B-QL Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ser etter et komplett vannkjølingsett som består av minst mulig deler. Da tenker jeg på slike sett som Zalman Reserator XT Jeg har ikke tenkt og overklokke, men bare få vekk de 2 siste viftene, GPU og CPU. Et sett som er mest mulig passivt, klarer og kjøle i7 og et nvida gtx295 evt. ati 5970? Har sett flere tester, men disse sier ikke noe om hvor mye vedlikehold man må gjøre eller hvor lenge slike sett holder før man må evt. bytte deler? Håper noen har erfaringer med slike all-in-one sett. Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 er det kun for å få vekk støy? Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Ja, jeg vil helst fjerne mest mulig viftestøy, og få det mest mulig passivt. Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) du kan gå for en av termaltake sine ''big water'' system, en jeg har hørt at det er noen som har opplevd noen problemer med de...(lekkasje, samt litt bråkete pumpe)generelt sett har jeg ikke hørt noe særlig positevt om noen all-in-one sett som ikke er fabrikkforseglet det du kan gjøre er å gå for noe som driver med nå, ettersom jeg først tenkte å gjøre det samme som deg... jeg fant ut at jeg ikke var villig for å bruke så mye penger på et vannkjølingssystem. Så jeg gikk heller for en fabrikkforseglet vannkjølingssystem for cpu'en, en Corsair H50(funker supert, skal kjøle litt bedre en de beste luftbaserte kjølerne og er mer stillegående). eks. på slike sett: -Corsair H50 -NorthQ NQ-3580 Siberian Tiger -NorthQ Siberian Tiger II -Swiftech H20-120 -CoolIT Domino Advanced Liquid Cooling CPU Cooler ps: hørt mye bra om swiftech,corsair og coolit. tes av coolit: http://www.3dgameman.com/reviews/1027/cool...ling-cpu-cooler Til gpu'en tenkte jeg at jeg skulle skaffe en av termalrigth sine passiv ''hr-03'' kjøleribber eller ''Arctic Cooling Accelero Twin Turbo'' og sette på en stillegående vifte om det blir nødvendig (har et antec 1200 som har svært god luftgjennomstrømning) eks: -Arctic Cooling Accelero Twin Turbo (har god tro på denne serien -Zalman VF900-Cu -Thermalright HR-03 GT -Thermalright HR03PLUS GPU-kjøler -Arctic Cooling Accelero X-2 (testet av hw.no og konkludert som stillegående) Ved å gjøre dette så er man mer sikkret mot vannlekkasje, billigere, samt mindre vedlikehold kreves!!! nå er den neste støykilden min kabinettviftene som jeg skal skifte https://www.diskusjon.no/index.php?session=...1178761&hl= anbefalnigen min er at du enten lager et fult ut custom vannkjølingssystem og får noen du enten venner som vet hvordan å sette sammen dette, til å hjelpe deg eller gå for noe lignende det jeg har/skal gjøre! hvis du går for å lage et customsett med vannkjøling...gå for denne tanken om du kan http://www.frozenqpcmods.com/liquid%20fusion.html håper at dette hjalp deg! Endret 4. desember 2009 av ts2101 Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg har Zalman Reserator XT, pumpen går saktere og saktere, jeg åpnet kjøleblokken og så inni. Nesten tett i ett av hullene. Regner med at tank/pumpe og alt er tett. Kjølevæsken som fulgte med var ikke noe tess. Lenke til kommentar
randknu Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Hehe, jeg har et zalman LQ1000 kabinett og har hatt akkuratt samme problemene. Jeg bytta til biltema frostveske og batterivann i ca 1:4 fordeling og har ikke hatt flere problemer. Merkelig nok var nesten alt griseriet samla seg i CPU blokka. Bittelitt i GPU blokka. Nå har jeg maksflow i systemet igjen. Flowmeteret står nesten på maks. Bortsett fra at alarmen på systemet går hvis "ambient temp" er på akkurat 17 grader C???? Problemet finnes ikke hvis denne tempen er høyere eller lavere enn 17 C. Og når alarmen går så STOPPER ALLE VIFTER OG PUMPER!!!!! Til du har holdt inne reset knappen i 5 sek. Jeg kan derfor ikke la maskinen stå på mens jeg ikke er tilstede, om alarmen skulle gå, stopper pumpa og viftene og systemet koker. Har koblet pumpa utenom elektronikken slik at den går så lenge psuen går. Endret 10. desember 2009 av randknu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå