Gå til innhold

[Løst]CyberSync utstyr til blits


Anbefalte innlegg

Heisann alle fotomennesker. Har tenkt til å skaffe meg blits, og da kan jeg nesten ikke komme foruten å kjøpe CyberSync (eller liknende utstyr) i samme slengen. Skal kjøpe Canon Speedlite 580EX II til 1000D-en min. Spørsmålet er hva av CyberSync utstyret trenger jeg.

 

Har besøkt hjemmesiden deres her. Men blir ikke så klok på det som står der. Regner med å bruke utstyret mest til portretter - blits med CyberSync på stativ osv. Så hva trenger jeg egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CyberSync's er sikkert bra. Ikke så veldig dyre heller.

Hvorfor skal du kjøpe Canon 580EXII? Den koster like under 4K. :scared::wow:

 

 

Jeg satser på at budsjettet ditt er ca. 5K.

 

Canon TTL blits, kjøp en ny 430EXII eller en brukt. Koster deg inntil 2K for en ny. Grei og god blits til å feste på kameraet(TTL) og bruke manuelt med CyberSyncs etc. Da har du faktisk 3000kr. som kan brukes til andre ting. Her er noen eksempler:

1. LumoPro LP120 Manual Flash 750kr. 1stk.

2. Westcott 43" Collapsible Umbrella White Satin 120kr/stk. 3stk.

3. Dot Line Umbrella Swivel 90kr./stk. 2stk.

4. Manfrotto 5001b Nano Light Stand 340kr./stk. 2stk.

Dette blir ca. 1900kr. + ca. 500kr.(?) i frakt = 2400kr. +25% MVA = 3000kr.

 

Det er snart jul, få noen til å kjøpe Strobist DVD'ene til deg med det samme(hvis du ikke får tak i den på en annen måte).

 

Dropper du TTL blitsen kan du slenge på en ekstra LumoPro LP120 blits og en Westcott 28" Apollo Softbox til 840kr.

 

Nå har jeg ikke tatt med blitstriggere. Det går bra å starte med ebay triggere. Jeg har Cactus V4 set til ca. 270kr. og ekstra mottakere til 170kr/stk.. Du får billige ebay blitser til ca. 230kr/stk. Jeg bruker disse billige blitsene når jeg leker litt med produktfoto etc. Det finnes faktisk en egen Flickr gruppe som bruker disse blitsene etc.

Lenke til kommentar

Takk for veldig utfyllende svar! Har faktisk tenkt på å anskaffe meg en sånn pakke, men tenker på det at jeg er liten erfaring med den slags. Men likevel frister det å slå til på noe sånt da jeg har veldig lyst til å prøve det.

 

Men har noen spørsmål. Hvorfor 3 paraplyer når du sier jeg bør kjøpe 2 lysskilder? Og finnes det ikke flere typer paraplyer som er lurt å ha? (eller er de som er foreslått "best")?

 

En annen ting er at jeg prøvde noe lignende hos min kjære onkel. Han hadde kjøpt et sett med noe sånt, bare at det var større, sylinderformede lyskilder. Og da brukte vi en ledning som passet fint på hans Canon EOS 5D Mark II. Tvert i mot på min 1000D - ikke noe uttak til det. Blir det et problem her?

Lenke til kommentar
Men har noen spørsmål. Hvorfor 3 paraplyer når du sier jeg bør kjøpe 2 lysskilder? Og finnes det ikke flere typer paraplyer som er lurt å ha? (eller er de som er foreslått "best")?

 

Jeg sier ikke at du bør kjøpe 2 lyskilder. Det holder ofte med bare en.

Dette var bare noen forslag.

 

Jeg tok med 3stk. p.g.a. at paraplyer kan bli ødelagt og disse koster 400-500kr. i Norge.

Mange som liker akkurat disse paraplyene, bl.a. en kar som heter David Hobby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...