hemo Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Eg vil ha sånn meny som dagbladet har! Det er litt Java-kode der som må tålkast, og eg trenge litt hjelp... Den bygge på ein vanleg tabell, men java'en får sjølve cella til å vera link TD'en har onClick="hCl('http://db.no/') oppe der er det noko greier, og eg vil ha hjelp til å korta dette ned til eit minimum - gjerne med litt forklaring.. <script language=javascript> <!-- function h( tableCellRef, hoverFlag, navStyle ) { if ( hoverFlag ) { switch ( navStyle ) { case 1: tableCellRef.style.backgroundColor = '#F2EDE3'; break; } } else { switch ( navStyle ) { case 1: tableCellRef.style.backgroundColor = '#CDC9C0'; break; } } } function hCl( url ) { window.location.href = url; } //--> </script> Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 den første function-setningen sier at når musa er over elementer som har onMouseOver ="h(x,x,x)" så bytter man bakgrunnsfarge avhengig av verdien av navStyle den andre funkction-setningen sier at alle elementer som har onClick="hCl(x)" skal åpne url x når man klikke på de (rettogslett en jævlig slitsom <a href.....> tag) By the way - det er ikke java, men javascript. Post i den kategorien så får du sikkert mye bedre svar NB: Litt javasckript-kunnskap er et must hvis du liker html. Ta en tur til www.w3schools.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå