Scroogey Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Lurer på åssen jeg kan lage en slik effekt på et objekt. Jeg mener å lage et omriss/ramme rundt et objekt (jeg sikter til flaska på bildet), og at det tones ut, (det er ikke det beste eksempelet, men håper dere forstår hva jeg mener). Teknikken brukes hyppig i reklamebransjen. Noen som kan hjelpe? Veit det går ann i Photshop. Endret 26. november 2009 av C S Lenke til kommentar
SolidFloyd Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Nå er jeg totalt noob i Photoshop da... men er det noe slik du tenker på? Her er flaska (bare flaska uten noen bakgrunn) på et eger layer som ligger over bakgrunnen (muppetshow folka), så er det lagt på litt "outer glow" på flaska, samt en outerline stroke på noen pixler rundt flaska... for å få til de små "strålene" laga jeg et nytt layer hvor jeg laga et omriss av flaska, fylte dette med hvitt for så å bruke "smudge tool" for å dra "strålene" ut... Om man bruker litt mer enn 3 min på det så kan man nok få det til å se myyyyye bedre ut... :!: Lenke til kommentar
perottol Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Grovt forklart: - Merk objektet som skal "gløde" - Kopier det til et nytt layer (ctrl+j) - Legg på layer style "Outer Glow" Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 Har fått det til nå. Tusen takk for all hjelp! Skal brukes til en skoleoppgave, og trodde det var vanskeligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå