Mindy Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 En venn av meg har en Fuj. Siemens data med Window xp (husker ikke hvilket ativirus, men det er en svært enkel gratisversjon). Her i går kveld så hadde windows automatisk lastet ned oppdateringer (windows update) til pc'en og ville skru av maskinen for å innstallere det. Ihvertfall så hengte den seg bare i det avslutningsvinduet. Så etter noen timer så hadde han ikke annet valg enn å skru av maskinen og på igjen manuelt. Han sier at han kom inn på systemet igjen da, muligens også restartet et par ganger etter det. Men så plutselig nå i formiddag så vil den ikke lenger enn det at rett etter det bilde av den lange streken hvor den arbeider for å komme inn på det bilde hvor du skriver inn passordet. Så kommer det opp bare noen utydelige piksler eller noe sånt midt på skjermen på et veldig lite området. Prøvde å gå inn på sikkerhetsmodus og gjenopprette. Det gikk bra og kom inn på windows. Så bestemte han seg for å ta en restart for å sjekke at alt var greit. Og da kom samme problemet opp igjen. Noen som skjønner hva som kan ha skjedd. Har ikke fått opp noen feilmelding eller noe sånt. Bør det prøves å ta en ny gjennoppretting enda lenger tilbake? Noen steder jeg kan finne ut av hva som har skjedd? Når skjermen bare står der så kommer det etter hvert opp en skjermsparer med XP logoet. Men bildet var ikke klart, så liksom litt ut som om det var litt smørt utover. Der og da lurte jeg på om det var skjermkortet, men er det det når jeg kommer inn via sikkerhetsmodus uten problem? Trenger virkelig litt hjelp av dere her, så blir veldig takknemlig for noen gode råd. Bare det er lett å forstå, siden jeg ikke skjønner mye av faguttrykkene. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Prøv en scan med Malwarebytes Anti-Malware i sikkermodus med nettverk, så du får oppdatert mbam. Så får du sjekket om det er noe grums først! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå