Gå til innhold

bygge pc til ca 4000 :)

Anbefalte innlegg

Hei hei!!

Har tenkt til å bygge en pc til ca 4000, vet dette er litt lite men skal bygge for lillesøstra mi :oops: . Har prøvd å sette sammen mange forskjellige alternativer nå men blir ikke fornøyd. Den skal bli brukt til både spilling og film.

Noen som kunne hjelpe meg å sette sammen en grei pc til den prisen??

:p:D:) :smile: :lol: 8) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aiaiaiai..den der blir vanskelig tror jeg..jeg mener..den skal brukes til spilling..ergo..rimelig bra skjermkort til over tusenlappen..hovedkort, cpu og ram..får det kanskje ned i 2500 for rimelig bra med greie oppgraderingsmuligheter..slik jeg ser det..så må du finne en del brukt..feks skjerm, kabinett og mus/tastatur..4000..hemm..blir vel en Sarajevo-pc..hehe..men jeg kunne ha klart det..men du trenger en del brukt.. :roll:

som læreren min sa en gang: :woot: "Ingenting er umulig..Det umulige tar bare litt lengre tid.." :woot:

Lenke til kommentar

Hmm..ja, men da er du jo godt på vei! hehe..når jeg ser meg litt rundt her på rommet mitt så har jeg jo ett kabinett jeg ikke bruker..*hintehint*

Men men..ta deg en tur på bruktmarkedet på Hardware.no, så leter du deg frem ett rimelig GF4 ti4200 kort eller ett godt GF3 kort..men husk å bruke google å let etter tester å slikt..da finner du ut hva det du er på tur til å kjøpe.

Harddisk er kanskje lurt å kjøpe nytt..prøv å finn en Western Digital med 8 MB cache..de er kjapp til en rimelig pris. Spytt gjerne 1100 kroner i en 120 GB. Den er vel den rimeligste per GB.

Vet du om du vil kjøre AMD eller Intel da? Prisene på AMD er veldig nede akkurat nå, så hvis alt går i boks så kan du få råa til en Barton prossesor. :)

Når det gjelder RAM ville jeg valgt TwinMOS. 256 eller 512 brikker. Jeg ville valgt en 512 brikke hadde jeg vært deg. :roll:

Gå på www.komplett.no www.psdata.no www.multicom.no for å nevne noen.. så kan du "bygge"/sammenligne priser.

Happy hunting! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...