co2 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Har tenkt å formatere PCen min og reinstallere Windows vista x64 på nytt. Problemet er at når jeg velger "egendefinert(avansert)" for å gjøre dette får jeg opp feilmeldning: Installere windowsDet oppstod en uventet feil under installasjonen av windows. Kontroller at installasjonskildene er tilgjengelige, og start installasjonen på nytt. Feilkode 0xE0000100 Har skiftet DVDrom 2 ganger, brukt forskjellige Vista plater uten at det har endret seg. Har 2 SATA hardisker. En 74gig WD 10 000rpm og en 250gig Seagate barracuda. Den på 74 har av en eller annen grunn gjort at det eksisterer en tredje, falsk partisjon på min datamaskin. Noe jeg aldri har forstått grunnen til. Kanskje denne er årsaken? Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Har du prøvd å søke på feilkoden? Fant denne: http://support.microsoft.com/kb/939727/en-us Hva mener du med 'falsk partisjon'? Er det "System Reserved" du ser? http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=242923 Lenke til kommentar
co2 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Jeg ser en partisjon som heter E(C er den med 75gig, og OS. D med 250gig.) På properties står det 0 bytes på alt. Den står ikke oppført i diskmanagement på noe vis. Om jeg trykker på den vil den formatere, noe osm ikke fungerer, "Windows can not format this disk." Åååh! EDIT: Det er D hardisken som har problemet: C H S System: Win 95 FAT16. START: 30401 0 1 Space: 0 Endret 26. november 2009 av co2 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Når man skal innstallere så bør man begynne med koble vekk andre disker enn den man skal innstallere på. Regner med det er 74GB disken du skal installere på, og du du skal bare ha en partisjon. Da sletter du alt av gamle partisjoner og lager ny. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Var det ja. Tenker å formatere den andre nå, om jeg bare klarer å fjerne FAT delen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå