anaconda Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Kjøpte Fiskars Functional form som kom best ut i test i tv2 hjelper deg. Det var virkelig noe helt annet å lage mat i den. Nå er jo spørsmålet hvor lenge den vil vare. Jeg trenger tips og råd til hvordan jeg best tar vare på den. Bør jeg vaske den rett etter bruk? Bør jeg bruke Zalo? Har lest at man ikke skal bruke Zalo, men blir den ren med bare vann? Bør smøre den inn med olje etter hver vask? Andre ting jeg bør gjøre/ikke gjøre for å forlenge levetiden? Lenke til kommentar
doogy93 Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Du må ikke bruke Zalo, det løsner noen stoffer i pannen så vidt jeg vet, ellers kan jeg ikke svare på noen av de andre spørsmålene dine. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 26. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Du må ikke bruke Zalo, det løsner noen stoffer i pannen så vidt jeg vet, ellers kan jeg ikke svare på noen av de andre spørsmålene dine. Hvordan får jeg den ren uten zalo? Er det nok med varmt vann? Lenke til kommentar
doogy93 Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Å spørre menn om slikt er vel ikke trygt, men jeg tror at om du tidlig bruker varmt vann og fin børste vil det være greit, om du vil bruke mildere såpeprodukter? Kanskje lese litt her? Håper du finner svar på spørsmålene snart, folk på diskusjon.no er dårlige til å svare desverre. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Varmt vann holder. Vask for hånd like etter bruk, unngå å bruke metallredskaper. Du trenger ikke å smøre den. Ikke la den bli altfor varm. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Varmt vann holder til vasking som flere her antyder. Det du derimot ikke bør gjøre er å vaske rett etter steking. La pannen få avkjøle seg litt først. Du kan risikere at pannen vrir seg hvis du vasker en veldig varm panne. Bruk heller ikke redskap av stål i pannen. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Du kan også steke ut av pannen ved å ta vann i den mens den enda står på plata slik at det begynner å frese. Den trenger ikke mer vask enn det også tørk av den etterpå. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2009 Det er masse motstridende råd når det gjelder vask av stekepanner. Noen sier man ikke skal bruke såpe og at det holder med varmt vann, noen sier at det er greit å bruke zalo, noen sier at man skal koke vann i den etter bruk. Det riktige (så vidt jeg har forstått) er følgende: Jernpanner skal ikke vaskes med såpe, men vaskes godt med varmt vann og smøres inn med noen dråper matolje. Teflonpanner skal vaskes med mildt oppvaskmiddel, skylles grundig og smøres inn med noen dråper matolje. Det som skjer om du ikke vasker teflonpanna godt nok er at smuss og skitt ligger i og på teflonen og når du varmer den opp så svir skiten seg og sprekker opp teflonen. Og for all del, ikke bruk redskaper av jern på teflonpanner, da går det åt skogen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå