Gjest jente 19 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hei:) Hvet ikke hvordan jeg skal begynne egentlig, men greia er at jeg er ekstremt sjenert. Jeg har mange kompiser, men det går liksom aldri lengere. Jeg snakker nesten ikke. Har blitt innvitert med på noen fester av kompiser, men jeg tørr aldri. Jeg blir ganske utadvent når jeg får i meg endel alkohol, men det er så utrolig kleint etter på.... og desuten sier jeg ikke "noe mer" etter en fest. Har hatt en kjæreste, men han var ekstremt utadvendt og ikke min type i det hele tatt... Tror jeg trenger en som er litt sjenert, som gjør greia enda værre:P Liker en, men aner ikke hva jeg skal snakke med han om? Desuten er han kjekk, morsom og "en av gjengen". Eneste problemet er at jeg ikke klarer å holde samtalen gående. Han finner på mye, men jeg må jo på en måte si noe for å holde det gående, som jeg ikke klarer.... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Gi meg nummeret ditt og du har tatt et godt steg. Men fra spøk til revolver så er det egentlig bare å hoppe i det, du tenker for mye. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Give me call Neida, sliter med det samme selv, veldig sjenert når det kommer til nye folk, trenger en god stund sammen med noen før jeg begynner å "tine opp". Selv i fylla er forsatt endel av "sperrene" oppe. Har ikke funnet noen god måte å løse dette på ennå. Endret 26. november 2009 av Actibus Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Har det på akkurat same måte. Alkohol hjelper heller ikke, jeg blir bare melankolsk av det. Så fort du finner noe dere har felles, så pleier samtalen gå lettere. Lenke til kommentar
Gjest Guest_jente_19_* Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Godt å se ikke jeg er den eneste Skjønner ikke hvorfor jeg postet dette her sånn egentlig. Den eneste som kan gjøre noe med det er jo meg x) Men får jo noen tips her da:) Får håpe den rette dukker opp.... en eller annen dag. Ellers så får jeg bare være ensom resten av livet Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Vel. Trikset er jo å finne noe dere begge har greie på. Hvis fyren er noenlunde opplyst er det vel mulig å diskutere politikk, politikere og politiske hendelser. Ellers kan det være lurt å lese avisen hver dag. Mye inspirasjon til samtaler der. Ellers går det ann å snakke om filmer og musikk. Er det noe alle unge mennesker interesserer seg for er det musikk og film. Ellers går det vel også ann å diskutere noe rundt nærmiljøet. Har selv vært ganske sjenert og inadvent i tider. Har bedret seg nå, men jeg er fortsatt ingen kløpper på å snakke med jenter (eller det heter vel kanskje kvinner når de begynner å nærme seg 20). Hvertfall. Det gjelder å finne et samtaleemne man kan bygge videre samtaleemner på. Å diskutere politikk er ofte fint da man kan hoppe over på andre politiske saker om man har utdiskutert en politisk sak. Det samme gjelder musikk og filmer. Når det gjelder å finne seg en som er like sjenert er ikke dette nødvendigvis så viktig. Det viktige er vel å finne en med samme livstempo som deg selv. Å finne en som løper ut og fester to ganger i uken vil vel være litt dumt siden du selv ikke er det største festmennesket (om jeg tolker innlegget ditt riktig). Bedre å finne en litt roligere kar da. Men om gutten/mannen du finner deg er sosialt anlagt er jo det bare bra da han kanskje kan hjelpe deg å bli mer utadvent. Jeg er ingen psykolog, så jeg uttaler meg her på det tynne grunnlaget av mine 21 leveår. Nuvel. Håper å finne en rolig og litt sjenert jente selv. Så slipper jeg kanskje å føle meg så ubrukelig. ^^ Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Bedre at du prater masse piss enn at du holder kjeft 24/7. Alle jenter kan prate piss, det ligger i genene Er utrolig turnoff med jenter som aldri sier noe(og aldri har en viss formening om noe). Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Tja. Rent personlig foretrekker jeg langt på vei jenter som er stille enn jenter som prater rent "piss". Jeg vil heller være sammen med en stille jente enn et brødhode. Hvis jeg skal være sammen med en person er det greit om denne personen er i nærheten av mitt eget intelligensnivå. Ikke at jeg skal påberope meg noen mensastatus her. Men fint om jenten kan diskutere mer enn shampooen hun kjøpte dagen før, hvor full hun var på forrige fest, og hvor kjekk han og han gutten var. Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Tja. Rent personlig foretrekker jeg langt på vei jenter som er stille enn jenter som prater rent "piss". Jeg vil heller være sammen med en stille jente enn et brødhode. Hvis jeg skal være sammen med en person er det greit om denne personen er i nærheten av mitt eget intelligensnivå. Ikke at jeg skal påberope meg noen mensastatus her. Men fint om jenten kan diskutere mer enn shampooen hun kjøpte dagen før, hvor full hun var på forrige fest, og hvor kjekk han og han gutten var. Tror du misforstår meg her: Jenter som prater piss hele tiden har hvertfall en viss formening om alt mellom himmel til jord. Jenter som holder kjeft har liten formening om noe som helst, og utifra det jeg har erfart, så vitner jo ikke dette om noe annet enn lav intelligens. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Give me call Neida, sliter med det samme selv, veldig sjenert når det kommer til nye folk, trenger en god stund sammen med noen før jeg begynner å "tine opp". Selv i fylla er forsatt endel av "sperrene" oppe. Har ikke funnet noen god måte å løse dette på ennå. +1 Bedre at du prater masse piss enn at du holder kjeft 24/7. Alle jenter kan prate piss, det ligger i genene Er utrolig turnoff med jenter som aldri sier noe(og aldri har en viss formening om noe). bare må kjøre inn dette klippet :!: http://www.youtube.com/watch?v=0bksVT0gdBA Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Give me call Neida, sliter med det samme selv, veldig sjenert når det kommer til nye folk, trenger en god stund sammen med noen før jeg begynner å "tine opp". Selv i fylla er forsatt endel av "sperrene" oppe. Har ikke funnet noen god måte å løse dette på ennå. +1 Bedre at du prater masse piss enn at du holder kjeft 24/7. Alle jenter kan prate piss, det ligger i genene Er utrolig turnoff med jenter som aldri sier noe(og aldri har en viss formening om noe). bare må kjøre inn dette klippet :!: http://www.youtube.com/watch?v=0bksVT0gdBA Som igjen bringer oss videre til hvorfor praktiske gjenstander som "dørlås" og "headset" ble oppfunnet. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Tror du misforstår meg her: Jenter som prater piss hele tiden har hvertfall en viss formening om alt mellom himmel til jord. Jenter som holder kjeft har liten formening om noe som helst, og utifra det jeg har erfart, så vitner jo ikke dette om noe annet enn lav intelligens. Slik å forstå altså. Skjønt, det hjelper jo ikke at de har en formening om noe dersom denne formeningen er basert på total fravær av kunnskap på området. Men jeg ser hva du mener ja. Lenke til kommentar
Powerpie Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Tror du misforstår meg her: Jenter som prater piss hele tiden har hvertfall en viss formening om alt mellom himmel til jord. Jenter som holder kjeft har liten formening om noe som helst, og utifra det jeg har erfart, så vitner jo ikke dette om noe annet enn lav intelligens. Slik å forstå altså. Skjønt, det hjelper jo ikke at de har en formening om noe dersom denne formeningen er basert på total fravær av kunnskap på området. Men jeg ser hva du mener ja. Ofte lar jeg tvilen komme til gode, men når de for en gangs skyld faktisk åpner munnen, ja da fjerner de all tvil. Kan godt hende at de som prater mye har totalt fravær av kunnskap, men før eller siden _må_ de jo si noe som ikke er helt hinsides Dessuten er jo jenter som prater mye praktiske; det tar jo ikke lange tiden før man skjønner hvor intelligente de faktisk er. Med "stumme" jenter er det nesten så man må spørre de rett ut, før man baserer totalinntrykket på den lille responsen man mottar. Endret 27. november 2009 av Powerpie Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Neste gang du ser en gutt som er kjekk så sier du hei og gjør et ordentlig forsøk på å prøve deg. Et ordentlig forsøk vil si at samtalen ikke er over før han sier rett ut at han ikke er interessert. Er du sjenert? So what? Er det helt på trynet og du ikke klarer å lirke ut noe av munnen så start med å innrømme det. "Hei. Jeg er egentlig en sjenert jente, men du virket som en kul fyr så jeg tenkte jeg skulle hilse!" Mange gutter tenner på litt sjenerte/uskyldige jenter! Burde nesten anbefale selvsikre jenter til å kjøre den samme rutinen! Hva taper du på å prøve? Ingenting! Hva tjener du på å prøve? Alt Hva tjener du på å ikke prøve? Ingenting! Hva taper du på å ikke prøve? Alt Hvis du blir avvist så sitter du ivertfall igjen med en stolt følelse om at du faktisk gjorde en innsats i stedet for å sitte igjen med en kjip følelse som sier "jeg er dømt til å være ensom!" Endret 27. november 2009 av Touchdown Lenke til kommentar
Gjest Guest_jente19_* Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Bare så det er sagt er jeg ikke stille 24/7... er de kamerater blander jeg meg jo litt inn i samtaler til tider, selvom jeg kanskje ikke er den som skriker høyest.... helt fremmede er det mye værre med. Har absolutt ikke på følelsen at noen ser på meg som en dum jente som nevnt over her;) bra tips Touchdown... spørs om jeg tør det, men takk:) Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Det første steget er at du må tørre å åpne munnen. Samme hva som kommer ut av den, du må bare tørre å åpne den. Sånn du skriver nå, så ser jeg for meg at du sier til deg selv hele tiden at "nei, jeg tør jo ikke" og bruker det som en unskyldning for deg selv for at du ikke tar kontakt og snakker med de du vil. Jeg var selv en veldig sjenert person for en del år siden, så vet akkurat hvordan du har det. Men jeg kan love deg at du kommer deg ingen vei hvis ikke du utfordrer deg selv, og tar sjangser du aldri har tatt før. Hopp i det, samme hvilket utfall det blir. Som Touchdown skriver, så har du ingenting å tape på å prøve. I værstefall så tar du et steg fremover for å bli kvitt sjenansen din. Det er absolutt værste utfall av å prøve: Litt fremgang. Hvis du ikke prøver, så forblir du akkurat der du er, og du har allerede tapt alt før du har prøvd. Det kan ikke komme noe annet enn noe positivt ut av at du prøver i forhold til der du står nå. Det som kan hjelpe er at neste gang du skal et sted hvor det skal sosialiseres, så setter du deg ned 20 min før du skal dra med en penn og et papir. Så skriver du ned 3 samtaleemner hvor du har noe å snakke om. F.eks. noe som intresserte deg i nyhetsbildet den siste uken.. En interesse du brenner for.. En morsom historie.. Hva som helst. Så bretter du den lappen sammen, og putter den i baklomma. Når du da er ute, så vet underbevisstheten din at du har tre samtaleemner i baklomma som du kan ta hvis samtalen stopper opp. Da har du den tryggheten av at det ikke kommer til å bli pinlige pauser, noe som vil gjøre at du klarer å senke skuldrene, og slappe av. Jeg gjorde dette selv da jeg jobbet med min egen sjenanse, og i 95% av tilfellene fikk jeg aldri bruk for de samtaleemnene. I de siste 5% fikk jeg kun bruk for en av de. Bare tryggheten av at du har en backup-plan, vil gjøre underverker. MEN som sagt! Du MÅ ta sjangser for å komme deg noen vei! Men jeg kan signere på, og garantere deg 100% at det er verdt alle sjangsene du tar på veien. Lykke til! Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Bare så det er sagt er jeg ikke stille 24/7... er de kamerater blander jeg meg jo litt inn i samtaler til tider, selvom jeg kanskje ikke er den som skriker høyest.... helt fremmede er det mye værre med. Har absolutt ikke på følelsen at noen ser på meg som en dum jente som nevnt over her;) bra tips Touchdown... spørs om jeg tør det, men takk:) Fram med puppa, opp med haken, og sveiv håret litt rundt. Da har du en gjeng liggende rundt. Men vær sylskarp på dine observasjoner på hva personen du kunne tenke deg å bli bedre kjent med snakker om og mener, og gjør. Dine observasjoner bruker du da til din fordel. F.eks samme type humor? Samme type interesse for x? Samme trening/sportinteresse? Reiselystne? film? musikk? samfunn&politikk? og blablabla. Jo mer du vet, jo tryggere vil du selv være på at du ikke tråkker i baret Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Er du sjenert? So what? Er det helt på trynet og du ikke klarer å lirke ut noe av munnen så start med å innrømme det. "Hei. Jeg er egentlig en sjenert jente, men du virket som en kul fyr så jeg tenkte jeg skulle hilse!" Mange gutter tenner på litt sjenerte/uskyldige jenter! Om jeg ikke "tenner", så kan jeg bekrefte at det ihvertfall ikke dreper interessen. Det er ekstra smigrende om hun går til det skrittet å ta kontakt når det er vanskelig for henne. Synd at sjenerte gutter ikke kommer langt med samme "triks". Lenke til kommentar
brukernavnkongen Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Er du sjenert? So what? Er det helt på trynet og du ikke klarer å lirke ut noe av munnen så start med å innrømme det. "Hei. Jeg er egentlig en sjenert jente, men du virket som en kul fyr så jeg tenkte jeg skulle hilse!" Mange gutter tenner på litt sjenerte/uskyldige jenter! Om jeg ikke "tenner", så kan jeg bekrefte at det ihvertfall ikke dreper interessen. Det er ekstra smigrende om hun går til det skrittet å ta kontakt når det er vanskelig for henne. Synd at sjenerte gutter ikke kommer langt med samme "triks". Jupp, sjenerte jenter er direkte tiltrekkende.. Dere framstår som litt sårbare, og det liker vi! Søt og uskyldig, som vi kan beskytte mot alt det skumle ute i verden. Den følelsen forsvinner allikevel ganske kjapt når den søte og uskyldige viser seg å være 5 år eldre enn deg! 5 år er endel når man er 20... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå