thomasm92 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hei jeg har et litt eldre men ganske bra anlegg på gutterommet, men jeg vil gjerne ha subberen min koblet opp på en "ordentlig" måte. For nå er den koblet inn sammen med den ene høyttaleren min og da syns jeg ikke at jeg får noe særlig god effekt ut av subberen min. Hva trenger jeg for å få gjort dette bedre? vil ikke at det skal være så dyrt. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Du sier at subben som er koblet til er koblet til via den ene høytaleren, altså at den er passiv (uten egen forsterker)? I så fall hadde det greieste vært å kjøpe en ny subwoofer (vanlige hifi forsterkere/receivere er ikke ment for å drive subwoofere). Hvis subwooferen din er aktiv (noe de fleste hifi subwoofere er) så er jeg sikker på at forsterkeren din har en pre-out kontakt som du kan koble den til. Hvis ikke kan du koble den i mellom pcen eller dvd/cd-spilleren også. Lenke til kommentar
thomasm92 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Du sier at subben som er koblet til er koblet til via den ene høytaleren, altså at den er passiv (uten egen forsterker)? I så fall hadde det greieste vært å kjøpe en ny subwoofer (vanlige hifi forsterkere/receivere er ikke ment for å drive subwoofere). Hvis subwooferen din er aktiv (noe de fleste hifi subwoofere er) så er jeg sikker på at forsterkeren din har en pre-out kontakt som du kan koble den til. Hvis ikke kan du koble den i mellom pcen eller dvd/cd-spilleren også. Men har hørt noe om at det går ann å sette opp et delefilter eller hva det heter... eller er jeg helt på jordet der? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jøje meg.. Denne typen kobling av basser er ny for meg, betviler ikke at det er lite futt i den. Med et delefilter fjerner du den futten den gir i toppen, altså vil bassen din gi seg med å gjengi frekvenser over delefrekvensen. Det vil være like lite futt i bunnen uansett. I ditt tilfelle høres det ut som om du har dobbeltkoblet en kanal på forsterkeren, altså vil bassen for sikkerhets skyld kun brumle lett etter frekvenser gjengitt på den kanalen (kun venstre eller kun høyre), noe som fungerer under pari i et stereooppsett. Hva er det for en basser og forsterker du har? Det er vel ikke snakk om en bilbasser vel? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Mener du at du bruker high level-inngang på sub, som også har utgang? Altså høyttaler-inn og ut på sub? Lenke til kommentar
thomasm92 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Jøje meg.. Denne typen kobling av basser er ny for meg, betviler ikke at det er lite futt i den. Med et delefilter fjerner du den futten den gir i toppen, altså vil bassen din gi seg med å gjengi frekvenser over delefrekvensen. Det vil være like lite futt i bunnen uansett. I ditt tilfelle høres det ut som om du har dobbeltkoblet en kanal på forsterkeren, altså vil bassen for sikkerhets skyld kun brumle lett etter frekvenser gjengitt på den kanalen (kun venstre eller kun høyre), noe som fungerer under pari i et stereooppsett. Hva er det for en basser og forsterker du har? Det er vel ikke snakk om en bilbasser vel? FOrsterkeren er en fisher super mini som er et eldre stereo anlegg.. kosta 16 tusen når det var nytt. men er ganske gamellt nå. Ja subberen er bare koblet inn på samme kanal som min venstre høyttaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå