cooster100 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Hei! Jeg har inngått ett veddemål med IKT ansvarlig på skolen om at jeg skal klare å innstalere win 7 på en av pc'ne på skolen. Han har sperra pc'ne, og da er det vel ikke bare å sette inn cd'n og boote den... De har xp pro. Noen som kan hjelpe meg med å "cracke" sperren hans? Mvh. Coost Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Husker ikke helt i farta men om du har en 2,5" harddisk liggende så innstalerer du W7 på den og setter i skole pc'n igjen. Så snakker du med han i mårra uten og fortelle ham at du noen gang byttet HD eller hva du gjore Lenke til kommentar
cooster100 Skrevet 26. november 2009 Forfatter Del Skrevet 26. november 2009 Lol, en mulighet.... men du har ingen idé om "crack"? Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Jeg er ikke helt sikker hva du mener, men er det at du prøver å få tak i loggin passordet på windows xp i pcen. Endret 26. november 2009 av snippern Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Skal PCen være spærret så må det ligge en bios sperre der som hindrer blandt annet boot fra CD. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Lol, en mulighet.... men du har ingen idé om "crack"? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Du må resette CMOS, du finner manual for din data på nettet. Eventuelt kan du bruke Ophcrack til å finne admin passordet, det er mulig at BIOS er det samme. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Såvidt meg bekjent så er det så enkelt som at du må komme deg i bios å sette bootdevice. Når det er gjort er det bare å formatere/installere på vanlig vis. Noe grunn for at det ikke skal fungere? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Går ikke denne tråden egentlig under: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=821194 Så det er vel i mot forumets regler å komme med forslag til hvordan man skal komme rundt sperringer på jobb/skole pcer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) . Endret 2. januar 2011 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Virker jo som han får lov, så da må det vel være greit. hehe, ja om jeg ville hatt hjelp til å omgå jobben eller skolen sperringer, ville vel også jeg ha skrevet at jeg fikk lov....dumt å skrive at man ikke får lov, og så be om hjelp her på forumet. Men jeg kan jo ta feil da. Lenke til kommentar
b21a Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Må si meg enig med Myhken2 Men uansett, hvis han får hjelp her er det vel ikke akkurat HAN som innstallerer W7 på skole pcen og dermed har han alikevel tapt veddemålet Lenke til kommentar
Petter Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Resette CMOS er vel det beste tror jeg fordi da kan du komme inn i bios å endre boot settings Lenke til kommentar
cooster100 Skrevet 27. november 2009 Forfatter Del Skrevet 27. november 2009 IKT ansvarlig trodde ikke jeg ville få det til, og jeg skulle få prøve hvis jeg trodde jeg klarte det ;P Lenke til kommentar
Petter Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hvordan går det? har du kommet noen vei? Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Fatter ikke helt problemstillinga her. "Sperra PC-ene"? Hva betyr det? Har du fysisk tilgang til dem er vel ingen ting et problem. Og det har du vel om det er snakk om en CD(DVD). Om han mener at det finnes rettighetsrestriksjoner på domenet eller whatnot wil jo ikke det hindre deg dersom du installerer en lokal versjon, selv om du kanskje ikke kommer på nett eller får gjort noe særlig lurt uten å være medlem av et domene. Men uansett; dersom du får startet opp på CD og formatert disken, skal det ikke være noe problem å installere W7. Dersom det er passord på BIOS og kabinettet er låst (eks. hengelås) kan det hende du fortsatt får opp bootmenyen ved å trykke på en eller annen tast under POST. På Asus kort er det gjerne F8, på MSI er det vel F11 (minnes jeg), andre produsenter har andre (F2, ESC etc.). Det står oftest ett eller annet sted på skjermen under POST (så lenge bootbilde er skrudd av, ellers går det igjen ofte vekk med ESC ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå