Gå til innhold

Nytt kamerautstyr! Objektiv, stativ og blits til Sony Alpha A350. Hjelp søkes

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg nytt kamerautstyr og lurer veldig mye på hva jeg skal velge.

Når det gjelder objektiv har jeg tenkt på enten makro eller vidvinkel. Hvis dere kunne satt opp alternativer til begge kategoriene, hadde det vert supert! :) Objektivet trenger ikke være produsert av Sony, så lenge det passer.

Jeg har også tenkt å kjøpe et stativ. På det område er jeg helt blank. Hva er bra? Hva trenger jeg? Hvor mye bør jeg betale for å få god kvalitet? osv. En kamerat av meg har Manfrotto-stativ, det virker veldig bra.

Hvilke blitser kan vi med Sony kamera velge mellom?

Takk på forhånd :)

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en god del makro objektiver å velge imellom. Tamron 90mm Macro eller Sigma 105mm er vel de mest aktuelle.

Vidvinkel-zoom er noe vanskeligere. Sony 11-18mm er basert på Tamron sin, og den har ikke fått så veldig gode kritikker. Sigma 10-20mm f/3.5 skal være OK, men er en smule dyr.

Når det gjelder stativ, så er det vel Velbon Sherpa 600R som regnes som et minimum. Vil du ha kulehode, så må du opp en del i pris ...

Tom

Lenke til kommentar
Det er en god del makro objektiver å velge imellom. Tamron 90mm Macro eller Sigma 105mm er vel de mest aktuelle.

Vidvinkel-zoom er noe vanskeligere. Sony 11-18mm er basert på Tamron sin, og den har ikke fått så veldig gode kritikker. Sigma 10-20mm f/3.5 skal være OK, men er en smule dyr.

Når det gjelder stativ, så er det vel Velbon Sherpa 600R som regnes som et minimum. Vil du ha kulehode, så må du opp en del i pris ...

Tom

Takk for svar!

Ja, jeg skal ha et stativ med kulehode. Det må ha god kvalitet. Har noen noe og anbefale? Både stativ og kulehode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...