MagnusW Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Har fra sikre kilder høyt oppe i statsforvaltningen at Biodiesel-saken fungerer som en dekkoperasjon. Formueskatten skal nemlig økes kraftig. Er bare et spørsmål om tid før det kommer fram. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Tråden flyttes til "Oppslagstavlen" i henhold til gitte føringer. Eventuell reaksjon på moderering kan gjøres på pm Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Det der høres ut som et troverdig rykte. Men hvordan kan denne saken fungere som avledning? Folket har blitt pålagt en avgift til mye bråk, så kommer en ny skatt........? Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Media fokuserer jo kun på en sak omgangen, så da får de jo ikke kapasitet til å både dekke bia dieasel avgiften og forumeskatten Dette er ikke et nytt fenomen Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Media fokuserer jo kun på en sak omgangen, så da får de jo ikke kapasitet til å både dekke bia dieasel avgiften og forumeskatten Dette er ikke et nytt fenomen Da må de forte seg å øke den skatten, for snart er alt sammen glemt. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Ryktet og kilden er absolutt troverdig. Men jeg tenker selv det samme. Økningen av formueskatte burde allerede ha vært her. Jeg vet ikke noe mer enn at vedkommende jeg kjenner som jobber høyt i systemet sa at dette var strategisk planlagt. Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Har fra sikre kilder høyt oppe i statsforvaltningen at Biodiesel-saken fungerer som en dekkoperasjon. Formueskatten skal nemlig økes kraftig. Er bare et spørsmål om tid før det kommer fram. Dekkoperasjon? De fleste viste nok hva det innebar å stemme frem enda en ny kommunist regjering. Men selvfølgelig når alle skal ha trygd må jo noen betale for den. Dessuten skal jo alle ha sykehjemsplass..... Samfunnet er gjennomsyret med dobbeltbeskattning og mer skal det faen meg bli. Det er jo viktig å straffe dem som sparer penger. Det ville jo vært for dumt å spare penger.... De fleste klarer nok å se at om en del år vil det bli langt flere eldre og en mindre andel i arbeid. Det sier seg jo selv at det regnestykket ikke går opp. Så når dem som er rundt 40 år nå, hva skal dem leve av når de blir eldre? Da må enten skattene opp og velferdsgodene ned, eller så må folk få lovt til driver med privat sparing. Det sier seg selv at en ny ordning må på plass før eller siden. Dessuten kan jeg ikke fatte at mer beskattning av folkene som har kjøpekraft og mulighet til innvisteringer skal fratas denne muligheten yterligere. Det er også som oftest disse som har råd til å kjøpe kunst etc i disse tider, men igjen kunstnere får jo lønn av staten. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Media fokuserer jo kun på en sak omgangen, så da får de jo ikke kapasitet til å både dekke bia dieasel avgiften og forumeskatten Dette er ikke et nytt fenomen Hvilken "en" sak? Vi kan jo også en "dødelig pandemi" svirrende rundt oss, sykemeldingskrise som i følge tv2 var konstruert av AP for å spare penger. Vi har er globalt klimamøte basert på en klimareligion hvor man skal bla inngå et kartellsamarbeid på energi. (som om vi ikke har det fra før...) For meg virker det som vi bombaderes av "kriser", kutt og avgifter fra alle tenkelige kanter. Ikke lett å følge opp galskapen når det kommer nye påfunn flere ganger i uken. Så at Stoltenbergs vil forpurre den Norske levestandaren enda mere ved å øke formueskatten, trenger man ikke være hverken klarsynt spåkone, eller høytsyngende politikker for å forutse. Jeg har dog mine sterke tvil om at dette gjelder kun biodiselavgift og formueskatt. Stoltenberg er en klok mann med særdeles god erfaring innen politikk. Han vet hva han gjør, og han vet konsekvensene av det han gjør. Alle inklusiv han selv er full viten om at regjeringen kommer til å sprekke om han fortsetter slik. Så mitt spørsmål er hvorfor han med overlegg baner vei for en blå/knallblå regjering. HeatSeeKinG: Ja, snart kommer det vell et nytt Norskt flagg i vellkjent DDR stil Да здравствует наше предательство люди = Hyll vårt folkesvik! Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Åkei da. Så fokserer media på mer en en sak Endret 27. november 2009 av Tjorven #138 Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Biodiesel er bare noe tull. Hele den fabrikken er støttet opp av offentlige midler. Ironiske at offentlige avgifter nå tar knekken på den. Jeg ler! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Kommunistregjering? Uhm, kommunist? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå