kompilere ny who kommando slik at jeg kan kjøre den fra min bruker. Og hvordan skal jeg gå frem for å kompilere en ny who kommando? Takk Max Lenke til kommentar
Ivar Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 For det første; hvis who er på systemet ditt og du ikke har tilgang bør du flytte programmet til /usr/local/bin. Dette går såklart kun hvis du har root-tilgang. Hvis dette ikke er tilfellet Last ned who-xxxx.tar.gz tar xvfz who-xxxx.tar.gz cd who-xxxx ./configure --help ./configure --parametre du vil bruke make make install - inn i ditt prefix som du spesifiserte to kommandoer ovenfor. Du må ha tilgang til prefixet [ Denne Melding var redigert av: Ivar på 2001-11-12 22:35 ] Lenke til kommentar
MindViruz Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Faen så ikke brukervennlig Linux er... Men hvis det blir brukervennlig er det et SVÆRT bra OS... Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Når det gjelder tar-ball installasjon er da linux veldig bruker vennlig. Er jo stort sett denn samme regla hver gang uansett. "tar xvzf pakke.tar.gz; cd pakke*; vi INSTALL; ./configure --prefix=dir -- flere parametere; make; make all; make install; " Les, skriv, gjennta 500 ganger så er det veeeeldig bruker vennlig ;p Lenke til kommentar
mrf00rk Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Synes "Dobbel-klikk på install" funker fint jeg. Så kan jeg huske på andre ting i stedet. Lenke til kommentar
termos Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 .. og den legger mye dritt rundt på hele disken din som du egentlig ikke har bruk for, og som sikkert er kompilert for en annen prosessor arkitektur enn du har. Ja, Windows er helt rått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå