medlem-68510 Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Sikring på plass =) Tre minutter ut i denne filmen ser du spenningsmåleren på forsterkeren under last. Når det gjelder dimesjon på kabelen som går fra minus til gods er jeg ikke sikker på hvilken det er. Som dere ser på bildet går det flere kabler fra minus-terminalen. Kan jeg bare koble en ekstra kabel direkte fra minus til gods, for å være sikker? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 kan bare koble inn en ekstra kabel ja, gjør ingenting det Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Hvorfor går det flere kabler fra minus-terminalen?? en tykk kabel holder lenge... og den MÅ jordes i RENT metall. Strømkabelen din ser ut til å være tykk nok, og jordkabelen bør være like tykk. HVOR har du jordet?? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Jordingskabelen fra forsterkeren er festet i en gjennomgående bolt som egentlig er beregnet til reservehjulet. Jeg har skrapt vekk lakken rundt skruen. EDIT: Vurderer å gå etter med sandpapir dog. Skrapte med en tapetkniv. EDIT2: For teh lulz: Cossie har 3333 innlegg, og jeg har 1024 om 5 =) Endret 3. desember 2009 av Jckf Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Er det bolten på en stang som går opp midt i reservehjul. Det er ihvertfall IKKE bra nok. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Er det bolten på en stang som går opp midt i reservehjul.Det er ihvertfall IKKE bra nok. Fordi? Så lenge jordinga er i direkte kontakt med karosseriet er jo alt som det skal vere. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Siden jeg klarer å trekke så mye strøm at resten av bilen dimmes vil jeg tro at det er bra nok. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Siden jeg klarer å trekke så mye strøm at resten av bilen dimmes vil jeg tro at det er bra nok. Dårlig kontakt = Større spenningstap = større strømtrekk = mer dimming i lys.. Utover dette vil jeg egentlig anbefale å trekke en separat minuskabel helt fra batteriet og bak til forsterkeren og det samme til cd-spilleren Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Dårlig kontakt = høy resistans i kobling = høyt spenningsfall over kobling = konstant lavere spenning. Jeg har 12 fine volt =) Men som jeg sa, så skal jeg gå over med sandpapir =) Å trekke ekstra kabel blir stygt, da det ikke finnes noen plass å skjule dem i denne bilen =/ Endret 3. desember 2009 av Jckf Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Dårlig kontakt = høy resistans i kobling = høyt spenningsfall over kobling = konstant lavere spenning. Jeg har 12 fine volt =) Men som jeg sa, så skal jeg gå over med sandpapir =) Å trekke ekstra kabel blir stygt, da det ikke finnes noen plass å skjule dem i denne bilen =/ 12V er jo ikke stort når du egentlig skal ha 14,4v og jeg har faktisk til gode å se en bil man ikke får skjult kablene i, der er det svæææært få unntak. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Du skal ha over 14volt, så hvis voltmeteret på forsterkeren er riktig, så har du for lite strøm Hvor mye lader dynamoen? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Aha. Dette var jeg ikke klar over. Skal sjekke med annet voltmeter. Har ikke sjekket dynamo enda. EDIT: Her vises hvordan jeg har lagt kablene forresten. Og ja, strøm og signal ligger sammen. Endret 3. desember 2009 av Jckf Lenke til kommentar
HValder Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Investert mykje tid på det estetiske ser eg Har du tenkt å flytte straumkabelen forresten, får inntrykk av at du er klar over at det er ein dårleg ide å ha dei ilag. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Ja Om jeg finner en plass å legge kablene kan jeg godt legge de hver for seg. De er lange nok =) Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Ja Om jeg finner en plass å legge kablene kan jeg godt legge de hver for seg. De er lange nok =) hva med under teppet, hvor de skal ligge. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Hvordan skal jeg komme dit? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Generelt er det greiast å legge kablane under dørlistene eller gjennom midtkonsollen, det varierar frå bil til bil kva som fungerar best. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Som dere ser på bildet over er ikke midtkonsollen strukket hele veien. Den går kun mellom setene forran. Jeg tenkte til å begynne med at jeg kunne gjemme kablene under dørlistene, men ser ikke ut til at det er plass der. Derfor ligger alle nå løst langs midtkonsollen. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Du må ikke nødvendigvis ha kablene i selve dørlisten, teppet går lenger ned så du har nok plass. Må bare få sagt det: Fælt hvor dårlige produkter denne bilen fikk Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Sakene vi (dvs. kjæresten min, ikke skyld på meg) har kjøpt det? Ja, jeg hadde tenkt å "gjøre det skikkelig", men hun som bruker biler er kjempefornøyd =P Skal ta av en list og se hvordan det ser ut der. EDIT: Kom akkurat på hvem produsenten av spilleren er. "ZAP" står det på den =P EDIT2: Spiller (innkjøpspris) 550 kr Forsterker 1100 kr Suben finner jeg ingen link til, men det er en 12" på 400 W (200 W RMS) Kabelsett 16 mm2 250 kr Endret 4. desember 2009 av Jckf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå